Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «DefenceNews» η Γαλλία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) συμφώνησαν στη ναυπήγηση δύο (2) κορβετών GoWind-2500, εκτοπίσματος 2.700 τόνων, έναντι του ποσού των € 750 εκατομμυρίων. Η ανακοίνωση ήρθε σχεδόν 17 μήνες μετά την έναρξη των σχετικών διαπραγματεύσεων και σχεδόν τρείς (2) μήνες μετά την υπογραφή του σχετικού συμβολαίου, το οποίο προβλέπει και δικαίωμα προαίρεσης για τη ναυπήγηση άλλων δύο (2) GoWind-2500.
Οι σχετικές διαπραγματεύσεις ξεκίνησαν το Νοέμβριο του 2017 στη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης του Γάλλου Προέδρου στα ΗΑΕ, κατόπιν προγενέστερης απόφασης των HAE να προμηθευτούν τις γαλλικές κορβέτες. Σύμφωνα με την τότε ανακοίνωση η ναυπήγηση θα γίνει από τη Naval Group, σε συνεργασία με τα ναυπηγεία Abu Dhabi Ship Building Company (ADSB) των ΗΑΕ. Είναι η πρώτη φορά που η Naval Group καταφέρνει εμπορική επιτυχία στα ΗΑΕ.
Ο συνδυασμός εξοπλισμού που έχουν επιλέξει τα ΗΑΕ είναι: Οκτώ (8) βλήματα κατά πλοίων MM-40 Block.3 Exocet, 32 αντιαεροπορικά βλήματα ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile) επί οκταπλού κάθετου εκτοξευτή Mk.41, δύο (2) τριπλούς εκτοξευτές τορπιλών, ένα (1) κύριο πυροβόλο των 76 χιλιοστών και δύο (2) πολυβόλα των 20 χιλιοστών. Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός των πλοίων θα αποτελείται από σύστημα διαχείρισης μάχης TACTICOS, σόναρ μεταβλητού βάθους Captas-2 και ραντάρ SMART-S Mk.2.
Ωστόσο, φαίνεται να υπάρχει ζήτημα με τους κινητήρες των πλοίων, που θα είναι της γερμανικής MTU, και αυτό γιατί η Γερμανία δεν παρέχει άδεια εξαγωγής οπλισμού στη Σαουδική Αραβία και τα ΗΑΕ, λόγω της εμπλοκής τους στον πόλεμο της Υεμένης. Πρόκειται για την τέταρτη μεγάλη εμπορική επιτυχία των κορβετών GoWind, μετά την Αίγυπτο (τέσσερα πλοία), τη Μαλαισία (έξι πλοία) και την Αργεντινή (τέσσερα πλοία).
Είναι γνωστό ότι το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) έχει ανάγκη από νέα πλοία, καθώς οι ηλικίες ορισμένων πλοίων του Στόλου μας αγγίζουν τα 40 χρόνια υπηρεσίας. Καλό θα ήταν να είχαμε προνοήσει, να σχεδιάσει και να αναπτύξει μια ελληνική οικογένεια πλοίων, διαφόρων εκτοπισμάτων και δυνατοτήτων μεταφοράς οπλισμού, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες του ΠΝ. Αλλά σήμερα δεν υπάρχει, δυστυχώς, ο χρόνος, ούτε τα αναγκαία χρήματα, για κάτι τέτοιο.
Στο πλαίσιο του δημοσίου διαλόγου, έχει τεθεί το ερώτημα τι θα ήταν καλύτερο για το ΠΝ: Να ναυπηγήσει πλοία επιπέδου κορβέτας, φρεγάτες πολλαπλού ρόλου ή φρεγάτες με χαρακτηριστικά αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής; Ένα από τα επιχειρήματα υπέρ της ναυπήγησης κορβετών, με παράλληλη ριζική, και όχι επιφανειακή, αναβάθμιση των MEKO-200, είναι ότι το κόστος των κορβετών είναι σαφώς μικρότερο από αυτό της φρεγάτας, ιδιαίτερα της φρεγάτας με ικανότητα αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής.
Στον αντίποδα υπάρχει το επιχείρημα, ότι ναι μεν οι κορβέτες είναι φθηνότερες, αλλά δεν έχουν τις δυνατότητες της φρεγάτας. Και τα δύο (2) είναι σωστά επιχειρήματα. Το ζήτημα είναι ότι για την Ελλάδα η οικονομική παράμετρος είναι καταλυτικό κριτήριο. Για παράδειγμα, αν το κόστος ναυπήγησης δύο (2) φρεγατών Belh@rra είναι περί τα € 1,5+ δισεκατομμύρια, με το ίδιο ποσό μπορούν να ναυπηγηθούν τέσσερις (4) GoWind-2500.
Πιστεύουμε ότι οι κορβέτες είναι μια ρεαλιστική και προσιτή επιλογή για το ΠΝ, τόσο σε επίπεδο οικονομικών δεδομένων, όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο, αφού στην κλειστή θάλασσα του Αιγαίου, πλοία κατηγορίας ταχέων σκαφών κατευθυνόμενων βλημάτων και κορβετών, είναι ιδανικά, λόγω του μικρού τους μεγέθους (ευκολία απόκρυψης σε κολπίσκους) και της μεγάλης ισχύος πυρός που διαθέτουν, σε σχέση πάντα με το μέγεθος τους.