Στη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης «DSA 2024» τα γαλλικά ναυπηγεία Naval Group παρουσίασαν το προηγμένο υποβρύχιο SMX-31. Το SMX-31 ανήκει στην οικογένεια υποβρυχίων SMX και η ανάπτυξη του ανακοινώθηκε το 2018. Είναι πλήρως ηλεκτροκίνητο και δεν ενσωματώνει σύστημα AIP. Σύμφωνα με τη Naval Group τα υποβρύχια SMX είναι ιδανικά για επιχειρήσεις σε παράκτιο περιβάλλον, αλλά και σε ανοιχτές θάλασσες. Η ιστορία των SMX ξεκινά το 2002 με την έκδοση SMX-21 εκτοπίσματος 2.700 τόνων. To SMX-31 διαθέτει εκτεταμένη ψηφιακή τεχνολογία, αυξημένο επίπεδο αυτοματισμού και εύκολες διαδικασίες υποστήριξης. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη συλλογή και την επεξεργασία των συλλεγόμενων πληροφοριών από πολλαπλές πηγές.
Τo υποβρύχιο διαθέτει ψηφιακά συστήματα διαχείρισης και προβολής πληροφοριών και δεδομένων με στόχο την ολοκληρωμένη καταγραφή και προβολή της τακτικής κατάστασης που επικρατεί γύρο από το υποβρύχιο. Η σχεδίαση τους είναι τέτοια ώστε να μειώνει το ηχητικό ίχνος του υποβρυχίου στο ελάχιστο. Επίσης η σχεδίαση του υποβρυχίου είναι τέτοια ώστε να μπορούν να ενσωματώνονται άμεσα, εύκολα και οικονομικά οι όποιες μελλοντικές βελτιώσεις. Επιχειρησιακά το SMX-31 μπορεί να υποστηρίξει όλες τις αποστολές ενός σύγχρονου υποβρυχίου: Κρούση, περιπολία και συλλογή πληροφοριών, υποστήριξη ειδικών επιχειρήσεων. Το SMX-31 είναι πλήρως ηλεκτροκίνητο και η απαιτούμενη ενέργεια προέρχεται από μπαταρίες νέας γενιάς (ιόντων λιθίου με δυνατότητα αποθήκευσης ισχύος 6 φορές μεγαλύτερης), οι οποίες τροφοδοτούν δυο κινητήρες.
Επιτυγχάνει μέγιστο βάθος κατάδυσης τα 250 μέτρα περίπου και αυτονομία 30-45 ημέρες. Ιδιαίτερα μικρές είναι και οι απαιτήσεις επάνδρωσης όπου το SMX-31 απαιτεί μόλις 15 άτομα πλήρωμα. Το SMX-31 έχει δυο κελύφη, το εσωτερικό, που είναι βαρύτερο και το εξωτερικό, που είναι ελαφρύτερο και ενσωματώνει όλους τους αισθητήρες του υποβρυχίου (ακουστικούς, οπτικούς και ηλεκτρομαγνητικούς). Το υποβρύχιο δεν έχει έλικα, ούτε πύργο, που συναντούμε στα συμβατικά υποβρύχια, κάτι που μειώνει το ακουστικό και μαγνητικό ίχνος του υποβρυχίου. Το SMX-31 έχει μήκος 70 μέτρα και ύψος 13,8 μέτρα. Συνολικά μπορεί να μεταφέρει απόθεμα 46 όπλων (τορπίλες F-21, πυραύλους κατά πλοίων ΜΜ-40 Exocet και πυραύλους κατά χερσαίων στόχων SCALP-Naval).
Το 2020 η Naval Group παρουσίασε τη νεότερη έκδοση SMX-31E. To SMX-31E είναι κι αυτό ηλεκτροκίνητο, είναι εκτοπίσματος 3.200 τόνων και μήκους 80 μέτρων. Το σύστημα πρόωσης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες. Η ταχύτητα πλεύσης σε κατάδυση είναι 8 κόμβοι (15 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ το πλήρωμα που απαιτεί είναι 15 άτομα, με δυνατότητα μεταφοράς δύναμης υποβρυχίων καταστροφών 12-20 ατόμων. Ο εξοπλισμός του αποτελείτε από συνολικά 24 όπλα, έναντι των 36 των SMX-31. Το υποβρύχιο ενσωματώνει και δύο εσωτερικές δεξαμενές για τη χρήση μη-επανδρωμένων συστημάτων, μικρού, μέσου και μεγάλου μεγέθους καθώς και ολοκληρωμένη υποδομή φιλοξενίας, άφεσης και περισυλλογής Ειδικών Δυνάμεων.