Σύμφωνα με ανακοίνωση της φινλανδικής Patria, ο όλμος NEMO Container, των 120 χιλιοστών, πραγματοποίησε δοκιμαστικές βολές στη θάλασσα, σε ταχύπλοο σκάφος FSV (Fast Supply Vessel) της Σουηδίας. Νωρίτερα το 2018 ο NEMO Container είχε δοκιμαστεί με επιτυχία σε τεθωρακισμένο όχημα Sisu E13TP (8 x 8). Στις δοκιμές εν πλω δοκιμάστηκαν διάφορα σενάρια καλής λειτουργίας και βολών, σε κίνηση ή σε στάση. Σύμφωνα με την Patria, οι δοκιμές ήταν επιτυχείς.

Σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό το σύνολο των δοκιμών, του NEMO Container, σε διαφορετικές πλατφόρμες, αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2019. Στην έκδοση NEMO Container, η οποία αποτελεί εξέλιξη του όλμου NEMO, ο πύργος του όλμου ενσωματώνεται σε κοινό εμπορευματοκιβώτιο μήκους 6,1 μέτρων (20 ποδών). Η έκδοση NEMO Container αναπτύχθηκε κατόπιν απαίτησης του Πολεμικού Ναυτικού των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ), τα οποία καλύπτουν και το κόστος ανάπτυξης.

Το NEMO Container χρησιμοποιεί τυπικό εμπορευματοκιβώτιο, το οποίο επιτρέπει την ευέλικτη τοποθέτηση του στο έδαφος ή την ενσωμάτωση του σε χερσαίες και θαλάσσιες πλατφόρμες (φορτηγά οχήματα, εμπορικά πλοία κ.ά.). Ζυγίζει 10 τόνους (άδειο) και έχει αναχορηγία 100 βλημάτων. Υπηρετείται από τρία άτομα (πυροβολητής και αρχηγός στοιχείου και δύο γεμιστές). Ο όλμος λειτουργεί από τις -3° έως τις +85° και μπορεί να εμπλέξει στόχους έως τα 10 χιλιόμετρα. Ο μέγιστος ρυθμός βολής είναι 10 βλήματα το λεπτό, ενώ μπορεί να εκτελέσει προσβολή στόχου με τη μέθοδο της πολλαπλής ταυτόχρονης προσβολής (MRSI : Multiple-Round Simultaneous-Impact).

Comments

      1. Αναφέρεστε στο σκάφος Lätt Trossbåt που χρησιμοποιεί το σουηδικό ναυτικό σε συνδυασμό με τα CB-90H για την υποστήριξη των πεζοναυτών τους;

        https://www.youtube.com/watch?v=lQElQ_buylM

        https://www.forsvarsmakten.se/sv/information-och-fakta/materiel-och-teknik/sjo/latt-trossbat/

        Προσφάτως οι Γάλλοι παρουσίασαν το σκάφος LCX Landing Craft X

        https://cnim.com/en/businesses/defense-security-and-digital-intelligence/lcx-landing-craft-x-missions

        Το σκάφος εμφανίζεται ως ένα πολυεργαλείο, ικανό για αποστολές ASW, επιχειρήσεις εναντίον ναρκών, ειδικές επιχειρήσεις ως μητρικό σκάφος εκτόξευσης σκαφών σαν τα Magna 960 αλλά και αμφίβιες επιχειρήσεις έχοντας καταπέλτη, οντάς ικανό να μεταφέρει φορτία βάρους από 40-65 τόνους και να εξαπολύει εν πλω αμφίβια οχήματα σαν το AAV-7 από τον καταπέλτη και να επιχειρεί σε θάλασσα κατάστασης 5.

        Και τα 2 σκάφη έχουν παρόμοιες διαστάσεις, με το Γαλλικό σκάφος να είναι κατά κράτος ανώτερο.

        Σε ότι έχει να κάνει με τον ΝΕΜΟ, είναι διακαής πόθος του ΕΣ να αποκτήσει ΤΟΜΟ των 120mm και ειδικά ένα σύστημα σαν το ΝΕΜΟ. Σε ότι έχει να κάνει με τις αμφίβιες επιχειρήσεις, νομίζω ότι θα ήταν μια πολύ καλή προσθήκη στην έκδοση Container συνδυασμένο με ένα σκάφος όπως το LCX Landing Craft X, το οποίο πρέπει να δει το ΠΝ και μάλιστα πολύ σοβαρά, γιατί ο αντίπαλος δεν αστειεύεται πλέον.

  1. Καταπληκτικό σύστημα ειδικά η χρήση του απο πεζοναύτες είναι must. Αλλα και η εγκατάστταση τέτοιων συστημάτων στα νησιά θα δυσκόλευε πάρα πολύ την επιχείρηση ναυτικού αποκλεισμού τους.

    1. Θα αποτελούσε ιδανική προσθήκη για τις μοίρες αμφίβιων καταδρομών που εδρεύουν στα κύρια νησιά της ΑΣΔΕΝ. Να τονιστεί πως το σκάφος έχει πολύ καλές δυνατότητες και επιδόσεις ταιριάζοντας γάντι στο ελληνικό αρχιπελαγικό περιβάλον.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *