Η Γαλλική Πολεμική Αεροπορία πραγματοποίησε, στις 22 Σεπτεμβρίου, δοκιμαστική πτήση μαχητικούς αεροσκάφους Rafale F3-R εφοδιασμένο με ατρακτίδιο στόχευσης Talios. Να σημειωθεί ότι ένας εκ των δύο πιλότων της πτήσης ήταν αξιωματικός της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας. Στόχος της πτήσης ήταν η δοκιμή του Talios σε αποστολές αέρος-εδάφους και αέρος-επιφανείας. Να θυμίσουμε ότι το Talios είναι ο αντικαταστάτης του παλαιότερου Domacles. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του γαλλικού Υπουργείου Άμυνας η δοκιμή του Talios ήταν απολύτως επιτυχής (στοχοποίησε με επιτυχία μικρούς κινούμενους στόχους στο έδαφος και μικρά σκάφη στη θάλασσα). Το Talios αναμένεται να καταστεί πλήρως επιχειρησιακό εντός του 2020. Συγκριτικά με το Damocles ενσωματώνει καλύτερα οπτικά, επιτυγχάνει καλύτερες επιδόσεις γεω-εντοπισμού και στόχευσης κινούμενων στόχων.

Comments

  1. Και μια συγκριση-αφιερωμα-αρθρο στα TALIOS , LITENING 5 και SNIPER δεν θα μας χαλαγε καθολου , να προσθεσω εγω.
    Το πλεονεκτημα των SNIPER ειναι πως ειναι πιστοποιημενα και στα F-16 και στα RAFALE.

    1. Το Talios ειναι plug & fight, σε καθε τυπο μαχητικου, δεν χρειαζετε πιστοποιηση.
      Το αγοραζουμε και το βαζουμε και σε F-16.

      Σε air to air δυνατοτητες πρεπει να ειναι το καλυτερο απο τα 3 με διαφορα.
      Υπεδιπλασια εμβελεια απο το Damocles που ειχε 30 χιλρα. (δηλάδη 60-70 χιλρα)?.
      To Rafale F3-R (και ολα τα επομενα) θα εχουν στην ουσια απο 3 Irst πανω τους.
      1) Front Sector Optronics (FSO) με εμβελεια συμφωνα με το wiki 100χιλρα
      (συμφωνα με μελετες ενα f-35 βλεπει ενα rafale απο τα 45χιλρα, και ενα rafale ενα f-35 απο τα 85 χιλρα, αρα μπορει το rafale να το δει με το FSO πρωτο? Και αυτες οι μετρησεις ειναι μονο με το ιχνος (f-35 stealth, rafale semi-stealth) αν βαλουμε και το spectra στο παιχνιδι που μπορει να «σβηνει» και αλλο το ιχνος του rafale, τοτε ποσο παρακατω παμε?
      2) το talios (60-70 χιλρα)
      3) την παθητικη σκοπευση του mica ir οπως «κρεμεται» απο τον φορεα αναρτησης οπλισμου. (δεν γνωριζω εμβελεια)?

      1. Τα aesa ρανταρ αντιστοιχα βλεπουν απο 45 και 85 χιλρα to ενα το αλλο.
        Για να αποδειχτει ξεκαθαρα πως το rafale ειναι semi-stealth αφου το ρανταρ του f-35 βλεπει ενα f-16 απο τα 185 χιλρα, και ενα rafale απο τα 85χιλρα.
        Λογικα και το aesa του rafale βλεπει ενα f-16 απο τα 185χιλρα τι στιγμη που το τουρκικο ccip χωρις aesa ποσο πιο κατω θα το βλεπει? μολις απο τα 60χιλρα?
        Καταλαβαινουμε ολοι τι ελπιδες εχουν τα τουρκικα ccip απεναντι στα rafale.
        3-4 ccip σε καθε εξοδο εχει ενα rafale ανετα.

        1. Προσεχε πως τα γραφεις αυτα τα πραγματα.
          Λογω πανδημιας οι νοσηλιες ειναι δυσκολες.
          Περιοριζομαστε μονο στο σκελος που αφορα στα αντιπαλα F16
          Το F 35 δεν μας απασχολει προς το παρων.

          1. Η υπεραπλουστευση των «τενεκεδοπληκτων35» οτι first look, first kill, λογω ρανταρ, και αρα (καλως τα παιδια 17-0, στις συνεκπαιδευσεις) ειναι μεγαλη μπαρουφα.
            Καθως δε λαμβανονται υποψιν τα 3 irst που το fso βλεπει και μακρυτερα (100χιλρια vs 85χιλ του ρανταρ του τενεκε) αρα πολυ πιθανον το rafale να βλεπει νωριτερα στη πραξη τον τενεκε!
            Το spectra επισης μπορει να «σβηνει» και αλλο το ιχνος του rafale, και ακομα και αν ο τενεκες ριξει πρωτος AIM120 (ακομα και D) πολυ δυσκολα θα ξεγελασει το spectra.
            (o spiral ειχε δωσει ενα λινκ που παραδεχοταν ενας αμερικανος ποσο ξεπερασμενοι ειναι οι Aim120 απεναντι στις παρεμβολες των συγχρονων συστηματων αυτοπροστασιας, και το spectra ειναι το κορυφαιο).
            Και τελος ο meteor αλλα και ο mica ir Ng θα εχουν απειρως καλυτερες πιθανοτητες να ξεγελασουν το συστημα αυτοπροστασιας του τενεκε οσο καλο και να ειναι (που ειναι σαφως κατωτερο του spectra).
            Στα δικα μας τωρα τα 18 ελληνικα rafale αν βγουν για «κυνηγι» σε πληρης διαμορφωση ΑΑ με 10 πυραυλους, θα σαρωσουν 60-70 ccip για πλάκα, και οι τουρκοι το ξερουν.

          2. @ROMEO60

            Για δώσε κάνα reference/link για τα νούμερα που γραφεις για τις επιδόσεις τόσο των AESA όσο και των IRST!!

            100km apo to FSO?

            Το FSO των Rafale είναι τεχνολογίας δεκαετίας 80?90? θεωρείτε απηρχαιωμένο(obsolete) και πρόκειται να αντικατασταθεί στο F4

            Για μια εκτίμηση των δυνατοτήτων των IRST υπάρχει η σχετική μελέτη Ζηκίδη & TEAM

            Στο περιβάλλον του Αιγαίου το BVR μάλλον δύσκολο ως απίθανο
            Για ανατολική μεσόγειο θέλει λίγο ψάξιμο :
            Σίγουρα το RAFALE/RBE2AESA/METEOR απέναντι στο F16/APG68/AMRAAM έχει το πλεονέκτημα αλλα πρέπει να δούμε εάν μπορεί να αποφύγει τη ανταποδοτική βολή:

            Υπενθυμίζω επίσης πως για να είναι επιτυχής μια βολή σε μεγάλες αποστάσεις απαιτείται TARGET DATA UPDATE που σημαίνει ότι το αεροσκάφος που έβαλε πρέπει να παραμείνει σε συγκεκριμένη ζώνη οποτε είναι ευάλωτο σε ανταποδοτική βολή

            Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα όσο γραφεις!

          3. CK

            Για το Pirate του Eurofighter έχει αναφερθεί και μεγαλύτερο νούμερο για την εμβέλεια, απο τους γερμανούς χωρίς να λένε πόσο ακριβώς.

            Σχετικό απόσπασμα απο σύγκριση F-22 – Eurofighter.

            «The reason for it not to be a generation 5 fighter is the fact that it does not have stealth properties. But what it does have which it was very new with when it came is its P.I.R.A.T.E – IRST (InfraRedSearchandTrack) system. This picks up heat changes around it and can by this spot subsonic aircraft as far away as up to 100km+(The Germans say). This means that the Typhoon can still shoot its advanced IR-tracking missiles at a target, even though its enemy has stealth features.»

          4. @Ndgi

            Και αυτό το σύστημα τα έχει τα χρονάκια του

            Aλλο spot a target και άλλο κάνω tracking και μπορώ να εξάγω στοιχεια βολής

            Μπορεί το Eurofighter η το RAFALE να κάνουν βολή με δεδομένα μονο από τα IRST/FRO χωρίς να έχει κάνει lock on με το radar?

          5. CK

            Στους νέους πυραύλους με σύστημα Image Seeker αντί για το Heat seeker, νομίζω ότι δεν είναι μεγάλο πρόβλημα για τν ερευνητή του πυραύλου να κλειδώσει έναν στόχο που έχει αποκαλυφθεί απο τους αισθητήρες του αεροσκάφους φορέα.

        2. @Ndgi
          Μιλάμε πάντα για BVR
          Εκεί θα είναι το μεγάλο πλεονέκτημα με τον συνδυασμό RAFALE/RBE2/METEOR
          Εάν μπορεί να κάνει βολή με δεδομένα από μονο FRO
          Για το F16 έχει ξεκαθαριστεί πως βολή AMRAAM μπορεί να κάνει μονο όταν έχει κάνειlock με το APG68

          1. CK

            Ρώτησες για στοιχεία που αφοράνε επιδόσεις των FSO σαν αυτό που φέρει το Rafale.

            Για τα ραντάρ τα στοιχεία είναι λίγο πολύ γνωστά, και αφού η εκτόξευση πυραύλου εναντίον μη επιβεβαιωμένου στόχου σε μεγάλη απόσταση εκτός του οπτικού ορίζονται χωρίς ξεκάθαρη εικόνα της τακτικής κατάστασης δεν παίζει η συζήτηση για εκείνο το ζήτημα δεν έχει νόημα. Ακόμα και όταν μιλάμε για τον Meteor που στην ελληνική περίπτωση προσφέρεται μάλλον περισσότερο ως «σκιάχτρο» απέναντι στα Ε-7 που θα προτιμούν να μένουν έξω απο την εμβέλεια του όπλου. Εκείνα θα έπρεπε να είναι οι στόχοι για έναν Meteor, και αμέσως μετά τα αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού. Για όλα τα αλλά υπάρχουν οι MICA EM που έχουν αρκετά μεγάλη εμβέλεια και μεγαλύτερη ευελιξία για να κυνηγήσουν ευέλικτα μαχητικά σαν τα F-16 που μας απασχολούν στην εναέρια αποτροπή.

  2. Εμείς στα Rafale τι ατρακτίδια θα βάλουμε, πέρνουμε TALIOS ? Εχουμε Domacles ? Θα παρουμε μεταχειρισμένα Domacles ? Νομίζω όπως λέει και ΙΤΑΛΟΣ ένα συγκριση-αφιερωμα στα διαθέσιμα ατρακτίδια που υπάρχουν στην ΠΑ αλλά και Τουρκική Αεροπορια αλλά και στις επιλογές που έχοτμε έχει ενδιαφέρον.

  3. Σε ασκήσεις, έχει κάποιος δεδομένα πώς βγήκαν τα rafale σε σχέση με τα f35 με πλήρη τα συστήματά τους? Για να δούμε τις διαφορές τους

  4. Οι Ινδοί έχουν ψωνίσει και towed decoys για τα δικά τους, θα’χε ενδιαφέρον ενα άρθρο για την αξία τέτοιων συστημάτων ιδιαίτερα απέναντι σε S400 και αν είχε νόημα η αγορά & ο εφοδιασμός μέρους του στόλου. (Άντε και 5 γραμμές για το compatibility των φορέων PIDS/ECIPS της Terma με τα δικά μας Viper!)

    1. Τα Ινδικα Rafale θα εχουν αρκετα εξτρα(14 για την ακριβεια)σε σχεση με τα Γαλλικα :

      1) Upgraded Sigma 95N INS: A Hybrid inertial navigation/GPS system used on the Dassault Rafale fighter jets will now support Indian developed Indian Regional Navigation Satellite System (IRNSS ) also called as NAVIC which provides accurate real-time positioning and timing services for India and a region extending 1,500 km around it.
      2) Upgraded RBE-2 AESA-MMR: RBE2 AESA radar developed by Thales will now feature Airborne weather radar which will come in handy to predict more timely and accurate weather conditions.
      3) Enhanced OBOGS: Rafale fighter jet comes fitted with an onboard oxygen generation system (OBOGS) which suppresses the need for liquid oxygen re-filling or ground support for oxygen production, but India has asked for Enhanced OBOGS system which will have enhanced capacity supporting additional filters.
      4) Traffic Collision Avoidance System (TCAS): Thales developed Traffic Collision Avoidance System (TCAS) contains Air Traffic Surveillance Awareness capabilities like a Terrain Avoidance Warning System (TAWS) which will improve the level of awareness and comfort of the flight crew.
      5) Tweaked M88 Engines: Rafale fighter jet which uses M88-4E engines will receive tweaks to its fuel starter so that engine can operate at optimum even at sub-zero high altitude air base of Indian air force.
      6) IESI (Integrated Electronic Standby Instruments): Thales developed IESI will be installed to operate in a particular set of environmental conditions and features accurate low airspeed measurement to cope with the flight envelope while avoiding additional weight due to external air data computer.
      7) Quad-Pack Ejectors: Rafale fighter jet will be getting French developed Quad-Pack Ejectors which can be used for low weight Stand-Off Weapon both of Indian and foreign origins.
      8) X-Guard fiber-optic towed decoy system: India bound Rafale fighter jets will be getting X-Guard fibre-optic towed decoy system which is designed to counter air-to-air and surface-to-air missiles. Each aircraft carries two X-Guard towed decoy and can be released when the aircraft approaches a saturated area or when a threat is detected. The most suitable countermeasure is transmitted to the X-Guard by the aircraft’s electronic countermeasures system. The fiber-optic connection to the aircraft allows accurate jamming, says Rafael.
      9) Tweaks to SPECTRA Electronic Warfare System: India specific threat libraries will be added and SPECTRA EW System will also feature Low- Medium and High band apertures to deal with low observable aircraft.
      10) TARGO-II Helmet Mounted Display Systems Developed by ELBIT
      11) Integration of LITENING G4 Target Acquisition Pod which are already used by Indian Air Force for its frontline fighter aircraft, including the Su-30 MKI, MiG-29
      12) Integration of Rafael’s SPICE 1000 EO/GPS-guided munitions
      13 ) MBDA developed Meteor BVRAAM and ALARM Anti-radiation missile
      14) Assistance to be provided to local Indian Public sector companies for Integration of Weapons ranging from India’s Astra BVRAAM to High-speed low drag (HSLD) bombs with the aircraft’s weapons control system.

      http://idrw.org/14-india-specific-enhancements-exclusive-to-india-bound-rafale-fighter-jets/

      1. Σωστός, απ΄άυτην τη λίστα το είδα! Σε άλλη ινδική σελίδα αναφέρει:

        Rafael-supplied X-Guard towed-decoy and development of its on-board location cabinets

        Θα’ταν πολύ ενδιαφέρον αν μπορεί να ενσωματωθεί στο αεροσκάφος ή σε πυλώνα αντί να πιάνει ενα station μόνο του (στα F-16 καπαρώνει τον 3/7 στις εικόνες τις Rafael – εν αντιθέσει πχ με το ALE50 που ενσωματώνεται στον πυλώνα των 2/8)

        Επισης αναφορικά με τα quad pack της λιστας σου:

        Development of quad-pack ejectors for the DRDO-engineered and Spice-250 PGM-derived SAAW EMP-generating standoff PGM.

        (https://defproac.com/?p=7646)

  5. Προς το παρον δεν εχουμε να αντιπαρατεθουμε με F-35 .
    Η συγκριση απλα αφορα ακαδημαικου τυπου συζητηση για ειδικους
    Αυτο που μας ενδιαφερει ειναι η πληρης υποστηριξη των Rafale
    Θεωρειται βεβαιο οτι θα προμηθευτουμε και ατρακτιδια

  6. Όσοι δεν το χουν δει… Rafale strike Cyprus.. Προσομοίωση χτυπήματος στην Κύπρο αποστολή 14 Rafale με meteor aasm Mica.. εξαυλωνουν όλα τα τουρκικά αεροσκάφη κ drone στο χώρο μεταξύ Κρήτης Κύπρου κ από το ύψος βόρεια της Λεμεσού εξαπολύουν βολές Aasm κ διαλύουν συγκεντρώσεις τεθωρακισμενων βόρεια κ ανατολικά της Λευκωσίας..
    https://youtu.be/e2kqQsRccRc

    1. Αν δεν αποκτηθουν ιπταμενα τανκερ τοτε η μονη λύση ειναι η καρπαθος το κοντινοτερο αεροδρομιο στη κυπρο,
      να οργανωθει στα προτυπα της σκυρου, και να αγοραστουν και 2 πυροβολαρχιες Aster30 η patriot να προστατευουν το αεροδρομιο πληρως.
      Επισης επειδη θα γυρνανε απο κυπρο αοπλα η σχεδον αοπλα αφου θα εχουν ριξει τους πιο πολλους μικα και μετεορ πανω στα ccip, , ας αποθηκευτει και ενα μικρο αποθεμα πυραυλων στο αεροδρομιο της παφου, αφου ειναι πολυ πιθανον να προσγειωθουν και για καυσιμα.
      Ειναι ξεκαθαρο οτι τα ραφαλ να πηραμε για να συνδραμουμε και στην αδερφη μας κυπρο, αν σκεφτομασταν μονο την παρτη μας θα περναμε τον τενεκε35 που και μεγαλη εμβελεια δεν εχει, και ελαχιστα οπλα κουβαλαει, και τραγικες διαθεσιμοτητες εχει, αλλα θα πουλουσαμε μουρη με το «στελθ»
      Στη 2η μοιρα ραφαλ ας τσονταρουν ενα μικρο ποσο εστω και οι κυπριοι.

      1. Ή δημιουργης ενα αεροδρομιο στη Σητεια για μια υπερ μοιρα (+30 μαχητικα) χωροι υπαρχουν για δημιουργεια πολεμ. αεροδρομιου.

  7. Άν μας ενδιέφερε πραγματικά η Κύπρος, θα είχαμε πάρει αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού. Τα Ραμάλα παίρνουν και CFT (για όποιον θέλει να επωμιστεί το κόστος πιστοποίησης).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *