Σύμφωνα με τη γαλλική ιστοσελίδα «Disclose» (Δείτε ΕΔΩ), Γαλλία και Αίγυπτος συμφώνησαν στην πώληση 30 επιπλέον μαχητικών αεροσκαφών Rafale με εκτιμώμενο κόστος € 3,75 δισεκατομμύρια. Σύμφωνα με τη γαλλική ιστοσελίδα «Disclose», η συμφωνία υπογράφηκε στις 26 Απριλίου, αλλά δεν ανακοινώθηκε κατόπιν σχετικής επιθυμίας του Προέδρου Σίσι. Σύμφωνα με την ίδια ιστοσελίδα υπογράφηκαν και άλλα δύο συμβόλαια, με την MBDA και τη Safran Electronics, αξίας € 200 εκατομμυρίων. Υπενθυμίζουμε ότι το 2015 η Αίγυπτος αγόρασε 24 Rafale, οκτώ μονοθέσια και 16 διθέσια. Με την απόκτηση άλλων 30 η συνολική δύναμη των Rafale θα αυξηθεί σε 56 αεροσκάφη. Όπως αναφέρει η γαλλική ιστοσελίδα, η χρηματοδότηση θα γίνει με δάνεια από γαλλική τράπεζα εγγυημένο κατά 85% από τη Γαλλία

Comments

    1. @Φώτης κυπραιος

      γιατί το λες αυτό?
      Αν το λες για το τίμημα, πρέπει να ξέρεις τι όπλα και τι συμβόλαιο υποστήριξης υπάρχει απο πίσω. Η δική μας αγορά επειδή ήταν η πρώτη είχε και εξομοιωτές, εκπαίδευση κλπ, και επίσης δεν ξέρουμε τι όπλα παραγγέλθηκαν. Νομίζω πχ πως οι Αιγύπτιοι δεν έχουν πχ link-16, δεν έχουν πάρει ούτε sclap, και δεν ξέρω για meteor.

      Πρέπει να ξέρει κάποιος τις λεπτομέρειες.

      1. Συμφωνώ μαζί σου και ζητώ συγνώμη για το λάθος μου. Νομίζω ότι έβγαλα βιαστικά συμπεράσματα .Θα ήθελα να κάναμε και εμείς σαν χώρα μια τέτοια παραγγελία και ας σπροχναμε και τα πενταρια

      2. Μια διόρθωση μόνο, οι Αιγύπτιοι έχουν επιβεβαιωμένα πυραύλους SCALP. Έχει φωτογραφηθεί αιγυπτιακό Rafale σε στατική έκθεση μέσα σε υπόστεγο με δύο βλήματα παραπλεύρως στο έδαφος. Απλώς δεν το διαφημίζουν και πολύ καλά κάνουν. Κατά τα άλλα, τα επιχειρήματά σου είναι απολύτως ορθά.

        1. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα είναι full extra που λέμε.
          Μάλιστα είναι αμφίβολο το εάν θα πάρουν F3R ή κατ’ ευθείαν F4.
          Πήραν καλή τιμή οι Αιγύπτιοι, που όμως έχουν ήδη τις υποδομές και την εκπαίδευση, ενώ τα τελευταία χρόνια, έχουν ψωνίσει αρκετά Γαλλικά προϊόντα.

    2. Σε καποια πραγματα δεν μπορουμε να βγουμε μπροστα. Οι πολ. Βιομ. Ειδικα για αεροπλανα ειναι συγκεκριμενες. Μπορουσαμε να ειχαμε την ε. Α. Β. Σε υψηλο επιπεδο, τα αρτεμις τα πυροβολα, την πολεμικη αυτοκ. Βιομηχανια την πυρκαλ. Ομως οι προδοτες τα διελυσαν.

    3. δεν ειναι για καθε μερα αγγαρεια να διωχνουν τα μεμετια. Τα Ραφαλ ειναι για να θυμιζουν στους απεναντι οτι το τιμημα που θα πληρωσουν αν κανουν τιποτα καουμπουλικια ειναι ολοενα και μεγαλυτερο μεχρι δυσβασταχτο.

  1. Νομιζο επιδι ήδη έχουν 24 Rafale και δεν θα πληρώσουν ξανά το ίδιο ποσοστό για εκπαίδευση & support το συνολικό κόστος για την παραγγελία επιπλέον μαχητικών αυτού του τύπου βγαινει αρκετα μικρότερο.

    Και εμις αμα παραγγείλουμε επιπλεον Rafale το ακριβος ιδιο θα συμβεί.Που ειναι και λογικο νομιζο.

  2. Εγώ την είδηση αυτήν αγαπητοι φίλοι την βλέπω διαφορετικά.
    Οι κύκλοι της ιστορίας μας διδάσκουν πολλά.
    Αυτήν την στιγμή μπορεί να είμαστε καλά μεταξύ μας,αλλά πείτε με καχύποπτο δεν εμπιστεύομαι μια χώρα 100εκ,μουσουλμανική με θέματα αστάθειας στα νότια μας,να αποκτά τέτοια δύναμη.Θαλασσα και αέρα που είναι το προκείμενο βλέπω να δημιουργείτε χάσμα στο ισοζύγιο μεταξύ μας…
    Με εκτιμηση

    1. Αυτό ήθελα να γράψω. Η αεροπορική και ναυτική δύναμη της Αιγύπτου ανεβαίνει εντυπωσιακά και θα πρέπει να εξισορροπηθεί από εμάς αν θέλουμε να έχουμε τύχη στα ενεργειακά της Μεσογείου.
      Για να μην πω ότι το ίδιο πρέπει σε κάποιο βαθμό να γίνει και για το Ισραήλ και τα ΗΑΕ.

      Το δε σενάριο να ξαναπέσει η εξουσία στα χέρια των Αδελφών Μουσουλμάνων με όλα αυτά τα όπλα δε θέλω ούτε να το σκέφτομαι

      1. Αυτο που ζητατε ειναι αδυνατον. Το οικονομικο αλλα και πολιτικο χασμα απεναντι σε χωρες οπως το Ισραηλ, τα ΗΑΕ ειναι τεραστιες.

        1. Θα συμφωνήσω και εγώ και θέλω να υπενθυμίσω σε όλους ότι η Αίγυπτος & το Ισραήλ παίρνουν κάθε χρόνο αμερικανική βοήθεια πολλών δις για αγορά όπλων. Η Αίγυπτος 1+ δισ και το Ισραήλ 3+ δισ.
          Αν είχαμε και εμείς κάτι ανάλογο θα μπορούσαμε άνετα να αγοράσουμε πολλά δις σε νέα όπλα.
          Πάντως σαν κόστος μια χαρά αγοράσαμε τα Rafale.

    2. Πρέπει να έχει 20 σίγουρα μπορεί και 25% του συνολικού πλυθησμού κόπτες η αίγυπτος.
      Επίσημα λενε 15% αλλα σίγουρα είναι πολύ περισσότεροι, και πολλοί δεν εκδηλώνονται.

      1. @Sapionderonga
        Φίλε μου sapionderonga και εμείς έχουμε ένα ποσοστό μουσουλμάνων και Εβραίων,και άθεων,και Εθνικών κτλ,κανείς τους όμως δεν κάνει κουμάντο στην Ελλάδα πλην της επικρατούσας ορθοδοξίας…
        Μόνος σου γράφεις ότι δεν εκδηλώνονται μιας και κάθε λίγο και λιγάκι βάζουν βόμβες στις εκκλησίες τους…
        ΥΓ
        Το όνομα σου ήθελα να στο πω καιρό είναι δυνατό!(χαχα)
        Η πτώση πάλι σου είχε αφιέρωμα εχτές
        Μάλλον δεν τους έχεις ενημέρωσει ότι αποσυνηντιθεσαι με τον καιρό…
        Με εκτίμηση

        1. Ευχαριστώ φύλακα.
          Η πτήση η δεν ξέρει τι της γίνεται η εξυπηρετεί συμφέροντα.
          Εμείς δεν έχουμε τόσο μεγάλο ποσοστό μουσουλμάνων ένα 2-3% είναι.
          20-25% του συνολικού πλυθησμού ακόμα και αν δεν εκδηλώνονται είναι πολύ μεγάλο ποσοστό.
          Επί αιωνες ζούσαν σχετικά ήρεμα κόπτες και μουσουλμάνοι, και η μουσουλμανικη αδερφοτητα τα αλλαξε ολα. Παντως απο οτι βλεπω και διαβαζω ο πυρηνας της κοινωνιας παραμενει πολυθρησκευτικος και ο σισι κανει οτι μπορει και πηγαινει ακομα και σε λειτουργιες των κοπτων παροτι ο ιδιος μουσουλμανος για να δειξει ακριβως αυτη την ενοτητα.
          Για οποιους ενδιαφέρονται έχουν και τρομερούς ύμνους οι κόπτες.

          https://www.youtube.com/watch?v=FcftnHy1VY4

          1. 2%-3% είναι οι Έλληνες μουσουλμάνοι.Πρεπει να βάλεις στην εξίσωση και τα εκατομμύρια των αλλοδαπών που στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι μουσουλμάνοι γεννάνε σαν κουνέλια έχοντας ήδη εισερχόμενοι 5-6 παιδιά και δεν πρόκειται να φύγουν ποτέ.Ηδη υπολογίζονται πάνω από 2 εκατομμύρια και αυξάνονται συνεχώς και όλοι τους ειδικά τα παιδιά θα λάβουν ελληνική ιθαγένεια.Μια βόλτα στο κέντρο της Αθήνας και θα καταλάβετε τι γίνεται στην χώρα, άρα μάλλον εμείς θα έχουμε πρόβλημα στο μέλλον και όχι μια κυβέρνηση των αδερφών μουσουλμάνων στην Αίγυπτο από τους κοπτες.

      2. Οι κόπτες είναι οι μόνοι Αιγύπτιοι που έχουν συγγενικές ρίζες με τους αρχαίους Αιγύπτιους, όλοι οι υπόλοιποι είναι ή μιγάδες ή Άραβες που μετά την επέλαση των Αράβων στην Αφρική άρχισε και η ισλαμοποίηση και αραβοποίηση του μεγαλύτερου μέρους του πληθυσμού της Αιγύπτου και άλλων χωρών.Η σημερινή πλειοψηφία των «Αιγυπτίων» δεν έχει ουδέ μία σχέση με τους αρχαίους Αιγύπτιους που είχαν τις καλύτερες εμπορικές και όχι μόνο σχέσεις με τους προγόνους μας. Αυτήν η απαράδεκτη ισλαμοποίηση που υπέστησαν οι Αιγύπτιοι από τους Άραβες δεν είναι η εξαίρεση αλλά ο κανόνας αφού κι άλλες χώρες όπως ο Λίβανος & η Συρία ήταν στην πλειοψηφία τους χριστιανικά κράτη μέχρι πριν μερικούς αιώνες.

    3. Έχεις δίκιο φίλε Φύλακα, η ισχύς της Αιγύπτου αυξάνεται ραγδαία. Αν και για την ώρα είμαστε «στο ίδιο στρατόπεδο» με πολλά κοινά συμφέροντα, δεν παύει το γεγονός αυτό να είναι ένας ακόμα λόγος να κοιτάξουμε να αναβαθμίσουμε τις Ελληνικές ΕΔ όσο γίνεται, τουλάχιστο στο βαθμό που να μπορούμε να κοιτάμε όλους τους παίχτες στην περιοχή στα μάτια και να μην γίνει δυνητικά η έλλειψη ισχύος αιτία για περισσότερη υποχωρητικότητα. Είμαστε σε μια περιοχή που δεν επιτρέπει εφησυχασμό.

      Το Rafale πάντως προδιαγράφεται ως το αεροσκάφος που η παρουσία του θα «σημαδέψει» τους γείτονες Τούρκους.

    4. Και οι μουσουλμάνοι της Αιγύπτου πάντως είναι πολλά και διάφορα πράγματα. Όσοι υποστηρίζουν σταθερά την Μουσουλμανική Αδελφότητα είναι μειοψηφία.
      Το 2012 που εξελέγξει ο Μόρσι ήταν μια ιδιαίτερη συγκυρία μετά από 30 χρόνια Μουμπάρακ, σοβαρή οικονομική κρίση και έλλειψη προοπτικών. Μόλις ένα χρόνο μετά οι Αιγύπτιοι ήταν πάλι στους δρόμους για να τον διώξουν.
      Γενικότερα σε πολλές αραβικές χώρες παρατηρείται ένα φαινόμενο όπου (νεότεροι κυρίως) άραβες προσπαθούν να παντρέψουν τις παραδόσεις τους και την θρησκεία τους με μια ανάγκη εκσυχρονισμού και προσαρμογής με τα νέα δεδομένα, και αυτό πάει γρήγορα.
      Σε αντίθεση με κάποιες παλαιότερες γενεές που είχαν προσπαθήσει να υιοθετήσουν αυτούσιο ένα ευρωπαϊκό μοντέλο, το οποίο βέβαια δεν γινόταν.

  3. Για να προλάβω τα ΖαιόΓΙΔΑ που εν έτη 2021 διαβάζουν ακόμα τον κλόουν Πάρη Καρβουνόπουλο:

    Η Αίγυπτος το 2015 αγόρασε τα πρώτα 24 Rafale της προς 5,2δις Ευρω γιατί στην πρώτη αγορά περιλαμβάνεται το κόστος της δημιουργίας υποδομών, συμβόλαια συντήρησης και υποστήριξης καθώς και ΟΠΛΑ!

    Αρα αναλογούσαν 216εκ το καθένα, ενώ η Ελλάδα τα 18 για 2,32δις, ήτοι 129εκ το καθένα.
    Αν αγοράσει ακόμα 30 Rafale για 3,73δις Ευρω τότε θα έχει σύνολο 54 προς 8,93δις δηλαδή 165εκ το καθένα, ήτοι 28% το κομμάτι ακριβότερα από εμάς. Καταλάβατε τώρα το …ντιλ της Αιγύπτου πόσο ακριβότερο είναι απο το δικό μας?

    Πηγή: https://www.france24.com/en/20150216-france-egypt-sign-deal-sale-rafale-fighter-jets

    1. Και δεν πήρε και σκάλπ και μετεόρ η αίγυπτος στη πρώτη παραγγελία.
      Μόνο μικα και χάμερ.
      Εμείς λογικά στη δέυτερη παραγγελία που βάζουμε τώρα με τα 6 καινουργια ραφάλ στα 800m θα παίρνουμε και πολλά επιπλεον οπλα, σκαλπ, μετεορ, εξοσετ, μικα οχι μονο για αυτα τα 6 αλλα και για συμπληρωμα στα 24 μιραζ και 18 ραφαλ αλλα τωρα επιπλεον μαλλον παιρνουμε και χαμερ που δεν πηραμε στην πρώτη.
      Αν λογικά παίρνουμε χάμερ μπορεί και τα 6 να είναι διθέσια.

      1. Υποκείμενα σαν τον παΠάρη δεν τα ενδιαφέρει τα γεγονότα και η λογική.
        Τα ενδιαφέρει μόνο να κάνουν την κομματική προπαγάνδα των Τσιπροκαμμένων απο τους οπαίους σιτίζονταν και σιτίζονται.

      2. Κανονικα η δευτερη μοιρα θα πρεπει να ειναι καθαρα Α/Ε και φυσικα μαζι με τα αντιστοιχα οπλα, AASM, SPIΚE κτλ.

        1. Τα Rafale…Meteor!!Και Mica NG στο μέλλον.

          Με 24-36 Rafale δεν θα εχουμε την πολυτέλεια για A-E με αυτά τα μαχιτικα. Σε περίπτωση κρισις.Τουλάχιστον όχι στις πρώτες 48 ωρες που θα κριθεί η αεροπορική κυριαρχία.

          1. Ok αλλα υπαρχουν και τα φ 16 για Α/Α, ενω τα rafale ειναι πιο εξιδεικευμενα για Α/Ε. Εχει σχεδιαστει για να μπαινει στην ζωνη χτυπηματος ( να το πω ετσι) εξ ου και η ισχυρη Η/Σ, + τα καλουδια που φερνει για πτηση πανω απ το εδαφος σε μερικα μετρα.

          2. Το είπα ήδη.

            Meteor.

            Τα F-16 δεν έχουν και δεν μπορούν φυσικά να αξιοποιήσουν τέτοιο όπλο.

            Για αυτό το λόγο και μόνο το Rafale είναι game changer Για των άγονα αεροπορικής υπεροχής.Δεν έχουμε άλλο.

            Και σίγουρα όχι το F-16.Και ας είναι Viper.

  4. Για αλλη μια φορα ο Σισι μας δειχνει την διαφορα του στρατιωτικου
    απο τα πολιτικα ανθρωπακια.
    Κανει οτι επρεπε να κανουμε εμεις, συμπληρωνει τον αριθμο των Rafale
    και παραλληλα εκανε ισχυρο στολο απο το πουθενα.
    Εμεις θα το λιβανισουμε ακομα, λες και δεν ξερουμε τι μας χρειαζεται.
    Η Γαλλια προτιμαει εμας απο την Αιγυπτο, αλλα η ατολμια μας εχει
    χτυπησει κοκκινο.
    Το 8 μονοθεσια και 16 διθεσια, απο την πρωτη αγορα Rafale απο την Αιγυπτο
    λεει πολλα για εμας. που στα εξι καινουργια πηραμε μονο δυο διθεσια.

    1. Ετσι φτιαχνοντε οι στρατοι. Ο Σισι το εχει δει και το ξερει οτι τα Ραφαλ κανουν τη διαφορα. Ενα υπεροπλο που τα κανει ολα. Το ι διο και οι Ινδοι. Μεγαλη τιμη και ισχυ πυρος που θα το ενταξουμε στην ΠΑ. Τωρα 5 μυρια πανω κατω δεν τον νοιαζει το Σισι. Αγοραζει απο Γαλλια και ριχνει ακυρο στους Αμερικλανους γιατι ξερει πολλα για το πως εχουν αιματοκυλισει τον κοσμο. Το ιδιο θα πραξουμε και μεις με τις ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ που θα παρουμε συντομως.

  5. Η Αίγυπτος μας δείχνει τον δρόμο…..

    Περισσότερα Rafale (συνολικά τουλάχιστον 40) θα πρέπει να είναι ο στόχος της δικής μας ΠΑ……και φυσικά να αποφύγουμε πάση θυσία αυτόν τον Κ-Ο-Υ-Β-Α…..το F-35 που πάνε να μας πασάρει οο εθνικός προμηθευτής ονόματι Ντένις Πλέσας….

    Συμπηρώνεις δυο μοίρες με 40 Rafale + 24 Mirage 2000-5 + 84 F-16 Viper + 38 F-16 Block 50+ adv…….αποσύρεις τα Block 30, Mirage 2000 και F-4…….και προς το τέλος της δεκαετίας ετοιμάζεσαι να μπεις στο πρόγραμμα μαχητικού 6ης γενιάς…..

    1. Προσωπικά πιστεύω ότι πανό από 30 δεν σηκώνουμε.Οικονομικα.

      Πανό από Αυτό το νούμερο τα υπόλοιπα θα «κάθονται.Και δεν θα είναι έτοιμα άμα χρειαστεί.

      30.Να πετάνε.200 ώρες το χρόνω.

      Όλα με τους τοπ εκπαιδευμένους πιλότους τους,όλα με των εξοπλισμό και τα όπλα τους.

      Για τα άλλα έχουμε ένα σορό πιο φτηνά μαχητικά.

  6. 15χρονια τα ξηναμε….
    Ξυπνήσαμε και θελουμε σε 1/2χρ να τα λύσουμε όλα.Δεν γίνεται τον κ@λ@ μας να χτυπάμε πάνω κάτω.!
    Αλλά με στεναχωρούν εμενα.Τωρα που ξυπνήσαμε να μην αρχίσουμε τα εγκληματικά λάθη του παρελθόντος όσο αφορά τους εξοπλισμούς και τις οργανωτικές αλλαγές που πρεπει να τρέξουν γρήγορα και σωστά,κάθε ευρώ να το πολλαπλασιάζουμε σε δύναμη.
    Και εξηγώ για να μην παρεξηγηθώ.
    Πχ το εθνικό τυφέκιο είναι ένα αχρείαστο λάθος!!Δεν θα δημιουργήσει πολλαπλασιαστική δύναμη!!!
    Κάποια javelin η spike nlos πχ με αυτά τα χρήματα είναι πολλαπλασιασμός.
    Εκεί να τους ξεσκίσουμε στην κριτική και στο κράξιμο παντού σε όλα τα ΜΜΕ.
    Περιμένω να δω τον νόμο για την εφεδρεία.
    Ο κύριος όγκος της βρίσκεται στην κεντρική Ελλάδα και μου κάθεται και βλέπει survivor και πίνει fredo ,αντί να τους έχεις στα στρατόπεδα να τους ετοιμάζεις….
    Είναι χιλιάδες που θα τρεχαν με χαρά και φρόνημα να προσφέρουν.
    Με εκτίμηση

    1. Και οι γέροι μέχρι 65 ετών όπως παλιά στην αρχαία Ελλάδα.

      Πάω για 2+ εβδομάδες με στολή αρβύλες όλα δικά μου.
      Με πρόγραμμα μια εβδομάδας προσαρμογής εκπαίδευσης και ασκήσεων.
      Την επόμενη εβδομάδα διαβίωση στο ύπαιθρο ασκήσεις μάχης.
      Μια πορεία των 2 ωρών θα την βγάλουμε στο τέλος με άνεση φορτωμένοι.
      Μετά τα επόμενα χρόνια μια εβδομάδα ή δυο αν το θέλει κάποιος.
      Η τότε πρόταση που είχα κάνει είχε πολλά στοιχεία μέσα.

      Γιατί θα πήγαινες; Γιατί θα αγόραζες κυνηγητικά ραβδωτά και καραμπίνες με μεγάλη αποθήκη.
      Βαλλίστρες και περίστροφα και τυφέκια με μεγάλη γεμιστήρα Φλόμπερ.
      Κάθε φορά που θα πήγαινες θα μπορούσες να αγοράσεις ένα!
      Αν πήγαινες δυο φορές 2+1 εβδομάδα σε έναν χρόνο θα αγόραζες 2.
      Το τι θα αγόραζες ήταν το μυστικό με διόπτρα επάνω κλπ.
      Ξέρω ανθρώπους που θα πήγαιναν οι φίλοι όλοι μαζί σαν παρέα όχι μεμονωμένα
      ακόμα και για να ξεσκάσουν και να απαλλαγούν από της γυναίκες τους και της πεθερές τους.

      Μην γελάτε η πίεση είναι μεγάλη στα περισσότερα σπίτια θα ήταν ένα είδος διασκέδασης.

  7. «…η συμφωνία υπογράφηκε στις 26 Απριλίου, αλλά δεν ανακοινώθηκε κατόπιν σχετικής επιθυμίας του Προέδρου Σίσι» Και τώρα τί έγινε; τους έδωσε το OK;
    Πάντως σχετικά με την τιμή μην ξεχνάμε ότι η Αίγυπτος αγοράζει τα Rafale χωρίς κάποια υποσυστήματα που είναι για τους συμμάχους του ΝΑΤΟ και κατά συνέπεια παίζει και από εκεί να έχει κάποια μείωση τιμής. Επίσης, ως παλαιός πελάτης Rafale σίγουρα θα αξίωσε κάποιους καλύτερους οικονομικούς όρους οι οποίοι μπορεί να είναι στον τρόπο αποπληρωμής και όχι απαραίτητα στην τιμή.
    Θετική κάθε παραγγελία Rafale για εμάς γιατί προσθέτει χρήστες και μονάδες για υποστήριξη, άρα επεκτείνεται σε βάθος χρόνου ο προγραμματισμός ανταλλακτικών από την κατασκευάστρια εταιρεία.

  8. Η τιμή κάθε καινούργιου Ραφάλ είναι περίπου 90 εκατομμύρια €,τόσο κόστισε και για την Ελλάδα και για την Ινδία.Εκεί που απογειώνεται το κόστος είναι στην περίπτωση που πιστοποιούνται άλλα όπλα και συστήματα,όπως αυτά της Ινδίας,η οποία πλήρωσε 3,3 δισεκατομμύρια € για τα αεροσκάφη και 1,7 δισεκατομμύρια € για τις πιστοποιήσεις.
    Το μεγάλο σφάλμα της ελληνικής παραγγελίας ήταν η έλλειψη εγχώριας συμπαραγωγής,κάτι που δικαιολογείται εν μέρει από τον επείγοντα χαρακτήρα της. Το σφάλμα αυτό μπορεί να διορθωθεί όταν,με την προσεχή παραγγελία συμπληρωματικού αριθμού Ραφάλ,διεκδικήσουμε συμμετοχή σε μια ελληνογαλλική συμπαραγωγή της μόνοκινητήριας έκδοσης του FCAS ή της παραγωγής UCAV βασισμένου στο nEUROn. Εναλλακτικά μπορούμε να διεκδικήσουμε συμπαραγωγή από την Μπόινγκ του Loyal Wingman, το οποίο είναι έτοιμο,επιχειρησιακό και κατασκευάζεται σε αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής στην Αυστραλία.

    1. Με 18 που πήρες, τι συμπαραγωγή να σου δώσουν?
      Το στήσιμο και μόνο της γραμμής παραγωγής, για τόσα λίγα κομμάτια, θα εκτόξευε το κόστος των 18 Raf.

  9. Ρε παιδιά τι το ψειριζουμε?Μια χαρά έκαναν και μπράβο τους.το ερώτημα είναι εμείς τι κάνουμε?
    Αυτά τα 12 ρημάδια της Κροατίας γιατί δεν τα καπαρονουμε σε μια συμφωνία σαν του Ιανουαρίου 12+6 με οψιόν 4καινουργια διθέσια?
    Είναι η πρώτη φορά από όσο εγώ θυμάμαι που κρατάμε τους Τούρκους στη γωνία.οι 2μοιρες συν τα f16v,δημιουργούν αεροπορική υπεροχή. Έχουν που έχουν πρόβλημα καποιου εμπάργκο ,εχουν ποιοτική υστέρηση ανθρώπινου δυναμικού, επειδη ο φιλελληνας τους κλεινει σε μηνιαιες δοσεις φυλακη.ας σπρώξουμε τους Τούρκους στον γκρεμό, αναγκάζοντας τους να αυτοκτονήσουν με su35.

  10. Η Ελλάδα οφείλει άμεσα να χτυπήσει τα 12 αε/φη που προσφέρθηκαν στην Κροατία και μαζί με αυτά να τοποθετήσει μια παραγγελία ακόμα 6-10 νέων τεμαχίων της διθέσιας έκδοσης. Εννοείται πως πρέπει να αγοραστούν μερικοί ακόμα Meteor αλλά, επιτέλους, και Armement Air-Sol Modulaire (HAMMER).

    H ΠΑ ακόμα και αν δεχτούμε ότι βρέθηκε από συγκυρίες (προσωπικά πιστεύω ότι υπήρχε σχεδιασμός) με ΡΙΠΕΣ πρέπει να επενδύσει σε αυτό το καταπληκτικό μαχητικό που μαζί με τα αναβαθμισμένα F16 θα μας συνοδεύσει έως τα μέσα του 21ου σιώνα χαλαρότατα. Εξυπακούεται πως μια μικρή συμμετοχή σε FCAS είναι παραπάνω από επιθυμητή.

  11. Υπάρχουν τρία θέματα κυρίως. Στο θέμα τιμή αεροσκάφους η αρχική επείγουσα προμήθεια το 2015 της Αιγύπτου είχε έντονο παρασκήνιο αγοράς πολιτικής υποστήριξης από Γαλλία και χρηματοδοτήθηκε από Σαουδαραβια. Όποτε μάλλον είναι υπερτιμημένη (κάτι σαν το δικό μας κέντρο εκπαίδευσης Καλαμάτας). Τώρα αν έπεσαν μίζες εκεί (η εδώ στην κυβέρνηση και στο κύκλωμα Νεταναχιου ) με το προχημα στρατηγικής υποςτηριξης , μόνο εικασίες υπάρχουν αλλά όχι στοιχεία. Δεύτερον σε σχέση με την σύγκριση τιμών της Ελληνικής παραγγελίας και της Αιγυπτιακής καλό είναι να αποφεύγονται απλουστεύσεις με κομματικό μανδύα. Όσο χοντράδα είναι να υπολογίζουν οι προσκείμενοι στο ΣΥΡΙΖΑ τιμή χωρίς κόστος υποστήριξης κ όπλα, αλλά τόσο είναι οι κυβερνητικοί να αγνοούν ότι τα 2/3 των αεροσκαφών είναι μεταχειρισμένα. Αυτά συμβαίνουν στις έκτακτες προμήθειες και η Ελληνική ήταν «επειγουςα». Το τρίτο θέμα το έγραψαν ήδη άλλοι σχολιαστές και αφορά τον υπέρ εξοπλισμό της Αιγύπτου. Υπάρχει ένα κυβερνητικό αφήγημα για την τρομερή επιτυχημένη εξωτερική πολιτική που συνοδεύεται με φαντασιώσεις για άξονες . Αν προσέξει κάποιος η Αίγυπτος επενδύει την αναβάθμιση του ρόλο της στην στρατιωτική ισχύ στην εκμετάλλευση υδρογονανθράκων και στη διακίνηση υδρογονανθράκων (από Αραβια μέχρι Μεσόγειο). Δεν είναι απαραίτητο αυτό το σχέδιο να συμπλέει με τα σχέδια που πλασάρει η κυβέρνηση για την Ενέργεια κ East Med. Η προσπάθεια της Αιγύπτου για αγωγό μέσω Αιγύπτου (και Λιβυης;;;) προς την Ευρώπη , οι δηλώσεις Δένδια που αν τις έλεγαν οι προηγούμενοι τα Ακροδεξιά τρολ θα έσκουζαν για προδότες, αλλά και το γεγονός ότι στο Ταμείο Ανάκαμψης ύψους 32 δις δεν υπάρχει ούτε ευρώ για φυσικό αέριο , είναι στοιχεία προβληματισμού.

    1. @Banker
      Στο Ταμείο Ανάκαμψης ύψους 32 δις δεν υπάρχει προσώρας ούτε ευρώ για φυσικό αέριο για μερικούς λόγους όπως: α.Το κόστος το επωμίζεται ο επενδυτής, β.Το κόστος πλέον δεν είναι αμελητέο ενώ ταυτόχρονα έχουμε μετάβαση σε έναν βαθμό σε έτερες μορφές ενέργειας, γ.Η Δύση επιθυμεί πολλαπλές εναλλακτικές διαδρομές και οι παίκτες (πλην Τουρκίας) δείχνουν διατεθειμένοι να μοιράσουν σε κάποιον βαθμό την πίτα κ.ο.κ.

      1. Ο αγωγός East Med εκτιμώ ότι δεν θα γίνει γιατί είναι ακριβός και δεν υπάρχει χρηματοδοτηςη. Το ότι συο Ταμείο Ανάκαμψης δεν υπάρχει ευρώ για φυσικό αέριο οφείλεται τόσο στις επιλογές των Ευρωπαίων να δώσουν χρήμα σε δικες τους εταιρείες με πράσινες μπίζνες κ πληροφορική , αλλά και στην κυβέρνηση που ευθυγραμμίζεται σε κάθε νεύμα της ΕΕ κ των δανειστών. Όμως εδώ υπάρχει παντελης απουσία σχεδίου για οποιαδήποτε ένταξη του φυσικού αερίου στον ενεργειακό σχεδιασμό εκτός από την μεταφορά LNG από τους Αμερικανούς κ τους Έλληνες εφοπλιστές.

        1. @Banker

          H ταση ειναι να μη γινει αγωγος, αλλα υποθαλασσιο καλωδιο. Το αεριο θα χρησιμοποιειται τοπικα για την παραγωγη ηλεκτρισμου κοντα στις περιοχες εξορυξης, και το ρευμα θα μεταφερεται με το καλωδιο και θα πωλειται στις χωρες καταναλωτες.
          Λυπουμαι που το λεω, αλλα επι αυτου του ζητηματος η Κυβερνηση εχει απολυτο δικιο. Λογω κλιματικης αλλαγης, η καταναλωση υδρογονανθρακων θα περιοριστει δραματικα τις προσεχεις δεκαετιες. Ο αγωγος δεν προκειται ποτε να βγαλει τα λεφτα του, διοτι ειναι και πανακριβος. Αντιθετως η ποντιση καλωδιου ειναι φθηνοτερη και απλουστερη τεχνικα και και μπορει να χρησιμοποιηθει αργοτερα για τη μεταφορα ρευματος απο ΑΠΕ.

          1. Δικιο δε νομιζω να εχει η κυβερνηση αοπανω στους υδρογοινανθρακες, ειναι μεγαλο κεφαλαιο, αλλα λογω ανικανοτητας και φυσικα δουλοπαροιας, εχουν βολευτει με την κλιματικη αλλαγη θα σε παραπεμψω σε ενα αρθρο που θα ηθελα να ακουσω την γνωμη σου. Οι απε εκτος του οτι ειναι ακριβες υπαρχει και σαφεις δυσκολια εξευρεσης του ( μεγαλο ελεγχομενο μερος ειναι απο την Κινα – εχει κανει ρουα ματ για μενα) και αφετερου υπαρχουν οι τεχνολογιες που θα ειναι ποιο φιλικες οι υδρογονανθρακες στον περιβαλλον, αλλα ειναι ευκαιρια να βγαλουν καποιοι δις εις βαρος των κοροιδων ( κυριολεκτικα).

            Εδω για την κλιματικη αλλαγη
            https://www.defence-point.gr/news/gia-na-teleionoyme-me-to-panakrivo-paramythi-gyro-apo-tin-klimatiki-allagi

    2. @ Banker

      + 1

      Η εις βαρος μας οριοθετηση ΑΟΖ που υπεγραψε το ανθρωπακι με τους Αιγυπτιους
      τους δινει πολλα επιπλεον δις σε μελλοντικα κερδη απο τα κοιτασματα.
      Ετσι εν μερη, ειμαστε χρηματοδοτες του τεραστιου εξοπλιστικου προγραμματος
      της Αιγυπτου, μια που θα ξεσκιστουν ολοι να τους δανειζουν αφου ξερουν
      οτι τα λεφτα τους θα τα παρουν πισω.
      Καθε αργοπορια απο μερους μας στην αξιοποιηση των κοιτασματων,
      θα τους κανει ακομα πιο πλουσιους εις βαρος μας και θα τους βρουμε καποια
      στιγμη απεναντι μας να διεκδικουν πολλα περισσοτερα.

      1. @ ΠΑ

        Αυτα που γραφουν ο Α. Φώσκολος και το defence-point ειναι αντιεπιστημονικες αρλούμπες, στις οποιες μπορω να απαντησω αναλυτικα, αλλα θελει χρονο, διοτι πρεπει να γραψω ολοκληρο σεντονι.

        Αντι αυτου, σε παραπεμπω στην ειδικη ιστοσελιδα της ΝΑSA για το θεμα.

        https://climate.nasa.gov/evidence/

        Μπορω να σου δωσω αλλες 100 τετοιες παραπομπες, απο τους πιο αξιοσεβαστους επιστημονικους οργανισμους του πλανητη.

        Εδω τα εχει πει η Διακυβερνητικη Διασκεψη του ΟΗΕ για το κλιμα, υπαρχει η συμφωνια του Παρισιού, την εχουν υπογραψει 190 χωρες, ακομα και η Σαουδικη Αραβια και η Ρωσία, γιατι να υπογραψουν ενα «παραμύθι» ολοφανερα αντιθετο με το συμφερον τους;

        Η πικρη πραγματικοτητα: Οτι εξορυξουμε μεχρι το 2050 μετα ΤΕΛΟΣ. Διοτι μεχρι τοτε ολος ο πλανητης πρεπει να παμε σε μηδενικες καθαρες εκπομπες ανθρακα. Αντε να παει μεχρι το 2060, δεν παει παραπερα. Αν δεν γινει αυτο, οι συνεπειες για το ανθρωπινο ειδος θα ειναι ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΕΣ.

        To καλωδιο ειναι η μονη βιωσιμη λυση σε βαθος χρονου. Διοτι μπορει να χρησιμοποιηθει και απο τις ΑΠΕ, διασυνδεοντας τα ηλεκτρικα δικτυα ΕΕ, Ελλαδας, Κυπρου, Ισραηλ, Αιγυπτου.

        1. Τι αρλουμπες βρε άνθρωπε, εδώ co2 βγάζει μέχρι και το ψωμί, αρχές του 2000 μας έλεγαν για άνοδο της στάθμης της θάλασσας, και ακόμα την περιμένουμε, τέλος πάντων να τη διαβάσω και θα επανέλθω.

        2. Μιας και το διάβασα δε μιλάει με στοιχεία η ιστοσελίδα της nasa, απλά αναφερει τι γίνεται, εγώ σου λέω ότι κάνει το κύκλο της η γη και πάμε προς μια θερμότερη περίοδο, κατά δεύτερων, το CO2 υπάρχει παντού, από τη θάλασσα μέχρι στο χώμα, όπως και από την αναπνοή μας. Κάλο είναι να προσέχεις τι γράφεις γιατί τουλάχιστον α σύνδεσμος που σου παρέθεσα δίνει κάποια στοιχεία και εάν έχεις τις γνώσεις μπορείς να το λάβει υπόψιν. Και όχι να πετάς ένα site, που αλλά γράφει μόνο για την παρατήρηση, έτσι απλά και αόριστα και να τα απαξιώνεις γιατί βαριέσαι να κατεβάσεις σεντόνια όπως γράφεις.

          Γιατί τότε η Ρωσία πουλάει αέριο στη Γερμανία και αφού οι Γερμανοί έχουν προωθήσει τόσο τις ΑΠΕ έχουν φτιάξει των αγωγό και δε συνεχίζουν με τις ΑΠΕ ; Μήπως απλά είναι παραμύθια τις χαλιμάς; το ολοστορυ που πλασάρουν τα αμερικάνικα αλλά ετοιμάζονται για εξορυξη του εδάφους ( δε θυμάμαι πως λέγεται);

      2. @Kanenas1

        Kαθε αργοπορια εκ μερους μας στην αξιοποιηση των οποιων κοιτασματων, σημαινει πολυ απλα οτι μειωνεται δραστικα το χρονικο παραθυρο αξιοποιησης τους, το οποιο θα κλεισει οριστικως εκει γυρω στο 2050, λογω κλιματικης αλλαγης. Η λογικη οτι δεν εξορυσσουμε τωρα, αλλα θα το κανουμε αργοτερα οταν τα βρουμε με τους Τουρκους, ειναι εκτος πραγματικοτητας. Ή τωρα, ή ΠΟΤΕ.
        Και δεν βλεπω τους πολιτικους να βιαζονται καθολου.

    3. Κάθε πρότασή σου έχει πολλή δουλειά για να γίνει κατανοητή. Από αυτούς που χτές έκαναν ούγκ και σήμερα παριστάνουν τους άνετους και τους τεχνοκράτες.

    1. Εγώ για το συγκεκριμένο περιστατικό θα σχολιάσω ότι για ακόμα μια φορά βλέπουμε πόσο παθητική είναι η στάση των Ελλήνων αστυνομικών σε σχέση με τους αστυνομικούς όλου του υπολοίπου πλανήτη. Ο δράστης βγάζει μαχαίρι εναντίον αστυνομικού και σε κανέναν αστυνομικό δεν περνάει από το μυαλό η ιδέα να βγάλει το όπλο του και να υπερασπιστεί τον εαυτό του και τους συναδέλφους του.Μιλαμε για απίστευτα πράγματα που γίνονται μόνο εδώ και πουθενα αλλού.

      1. Γενικά, αυτή είναι η στάση. Ειδικά όμως στην συγκεκριμένη περίπτωση, όταν ο δράστης τραυμάτισε τον έναν αστυνομικό, ο άλλος τράβηξε όπλο, πυροβόλησε στον αέρα και μετά τον σημάδεψε, με αποτέλσμα να κοπούν οι μαγκιές και να μπουν χειροπέδες.

        ΥΓ: Όπως έμαθα, είναι παλιός γνώριμος και το 2019 είχε νοσηλευτεί στο ψυχιατρείο του νησιού.

      2. @Αποστολης
        Ο Μονόχειρ καταψηφισε τον Πάκη για ΠτΔ το 2015, επειδη οπως ειπε «χειριστηκε με ανεπαρκεια μια απο τις μεγαλυτερες κρισης της νεοτερης ιστοριας μας, τις ταραχες του Δεκεμβριου 2008». Στην πραγματικοτητα βεβαια αυτο ηταν προσχημα, και απλως ηθελε να κοντράρει την «καραμανλική» φατρία του κόμματος.

        Ο Πάκης τοτε ως Υπουργος Εσωτερικων και Δημοσίας Ταξεως, ειχε διαταξει την Αστυνομια να τηρησει παθητικη σταση. Και ιδου, ο Μονόχειρ κανει σημερα αυτο ακριβως που εκανε τοτε και ο Πάκης. Τα συμπερασματα στην κριση ολων.

        1. @NF
          Συμφωνω απόλυτα με όσα είπες.Τον Δεκέμβριο του 2008 ο Παυλόπουλος είχε πει το θεϊκό «προτιμω να έχουμε τραυματίες αστυνομικούς πάρα διαδηλωτές» με αποτέλεσμα να καεί η Αθήνα, να λεηλατηθουν μαγαζιά, κόσμος να χάσει τις περιουσίες του και όλος ο πλανήτης να μην πιστεύει με αυτά που έβλεπε.Η εξαργύρωση όλων αυτών ήταν η προεδρία της δημοκρατίας.

      3. Αποστόλη,

        Σε καμία αστυνομία, ακόμα και στα τριτοκοσμικά κράτη, δεν υπάρχει πολιτικός προϊστάμενος που είναι στο υπουργιλίκι από τη δεκαετία του 90.
        Ούτε θα βρεις αρχηγό της αστυνομίας που μετά από περιστατικό πυρκαγιάς στο οποίο κάηκαν 100 άνθρωποι, αναβαθμίστηκε σε γενικό γραμματέα υπουργείου.

  12. Το κάθε αεροσκάφος καινούργιο κάνει 90 εκατ, ενώ τα μεταχειρισμένα μας τα πούλησαν 45-50 εκατ.

    Στην ίδια τιμή τα παίρνει και η Αίγυπτος.

    Το θέμα δεν είναι στην τιμή fly away του αεροσκάφους καθώς αυτή είναι περίπου γνωστή διεθνώς. Όσοι θέλουν να κάνουν κάτι ας πούμε ευγενικά περίεργο με την τιμή, πάνε και βρίσκουν στο λοιπά χώρο να βάλουν αυτό που θέλουν, και συνήθως σε κάτι που συμφωνείται με εξωφρενικά περιθώρια κέρδους.

    Και επειδή αυτό προφανώς δεν γίνεται μόνο με την Ελλάδα, αυτό το λοιπά πάντα μένει σε ένα πέπλο μυστηρίου πόσο κόστισε αναλυτικά, αλλά πάντα μένει σε μια ασαφή σφαίρα του υπερπέραντος σε στυλ όπλα, FOS, υποδομές, εκπαίδευση κτλ κτλ. Κανένας φυσικά δεν σκέφτεται ότι ώπα, πως τα τσουβαλιάζουμε έτσι όλα, άλλος παρέχει την FOS, άλλος τα όπλα, άλλος την υποδομή (ωραία λέξη αυτή, δεν σημαίνει τίποτα και όλα, μπορούμε να την έχουμε αναλυτικά?), άλλος εκπαίδευση και πάει λέγοντας.

    Οπότε πλέον έχω εγκαταλείψει κάθε προσπάθεια σύγκρισης τιμών, και ειδικά με χώρες που θα έλεγα ότι δεν είναι και στις πρώτες θέσεις της διεθνούς διαφάνειας

  13. Με την Αίγυπτο συμβαίνει ένα από τα τρία κάτωθι σενάρια, το ποιο είναι θα φανεί στο μέλλον:

    -Με τεράστιες αγορές εξοπλίζεται από την μία για να αγοράσει διεθνή αποδοχή του Σίσι που δεν είναι και τόσο αυτό που θα λέγαμε εκλεγμένος, αλλά για την ώρα καλά το πάει στην χώρα του. Έτσι αγοράζει πολλά από Γαλλία, Ιταλία, ΗΠΑ, Ρωσία.

    -Ακολουθεί τα χνάρια και το μότο που ακολούθησαν οι Νορβηγοί όταν είχαν ανακαλύψει τα κοιτάσματα της Βόρειας Θάλασσας. Πρώτα ισχυροποιήθηκαν στρατιωτικά, έκαναν τις συμμαχίες τους και μετά άρχισαν να βγάζουν τα κοιτάσματα μπορώντας να τα υπερασπίσουν έναντι κάποιου που θα τα επιβουλευόταν. Ήδη λόγω του ότι δεν είμαστε ισχυροί χάσαμε ένα 5% από την θάλασσα με Αϊγυπτο και μάλιστα ακριβώς πάνω στην λεκάνη του Ηρόδοτου (βασικά εμείς πήραμε το κομμάτι που είναι το ύψωμα και με το 5% χάσαμε το κομμάτι που είναι στο βάθος της υποθαλάσσιας κοιλάδας όπου μάλλον είναι τα κοιτάσματα). Μένει ακόμη να καθοριστεί ένα τεράστιο τρίγωνο μεταξυ Ελλάδας, Αιγύπτου και Τουρκίας και είναι προφανές ότι η Αίγυπτος θα θέλει να μεγιστοποιήσει τ κέρδη της, ενώ εμείς πάμε να ελαχιστοποιήσουμε τις ζημιές μας.

    -Παίζει όλοι αυτοι οι εξοπλισμοί να είναι σε συνεννόηση με Σ.Α. και ΗΑΕ, οπότε να θέλουν να χτίσουν έναν άξονα εναντίον κάθε ξένου επιβουλέα, είτε εξωτερικού (Ιράν, Υεμένη κτλ) είτε εσωτερικού (Μ. αδερφότητα).

    Και φυσικά ότι και να ήταν από τα ανωτέρω, τίποτα από αυτά δεν θα προχωρούσε αν δεν είχε βρει και δεν εκμεταλλευόταν άμεσα τα κοιτάσματά της

  14. Επειδή οι καιροί αλλάζουν και οι «σύμμαχοι» μπορεί αύριο για τα ΔΙΚΑ τους συμφέροντα να σου γυρίσουν την πλάτη ή και να έρθουν αντιμέτωποι σου, πρέπει να προσέξουμε όλλους τους γύρω μας.

  15. 24 +30 =54 Rafale
    3 moires apo 18
    Pantws kalo einai na xoume to nou mas stin ragdaia auxanomeni aeronautiki isxi twn Aigiptiwn…giati pote…..den ksereis…
    O Al Sisi einai simerinos….ta simferonta k oi simmaxies allazoun. Se molis 6-7 xronia oi Aigyptioi exoun neo Stolo me ikanotata skafoi k sinexizoun paralabes A200 k ypobrixiwn k isxirotati P.A me 3 moires Rafale k Su35…
    Fantasteite mia Aigyptos me tetoia aeronautiki isxi na ta brei me kapoio tropo me Tourkia…..

  16. Εξαιρετικο νέο.
    Όσα περισσότερα Rafale πουληθουν τόσο καλύτερα για τους χρήστες του τυπου. Χαμηλότερη τιμή ανα α/φος, περισσότερες προοπτικές εξέλιξης, και μεγαλύερη πιθανότητα να παραμείνει ο τύπος σε υπηρεσία για πολλά χρόνια.

    Το άλλο θετικό είναι οτι η Αίγυπτος προς το παρόν είναι συμμαχική χώρα. Αυτό πρεπει να διατηρηθεί.
    Το νέο κέντρο εκπαίδευσης σε συνδυασμό με την χρήση του ίδιου -σπάνιου- α/φους μπορεί να αποτελέσει παραγοντα σύσφιξης των σχέσων αν και σιγουρα οχι καθοριστικο.

    Και μην ξεχνάμε και την Ινδία που αν και πολύ μακριά, έχει όφελος να έρθει και να συμμετάσχει σε ασκήσεις με τους άλλους τρεις χρήστες του τύπου σε ένα σύγχρονο κέντρο εκπαίδευσης.

    ελπίζω να έχουμε σύντομα ακόμα περισσότερους χρήστες του τύπου.

  17. πρεπει και εμεις να ακολουθησουμε με μια τετοια παραγγελια να φτασουμε τα 35 ραφαλ μεσα στη δεκαετια ακομη και αν χρειαστει να δωσουμε ολα τα μιραζ

    αλλιως αν υπαρχει προοπτικη για 24 μιραζ των αραβων να παμε σε 48 ραφαλ 48 μιραζ επισης πολυ ισχυρος συνδιασμος.

    να εξετασουμε σε αυτη τη περιπτωση την αγορα για φρεγατες 6 μεκο α200

    ειναι ευκαιρια αν ερθει η νεα πρασινη καγκελαριος να δεσουμε τις αποψεις με μια νεα συμμαχια με χειροπιαστη συμφωνια

    https://hellasjournal.com/2021/05/erchete-i-prasini-kagkelarios-ke-o-erntogan-tremi-kiriolektika-etsi-apla-den-ton-pai/

    απο ναβαλ να δουμε για 3-4 σκορπεν

    ηρθε η ωρα ο εφοπλιστικος κλαδος να φορολογηθει για το καλο της πατριδας με 200 μυρια το χρονο σε βαθος δεκαετιας

    αρκει να το τολμησουν και οι κυνερνωντες φυσικα.

  18. Moνο εγω , ο καχυποπτος, βλεπω την αγορα των 30 επιπλεον Rafale, σαν απαντηση στην προσφατη συμφωνια αγορας επιπλεον 30 μαχητικων F 35 απο τους Ισραηλινους ? Γιατι καλες οι σχεσεις μεταξυ ασπονδων γειτονων αλλα καλυτερο και το ροπαλο για παν ενδεχομενο….

  19. Επειδή αναφέρθηκε το συναφές άρθρο του Πάρι Καρβουνόπουλου (τον οποίον εκτιμώ και σέβομαι ως έναν από τους παλαιότερους αμυντικούς αναλυτές, παρά την ξεκάθαρη αντικυβερνητική του στάση), παραθέτω το σχόλιο που έγραψα στην σχετική ανάρτησή του στο linkedin:
    «Αγαπητέ κ. Καρβουνόπουλε, για να είμαστε ακριβείς, εμείς πήραμε 18 αεροπλάνα (εκ των οποίων 12 μεταχειρισμένα) με κόστος 1,8 δισ. €. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνεται εξοπλισμός αποστολής (φορείς, δεξαμενές καυσίμου κλπ), πακέτο αρχικής υποστήριξης (ανταλλακτικά και σταθμοί ελέγχου για 1ο και 2ο Βαθμό Συντήρησης), εκπαίδευση Ιπταμένων και Τεχνικών, προσομοιωτής πτήσεως, εκπαιδευτικά βοηθήματα, βιβλιογραφία κλπ. Τα υπόλοιπα είναι εν συνεχεία υποστήριξη για 4 έτη (120 εκατ. €), όπλα (400 εκατ. €) και κρατήσεις (οι οποίες, αν και ισχύουν για όλες τις προμήθειες των ΕΔ, για πρώτη φορά ανακοινώθηκαν στην προμήθεια των Rafale…). Για την προμήθεια επιπλέον 6 αεροπλάνων, δεν υπάρχει κάτι επίσημο, πέραν του δημοσιεύματος του Πρώτου Θέματος. Η υπόψη προμήθεια της Αιγύπτου αποτελεί συμπληρωματική προμήθεια, οπότε δεν έχει κόστη εκπαίδευσης κλπ.»
    https://www.linkedin.com/posts/paris-karvounopoulos-87468b202_η-αίγυπτος-αγοράζει-30-rafale-με-395-δις-activity-6795039661644427264-Z1Oi/

    Πάντως, η κίνηση της Αιγύπτου είναι πολύ εντυπωσιακή, ενώ εάν υποθέσουμε κόστος γύρω στα 91 εκατ. € ανά αεροπλάνο (όπως προκύπτει από τις προμήθειες στην Ινδία και στο Κατάρ), τότε “περισσεύει” περίπου 1 δισ. €!… Δεν γνωρίζουμε τι μπορεί να καλύπτει το ποσό αυτό: ίσως επιπρόσθετα ανταλλακτικά, ίσως κάποια τροποποίηση (σε στυλ Ινδίας), ίσως τα καινούργια να είναι σε Standard F4. Ίδωμεν.
    Το σίγουρο είναι ότι όποιος παίρνει Rafale, ξαναπαίρνει…

    1. Ώπα!!!

      Από τους υπάρχοντες 4 εξαγωγικούς πελάτες του RAFALE μονο η Αίγυπτος ξαναπήρε!!!
      (so far…)

      Να δούμε το εγκέφαλο +καρδιακό των 6 RAFALE στα 800mil πως θα το γλυτώσουμε ιδίως εάν έρθει με κάνα
      MMSCτiκο πακετάκι σε κάνα μηνα….

      1. Και το Κατάρ είχε ασκήσει σχετικό option για 12 επιπρόσθετα αεροπλάνα:
        https://www.defensenews.com/industry/2018/03/30/qatar-makes-down-payment-to-dassault-for-12-more-rafale-jets/
        Εδώ φαίνεται και το ποσό: 1,1 δισ. € για 12 αεροπλάνα, απο όπου προκύπτουν τα 91 εκατ. € ανά τεμάχιο…
        https://www.lemonde.fr/economie/article/2017/12/07/macron-au-qatar-plus-de-11-milliards-d-euros-de-contrats-en-guise-de-cadeau-de-bienvenue_5226053_3234.html

        Όσο για την Ινδία, ξέρουμε ότι συζητά για πολύ μεγάλη επιπρόσθετη παραγγελία. Ο ενθουσιασμός που έδειξε όλος ο κόσμος στην Ινδία για τα πρώτα Rafale που πήγαν εκεί, νομίζω ότι αυξάνει δραματικά την πιθανότητα να παραγγείλουν εκ νέου. Μάλιστα ο κύριος διαπραγματευτής της Dassault στην Ινδία, ήρθε στην Ελλάδα για τη δική μας προμήθεια και επέστρεψε δριμύτερος εκεί…

      2. @CK

        και το Κατάρ.
        Πήρε τα 12 που είχε ως προαίρεση και υπέγραψε και νέα προαίρεση για άλλα 36.

        Δλδ δύο στους τρεις.

        Αν πάρουμε κι εμείς τα επιπλέον 6 που ακούγεται θα είναι τρείς στους τέσσερις.

        Πολύ πιθανόν να πάρουν κι άλλα οι Ινδοί, αν και έχουν το δικό τους αεροσκάφος το Tejas που προφανώς έχει προτεραιότητα, κι επίσης λόγω Κίνας στρέφονται προς Αμερικανικούς εξοπλισμούς, οπότε δεν ξέρω. .

      3. Τι δεν καταλαβαίνεις πάλι?
        6 διθέσια (λίγο ακριβότερα) καινούργια ραφάλ=95χ6=570εκρια.
        Fos 40 εκρια (στα 18 ραφαλ ηταν 120εκ, αρα στα 6=40εκ).
        570+40=610εκρια.
        και μας μένουν 190 εκρια ως τα 800 για ΟΠΛΑ.
        Πολλές (AASM) «Hammer» , ατρακτίδια talios που μάλλον αφού δεν πήραμε στη πρώτη θα πάρουμε τωρα
        επιπλέον, meteor, mica, scalp, exocet

      4. Ρε @CK, μη γραφουμε ο,τι να ‘ναι, δεν κανουν 800 mil τα 6 νεα Ραφαλ. Οι τιμες ειναι αυτες που λεει ο κ. Σμήναρχος.

        Η γνωμη μου ειναι γνωστη:
        Ουδεποτε η ΠΑ εισηγαγε νεο τυπο για λιγοτερες απο 36 μοναδες. Ειναι τελειως ανορθολογικη η εισαγωγη νεου τυπου για 18 μολις μοναδες. ‘ Η επρεπε να παρουμε τολαχιστον 36, ή κανενα. Και αφου πηραμε, πρεπει να συμπληρωθει ο αριθμος. Και πρεπει να εξετασουμε ως ενδεχομενο την πωληση των M2000-5, τα οποια ειναι εξαιρετικα αξιομαχα και θα πιασουν πολυ καλη τιμη, πρωτον για να μειωθει η πολυτυπια, δευτερον για να χρηματοδοτηθει εν μερει η 2η μοιρα Ραφαλ, και τριτον για να προκυψουν αρκετα οπλα για τα Ραφάλ, αλλιως δεν…………..
        Φυσικα επειδη ειναι ακριβο αεροπλανο, δεν νομιζω οτι μας παιρνει για πανω απο 40. Ενα hi-lo mix με τα οικονομικα F-16 για τις περισσοτερες αποστολες

        1. @CK

          Φοβουμαι οτι ειδικα αν παρουμε ΜMSC, θα υπαρξει παλι τραυματισμος των ελληνογαλλικων σχεσεων, και ο Μονόχειρ δεν θα διορθωσει το πραγμα με 6 Rafale. Διοτι οι Γαλλοι το λιγοτερο που απαιτουν ειναι μια τιμια διαγωνιστικη διαδικασια. Ενταξει να χασουν πχ απο ανταγωνιστες που κατεβαινουν με αξιολογα πλοια, να χασουν πχ απο Ιταλους ή Ισπανους, αλλα οχι να χασουν και απο τα σαπάκια της Λοκχηντ. Αυτο παει πολυ.
          Αλλωστε ο Μακρόν ακομα στο φτύσιμο τον εχει τον Μονόχειρα, τα 18 Ραφαλ δεν τον συγκινησαν αρκετα, δεδομενου μαλλιστα οτι μονο τα 6 ειναι καινουρια.

    2. Συν τοις αλλοις, δεν στεκει απο καθε αποψη, ειτε τεχνοοικονομικη, ειτε επιχειρησιακη η ενταξη ενος τυπου σε τοσο μικρους αριθμους,με ενα δυσαναλογο λογο αρχικου κοστους/προς αποδοση, η κινηση αυτη των Αιγυπτιων ηταν αναμενομενη. Επιταχυνθηκε φανταζομαι και απο την νεα συμβαση προμηθειας F 35 απο τους Ισραηλινους.Ας ελπισουμε και σε κατι αναλογο απο την μερια μας….

    3. @Konstantinos Zikidis
      Οι Αιγύπτος φοράει όντως τα γυαλιά σε όσους θεωρούσαν ότι το Rafale δεν έχει αρκετή ζήτηση στην αγορά(η ότι δεν μπορεί να σταθεί στον ανταγωνισμό), και διαψεύδει εκείνους που υποστηρίζουν ότι «μόνο οι ΗΠΑ προσφέρουν δάνεια και ευκολίες στην πληρωμή για αγορές αμυντικού υλικού», αφού πρώτιμησε το γαλλικό μαχητικό με γαλλική χρηματοδότηση και κρατική εγγύηση, ενώ είναι ακόμα διαθέσιμο το F-16(που λειτουργεί επίσης σε μεγάλο αριθμό η Αίγυπτος) σε εκσυγχρονισμένη έκδοση που προσφέρεται σε χώρες εντός και εκτός του ΝΑΤΟ.

      1. Δεν υπάρχουν «ευκολίες πληρωμής» και «άτοκες δόσεις». Τα πράγματα είναι απλά: ό,τι δεν πληρώνεται ταχέως, τοκίζεται βαρέως…
        Εσείς ακούτε την ονομαστική τιμή (από την οποία ενίοτε λείπει κάποιο κρίσιμο υποσύστημα, καθώς «αποτελεί αντικείμενο χωριστής συμβάσεως») και τελικά πληρώνουμε πολύ παραπάνω, καθώς η όποια καθυστερημένη δόση, τοκίζεται. Και φυσικά, εάν μιλάμε για FMS, η καταβολή των χρημάτων γίνεται κατά προτεραιότητα σε σχέση με τις υπόλοιπες πληρωμές, καθώς μιλάμε για διακρατική συμφωνία. Και φυσικά, αποτελεί εξαίρεση των προβλέψεων του νόμου, μεταξύ των οποίων και η εξέταση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο αποτελεί αν μη τι άλλο ένα φίλτρο, ένα δίχτυ προστασίας.

        1. Ασφαλώς δεν υπάρχουν έτσι όπως τις φαντάζονται η όπως θέλουν να τις παρουσιάζουν μερικοί που χρησημοποιούν αυτό το «επιχείρημα» όταν μιλάνε για εξοπλισμούς απο ΗΠΑ.
          Ένα δάνειο (η μια χρηματοδότηση απο χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που είναι όντως έντοκη στην πλειοψηφία των περιπτώσεων) είναι όμως ένα είδος ευκολίας στην πληρωμή, χωρίς αυτό να σημαίνει απαλλαγή του αγοραστή απο τις υποχρεώσεις του απέναντι στον πωλητή (η τον χρηματοδότη) για την αγορά υλικού.
          Στην προκειμένη περίπτωση που αναφέρεται στον παρόν άρθρο, μεταφέρεται πάντως (κατά την γνώμη μου) το μήνυμα ότι μπορούν και οι Γάλλοι «FMS» με δάνεια απο γαλλικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα με εγγυητή το γαλλικό κράτος, και συνεπώς δεν είναι κάτι που μπορούν μόνο οι ΗΠΑ(όπως έχει επικοινωνεί αρκετές φορές σε ζητήσεις για αυτό το θέμα).
          Συμπερασματικά πιστεύω ότι δεν υπάρχει πραγματικός λόγος και επιχείρημα να προτιμούνται οι πωλητές απο τις ΗΠΑ για αγορές αμυντικού υλικού(όσον αφορά το οικονομικό μέρος).

  20. @stepa
    Φίλε stepa ,απλό,λαϊκό και σοφό.
    Φύλαγε τα ρούχα σου για ναχεις τα μισά.
    Χίλιες φορές καχύποπτος παρά καληνυχτας.
    Ένας ακόμα λόγος που την Αίγυπτο την μετράω είναι ισως και ο ρόλος που θα παίξει στην Λιβυη αν φύγει η Τουρκία.Βλεπω να παίρνει στο ωραιο όμως την θέση της……
    με ότι συνεπάγεται για την δίκη μας,μιας και όταν μας βρήκαν αγουροξυπνημένους με το τουρκολιβυκο μνημόνιο μας τσίμπησαν στην ανάγκη μας κομματι!
    Ελπιζω οι καληνυχτες να ξυπνήσουν πριν μας ξαναστήσουν άλλο πρόβλημα αλλου’.
    Με εκτίμηση

    1. Ακριβως…..οι «συμμαχιες»του σημερα και λοιπες συμφωνιες, δεν εξασφαλιζουν το αυριο, σε εναν κοσμο ρευστοτητας Αλλοιμονο αν η ασφαλεια και τα συμφεροντα μιας χωρας βασιζονται σε Leasing συμμαχιων περιορισμενης διαρκειας και ισχυος….καποιοι δεν εννοουν να το καταλαβουν.

  21. Eίναι ξεκάθαρα φθηνότερα τα Rafale που υπογράψαμε σε σχέση με τα Αιγυπτιακά.

    Φιλότιμες oι πρoσπάθειες ορισμένων, που ακόμα να χωνέψουν την άμεση προμήθειά τους, αλλά
    είναι πολύ καλή και η τιμή ανά αεροσκάφος :

    https://www.defence-point.gr/news/ta-rafale-f3r-tis-elladas-einai-30-ekat-eyro-fthinotera-se-schesi-me-ta-nea-tis-aigyptoy

    1. Αν και δεν θεωρώ ότι τα αγοράσαμε σε fly away τιμή ακριβότερα από την Αίγυπτο, το συγκεκριμένο άρθρο, και παρά το ότι σέβομαι το εν λόγω σαιτ, ανακατεύει μήλα με πορτοκάλια για να βγάλει το συμπέρασμά του.

      Στην Ελληνική παραγγελία το ερωτηματικό δεν ήταν η fly away τιμή των αεροπλάνων που ήταν καλή, ήταν τα λοιπά κόστη τα οποία δεν μπορεί κανείς να αναλύσει και να αξιολογήσει αν ήταν φτηνά ή όχι, πχ:

      -η εκπαίδευση (πόσο κόστισε και είναι λογική?)
      -οι εξομοιωτές (πόσοι είναι πόσο κόστισαν είναι λογική η τιμή?)
      -τα συστήματα υποστήριξης κτλ (πόσο κόστισαν από τι αποτελούνται, είναι η τιμή λογική?)
      -η FOS (που ξέρουμε τιμή, είναι αυτή λογική?)
      -τα όπλα (καθώς λέει ότι πήραμε ελάχιστους Μετέορ και τα άλλα είναι κόστη επαναπιστοποίησης υφιστάμενων όπλων, είναι η τιμή λογική?).

      Για όλα αυτά τα κόστη, όποιος πάει να τα δικαιολογήσει, απλά αναφέρει γενικότητες το στυλ και τι ήθελες, είναι ακριβή η υποστήριξη/υποδομή, τα πρώτα κόστη είναι μεγάλα και μπλα μπλα αλλά κανείς δεν έχει κάποια βάση σύγκρισης

  22. Είμαι πολύ φανατικός υπέρ των Μ-2000 και -5 πόσο μάλλον υπέρ των Rafale. Θεωρώ ότι δεν πρέπει επουδενί να αποσυρθούν τα παλιά Egm και να συνεχίσουν σε δευτερεύοντες ρόλους. Όμως, τα Μ2000 και -5 δυσφημίστηκαν σταθερά και οργανωμένα από τη δεκαετία του 80 μέχρι και σήμερα.

    Δεν με πείθει να βλέπω όλους αυτούς που έσταζαν δηλητήριο για τα γαλλικά μαχητικά για δεκαετίες, σήμερα να εκθειάζουν το Rafale. Λίγο πριν αγοραστούν με τη διαδικασία απευθείας ανάθεσης λόγω του «κατ` επείγοντος» πολλά αμυντικά σάιτ το λασπολογούσαν. Σήμερα το εκθειάζουν.

    «Καλά τα Rafale για την ΠΑ αν μας τα δώσουν τζάμπα οι Γάλλοι».

    Θεωρώ ότι όταν κάτσει η σκόνη θα γίνει το ίδιο με τα Rafale. Είναι λίγα σε αριθμό και αρκετά πιο ακριβά σε λειτουργία σε σχέση με τα Mirage, οπότε υπάρχουν όλες οι συνθήκες να υποστούν την ίδια συκοφάντηση αλλά καί και ακόμα χειρότερη.

  23. Το Rafale με aesa,spectra & meteor ειναι σκέτη ψυχρολουσία για την TA.Ειτε τα E-7T,είτε Atr72,είτε τα KC135 τους.

    Μην ξεχνάμε και την ψυχολογική επίδραση σε καιρούς ειρήνης.

    Δεν κλιμακώνει κάνεις έτσι εύκολα και στέλνει assets σε μια περιοχή αμα εκει βρίσκονται 4 μαχιτικα φορτωμένα με meteor που καθαρίζουν οτι μεγαλο κινείτε απο τα 200χλμ.

    Δεν είναι μόνο τα F-16.

  24. Πριν ένα χρόνο ούτε στα ονειρά μας δεν θα μπορούσαμε να φαντασούμε ότι θα έχουμε ραφαλ το 2021, και τώρα θέλουμε 54 αεροσκάφη για να φτάσουμε την αίγυπτο?
    Ας προσγειωθούμε λίγο. Δεν υπάρχουν άπειρα λεφτά.
    Προτεραιοτητα ειναι οι φρεγατες και τα υποβρυχια πλεον ηδη πηραμε (στον σχεδιασμο των επομενων ετων) την απολυτη ποιοτικη υπεροχη απεναντι στη τουρκικη αεροπορια με ραφαλ και βαιπερ και μιραζ.
    Τα 18 σίγουρα είναι λίγα, αλλα με τα 6 επιπλέον καινούργια που διέρευσε οτι σκοπευουμε να αγοράσουμε
    (προφανώς γιατι δεν θα πάρουμε γαλλικές φρεγάτες και θέλουμε να δώσουμε και αλλα λεφτά στους γάλλους)
    και με την επαναγορα των απλων διλιτρων μιραζ απο τη γαλλικη αεροπορια το 2023 που μπορουμε να συμψηφισουμε και 4 επιπλέον μεταχειρισμένα και τότε να πάμε στο διολου ευκαταφρονητο αριθμο των 28 ραφαλ.
    Μετά μην ξεχνάμε και τα μιραζ 2000-5ΜΚ2
    Με ένα link-16 και ενα targo ii και με τους mica ng μετα το 2026 με τις αυξημενες εμβέλειες και το κορυφαιο συστημα αυτοπροστασιας θα ειναι ανώτερα και απο τα f-16 που θα κάνουμε viper.
    28 ραφαλ και 24 μιραζ=52 γαλλικά αεροσκαφη και η τανάγρα θα είναι το απόλυτο φόβητρο των τουρκων.
    Σχεδόν φτάσαμε τα 54 αιγυπτιακά ραφάλ.

    1. @Romeo60
      Τα Μιράζ πιθανόν να χρειάζονται και αλλαγή των λυχιών οδεύοντος κύματος του RDY, κι άντε βρες.

      Όσο και να τ’ αγαπάμε αυτά τ’ αεροπλάνα μήπως η καλύτερη λύση είναι να οδεύσουμε προς ένα στόλο με μόνο f-16 και Rafale?

      1. @npo
        Το RDY μπήκε σε υπηρεσία το 1999?!
        Δεν νομίζω να έχει πρόβλημα υποστήριξης αφού το έχουν οι Γάλλοι και άλλες αεροπορίες εκτος από εμάς
        (Taiwan,UAE,)
        Μην το μπερδεύεις με το [email protected] που πράγματι έχει πρόβλημα υποστήριξης

        Το κόστος ανά ώρα πτήση του RAFALE είναι διπλάσιο του -5 οποτε μάντεψε τι θα γίνει όταν επιστρέψουν οι δημοσιονομικοί περιορισμοί από το 23!!

        1. @CK
          Το κόστος ανά ώρα πτήσης του Rafale όμως θα βαίνει μειούμενο ενώ ου M2000 αυξανόμενο. Επίσης έχουμε F-16 οπου ο κόστος είναι παραπλήσιο με αυτό του Mirage 2000.

          Αλλά ΟΚ, αν έχεις δίκιο για την υποστήριξη του RDY τότε σαφώς αξίζει να τα κρατήσουμε τα dash 5, να τους προσθέσουμε μια κάσκα HMDS και να κάνουμε και κάτι για την ζεύξη, ίσως αυτό που έχουν κάνει τα ΗΑΕ, εδώ :

          https://defencereview.gr/stolos-mirage-tis-pa-i-adiriti-anagki-gia-link-16-m/

        2. @CK

          Σε αυτο εχεις δικο, τα εχουμε πει. Απο τον Μονόχειρα ολα να τα περιμενει κανεις, ακομα και να καθηλωσει στο μελλον τα πανίσχυρα Ραφαλ, οταν στο μελλον ξανασφιξουν οι κωλοι σε δημοσιονομικο επιπεδο. Διοτι ειναι γνωστο οτι τα αγορασε για καθαρα πολιτικους λογους, και οχι γιατι τα εκτιμησε ως αεροσκαφη ή διοτι νοιαζεται για την αεροπορικη ισχυ της χωρας. Συν την γενικοτερη αμερικανοπληξία της πολιτικοστρατιωτικης ηγεσιας. Ικανους τους εχω να προτιμησουν να καθηλωσουν τα Ραφάλ, αντι πχ 2 μοιρες F-16.
          Για να αντεξει ο προϋπολογισμος της ΠΑ τα Ραφαλ στο μελλον, θα πρεπει κατ΄ελαχιστον να αποσυρθουν τα Φαντομ και να μην αντικατασταθουν, η δε οροφη μαχητικων να περιοριστει σε 190. Συν μετρα μειωσης τηςπολυτυπιας. Πραγματικα δεν βλεπω πώς αλλιως μπορει να γινει.

  25. Ελα, hi-low mix με Viper και Rafale (100/60) ΟΛΑ με AESA και με τα οπλα που ΠΡΕΠΕΙ (για τα viper μιλαω) και τερμα τα φραγκοδιφραγκα του εκαστοτε σουλτανισκου…

  26. Μια μοιρα μεταχειρισμενων Mirage 2000-5F πόσο την δίνουν οι Γάλλοι;
    Με 10 εκατ. το κομμάτι είναι καλά?
    200 εκατ, μια μοιρα για αντικατάσταση των bgm/egm?

    1. Εγω παλι θα προτινα το αλλο: εφοσον οι ινδοι εχουν αποφασισει να αυξησουν κι αυτοι τα ραφαλ τους σε μεγαλους αριθμους δινεις τα 18 ραφαλ και παιρνεις τα 50 Μ2000-5 μκ3 οταν τα αναβαθμισουν.

    2. να την δωσουν για ενδιαμεση και μεσα στο πακετο 2 gowind σε 3 χρονια συν οτι αλλο εχουν

      δεν εχουν και καποια ελαφρυα τανκς που θα αντικαταστησουν?

      και αντιαρματικα

  27. Με γαλλική χρηματοδότηση και με εγγύηση απο το γαλλικό κράτος παρακαλώ.
    Μετά τον μύθο των «ακριβών Γαλλικών αεροσκαφών», πάει και μύθος του «πλεονεκτήματος των ευκολιών αποπληρωμής των ΗΠΑ» μέσο των FMS που χρησιμοποιούσε το αμερικανικό λόμπυ στην Ελλάδα ως επιχείρημα υπέρ των αγορών αμερικανικών αεροσκαφών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *