Η οικογένεια τακτικών οχημάτων Dingo σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από τη γερμανική KMW (Krauss-Maffei Wegmann), στη δεκαετία του 1990, ως ένα όχημα πολλαπλών ρόλων με υψηλό επίπεδο προστασίας. Πρόκειται για οχήματα κατηγορίας MRAP (Mine-Resistant Ambush Protected), βασισμένα στα οχήματα Unimog με επιφάνεια σε σχήμα «V» (στο τμήμα του δαπέδου). Το πρωτότυπο της πρώτης γενιάς οχημάτων (Dingo-1) ολοκλήρωσε την κατασκευή του το 1995, ενώ τα πρώτα οχήματα παραγωγής παραδόθηκαν στο Γερμανικό Στρατό το 2000. Η δεύτερη γενιά (Dingo-2) εντάχθηκε σε υπηρεσία το 2004, ενώ σήμερα είναι διαθέσιμη η έκδοση Dingo-3, η τρίτη και ικανότερη γενιά των οχημάτων. Εκτός από τη Γερμανία, οχήματα Dingo υπηρετούν στο Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, την Αυστρία, την Τσεχία, τη Νορβηγία, το Πακιστάν, το Ιράκ, το Κατάρ, ενώ πρόσφατα η Γερμανία έστειλε οχήματα και στην Ουκρανία (ως στρατιωτική βοήθεια).

Όπως προαναφέραμε το Dingo έχει σχεδιαστεί με υψηλό επίπεδο προστασίας. Η θωράκιση του και η επιφάνεια σχήματος «V» το προστατεύουν από πυρά όπλων μικρού διαμετρήματος, νάρκες και αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς και από προσβολές αντιαρματικών κατηγορίας RPG. Στην περίπτωση των RPG η επιβίωση του πληρώματος και του οχήματος εξαρτάται από τη γωνία προσβολής-πρόσκρουσης, καθώς η επιφάνεια σχήματος «V» εκτρέπουν μέρος της εκρηκτικής ισχύος του RPG, πάντα όμως ανάλογα με τη γωνία προσβολής-πρόσκρουσης. Σε περίπτωση άμεσου πλήγματος RPG η επιβίωση του πληρώματος και του οχήματος είναι συνάρτηση του σημείου στο οποίο το όχημα θα δεχθεί το πλήγμα. Τα Dingo μπορούν να δεχθούν τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού με πολυβόλα των 5,56, 7,62 ή 12,7 χιλιοστών ή αυτόματο εκτοξευτή βομβίδων των 40 χιλιοστών (η Γερμανία έχει επιλέξει τους πύργους FLW-100 και FLW-200 της KMW).

Η κύρια διαφορά μεταξύ του Dingo-1 και του Dingo-2 είναι η αυξημένη ικανότητα μεταφοράς φορτίου του τελευταίου, το οποίο έχει αναπτυχθεί και σε περισσότερες εκδόσεις, συγκριτικά με το Dingo-1 (αναγνωρίσεων, περιπολίας και εσωτερικής ασφαλείας, αστυνομίας, εξουδετέρωσης πυρομαχικών ή αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών, ψυχολογικών επιχειρήσεων, διοίκησης, επικοινωνιών, εντοπισμού και αντιμετώπισης επικίνδυνων ουσιών, όπως χημικών, βιολογικών και ραδιολογικών, μεταφοράς τραυματιών/ασθενών, περισυλλογής και/ή ρυμούλκησης, επισκευών πεδίου μάχης, φορέας διαφόρων αισθητήρων και γενικών μεταφορών). Σε σχέση με το Dingo-2, το Dingo-3 έχει αυξημένη ικανότητα μεταφοράς φορτίου, ενσωματώνει ισχυρότερο κινητήρα, επιτυγχάνει καλύτερες επιδόσεις και προσφέρεται σε δύο (2) διαμορφώσεις (4 x 4 και 6 x 6), σε αντίθεση με τα Dingo-1/2 τα οποία έχουν αναπτυχθεί μόνο στη διαμόρφωση 4 x 4.

To Dingo-1 μεταφέρει πέντε (5) άτομα, είναι εφοδιασμένο με κλιματιστικό σύστημα, εφεδρική μονάδα θέρμανσης, κεντρικό σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών, σύστημα ABS, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης GPS και ασύρματο. Το Dingo-2 είναι βελτιωμένη έκδοση του Dingo-1, στο σασί του βελτιωμένου οχήματος Unimog U-5000, με αυξημένο επίπεδο προστασίας και ικανότητα μεταφοράς βαρύτερου φορτίου. Το Dingo-2 μπορεί να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο βάρους 3,5 ή 4 τόνων, ανάλογα της έκδοσης (συμβατικής ή επιμηκυμένης αντίστοιχα), ή οκτώ (8) άτομα. Εξέλιξη του Dingo-2 είναι το Dingo-3, το οποίο μέχρι στιγμής προσφέρεται σε τρείς (3) εκδόσεις: Γενικών μεταφορών, μεταφοράς προσωπικού και ασθενοφόρο. Όπως προείπαμε, το Dingo-3 προσφέρεται τόσο στη διαμόρφωση 4 x 4 όσο και στη διαμόρφωση 6 x 6. Εκτός αυτών των εκδόσεων, το όχημα μπορεί να προσφερθεί και σε άλλες εκδόσεις, ανάλογα με τις απαιτήσεις και ανάγκες του πελάτη.

To Dingo-3 προσφέρεται ως μια αξιόπιστη λύση οχήματος γενικών μεταφορών, μεταφοράς προσωπικού και εξειδικευμένων οχημάτων. Στη βασική του διαμόρφωση (4 x 4) το όχημα παρέχει μεταφορική ικανότητα τριών (3) τόνων, ενώ οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι όμοιες με αυτές του Dingo-2. Ενσωματώνει πετρελαιοκινητήρα μέγιστης ισχύος 322 ίππων (Turbo), αυτόματο σύστημα μετάδοσης της κίνησης και αυτόματο σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών. Η καμπίνα είναι εφοδιασμένη με κλιματιστικό σύστημα ψύξης/θέρμανσης για χρήση του οχήματος σε κάθε περιβάλλον. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ηλεκτρική υποδομή του οχήματος, ο σχεδιασμός της οποίας έχει προβλέψει και την πιθανή μελλοντική αύξηση της ανάγκης για ενέργεια, λόγω αναβάθμισης. Στη βασική του έκδοση το όχημα ενσωματώνει ηλεκτρικά ελεγχόμενη οπίσθια ράμπα για εύκολη επιβίβαση/αποβίβαση προσωπικού και φόρτωση/εκφόρτωση φορτίου.

Η αρχιτεκτονική των οργάνων οδήγησης έχει βελτιωθεί, ενώ έχει προστεθεί και ένα (1) επιπλέον σύστημα πληροφοριών/δεδομένων για τον οδηγό. Το μέγιστο βάρος του οχήματος δεν μπορεί να ξεπερνά τους 14,5 τόνους (συνολικά μπορεί να μεταφέρει έως και 10 άτομα). Σύμφωνα με την KMW οι απαιτήσεις συντήρησης και υποστήριξης του Dingo-3 είναι μικρές. Οι διαστάσεις του (μήκος x πλάτος x ύψος) είναι 6,6 x 2,39 x 2,85 μέτρα (1,6 μέτρα είναι το εσωτερικό ύψος της καμπίνας), ενώ η καμπίνα έχει εμβαδό 13 κυβικά μέτρα. Η τυπική του εμβέλεια είναι περίπου 800 χιλιόμετρα. Το όχημα παρέχει πλήρη προστασία από ραδιολογικές, χημικές και βιολογικές ουσιών, από νάρκες και αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς, πυρά ελαφρών όπλων και θραύσματα πυροβολικού. Οι εκδόσεις μεταφοράς προσωπικού και ασθενοφόρου του Dingo-3 είναι της διαμόρφωσης 6 x 6, με μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα, πάντα σε σχέση με την έκδοση γενικών μεταφορών (4 x 4).

To Dingo-3 μεταφοράς προσωπικού έχει μεταφορική ικανότητα βάρος πέντε (5) τόνων ή 12 ατόμων, ενώ το μέγιστο βάρος δεν μπορεί να ξεπερνά τους 20 τόνους. Ενσωματώνει πετρελαιοκινητήρα μέγιστης ισχύος 349 ίππων (Turbo), αυτόματο σύστημα μετάδοσης της κίνησης και αυτόματο σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών. Έχει το ίδιο επίπεδο προστασίας με τη βασική έκδοση του Dingo-3, οι διαστάσεις του (μήκος x πλάτος x ύψος) είναι 8,05 x 2,39 x 3 μέτρα (1,7 μέτρα είναι το εσωτερικό ύψος της καμπίνας), ενώ η καμπίνα έχει εμβαδό 17 κυβικά μέτρα. Η τυπική του εμβέλεια είναι περίπου 800 χιλιόμετρα. Στην έκδοση ασθενοφόρου το όχημα έχει τις ίδιες διαστάσεις και επιδόσεις με το Dingo-3 μεταφοράς προσωπικού και μπορεί να μεταφέρει δύο (2) ασθενείς/τραυματίες. Το ασθενοφόρο όχημα έχει την υποδομή και τα ιατρικά μηχανήματα να περιθάλπει τους δύο (2) μεταφερόμενους σε περιβάλλον εντατικής θεραπείας.