Είναι ιδιαίτερα σημαντικό και ουσιώδες τόσο για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις όσο και για τα Σώματα Ασφαλείας να αξιοποιηθούν περαιτέρω τα Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη (ΜΕΑ) ή UAV ώστε να καλυφθούν σωρεία επιχειρησιακών αναγκών και έργων.

Το πλέον σημαντικό είναι οι παραπάνω ανάγκες να βασιστούν στην Ελληνική αμυντική βιομηχανία και σε νέες προσπάθειες που αξιοποιούν το εθνικό επιστημονικό και βιομηχανικό δυναμικό δημιουργώντας θέσεις εργασίες και συμβάλλοντας στην απόκτηση τεχνογνωσίας σε εθνικό επίπεδο.

Η συνεργασία του ομίλου EFA GROUP με την επίσης ελληνική εταιρεία AETHER Aeronautics κάνει πράξη τις προαναφερθείσες σκέψεις.

Ο Όμιλος EFA GROUP συνεχίζοντας την επέκτασή του στον τομέα των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (UAV), μετά τη συνεργασία του/επένδυση σε ελληνικές εταιρείες, ανακοινώνει σήμερα τη στρατηγική του συνεργασία / επένδυση με την επίσης ελληνική εταιρία AETHER AERONAUTICS που εξειδικεύεται στη σχεδίαση, την ανάπτυξη και την κατασκευή εξειδικευμένων μη επανδρωμένων εναέριων στόχων καθώς και κινητήρων υψηλών επιδόσεων.

Πρόσφατα η AETHER AERONAUTICS έλαβε την πιστοποίηση καταλληλόλητας από το NAMFI (Nato Missile Firing Installation) για τα target drones PNS-1 και NMS-2 για διεξαγωγή πτήσεων σύμφωνα με τις προδιαγραφές και τα πρότυπα του ΝΑΤΟ, ανοίγοντας έτσι σημαντικές προοπτικές για εξαγωγές των συστημάτων της και στις συμμαχικές χώρες.

Σήμερα μάλιστα η AETHER AERONAUTICS προχώρησε στην υπογραφή της πρώτης εξαγωγικής της επιτυχίας. Μετά από διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό γνωστού υποκατασκευαστή, με στόχο την πιστοποίηση των συστημάτων που χρησιμοποιούνται από χώρα της Νοτίου Αμερικής, επιλέχθηκε ο μη επανδρωμένος εναέριος στόχος υψηλών επιδόσεων NMS-2 της AETHER AERONAUTICS για να χρησιμοποιηθεί για την πιστοποίηση των συστημάτων αυτών.

Η AETHER AERONAUTICS στο πλαίσιο της σύμβασης αυτής θα διαθέσει τόσο εξοπλισμό (εναέριους στόχους, φορτία και υποστηρικτικό εξοπλισμό εδάφους), όσο και υπηρεσίες στο πεδίο για την πραγματοποίηση των δοκιμών αυτών. Πρόκειται για μια μεγάλη ελληνική επιτυχία που καλύπτει σωρεία αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων.

«Η πιστοποίηση των στόχων μας από το NAMFI και η πρώτη μας διεθνής ανάθεση κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας, αποτελούν σπουδαία επιτεύγματα για την εταιρία μας. Η τεχνογνωσία και η μακρά εμπειρία των στελεχών μας στον τομέα των εναέριων στόχων, σε συνδυασμό με τη δυναμική του Ομίλου EFA GROUP, μας καθιστούν πολύ αισιόδοξους για τις προοπτικές που διανοίγονται μέσα από τη συνεργασία μας με τις εταιρίες του Ομίλου, που είναι από τις μεγαλύτερες και ιδιαιτέρως πρωτοπόρες ελληνικές εταιρίες στο χώρο της αμυντικής βιομηχανίας, με ουσιαστική παρουσία στο διεθνές περιβάλλον. Σκοπός της συνεργασίας μας είναι η ολοκλήρωση και η πιστοποιημένη ανάπτυξη νέων εξελιγμένων εναέριων στόχων και κατόπιν η εμπορική προώθησή τους τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό», ανέφερε ο κ. Απόστολος Βροντουλάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της AETHER AERONAUTICS.

«Η συνεργασία μας με την AETHER AERONAUTICS, έχει ξεκινήσει εδώ και 3 χρόνια, στηρίζοντας την έρευνα και την ανάπτυξη εξειδικευμένων προγραμμάτων. Τέτοιες συνεργασίες αντανακλούν τη βαρύτητα που δίνει ο Όμιλος EFA GROUP στην ανάπτυξη ανταγωνιστικών, ελληνικών, καινοτόμων λύσεων στον τομέα των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών. Τα πρώτα μηνύματα αυτής της συνεργασίας είναι ιδιαιτέρως θετικά, καθώς ολοκληρώθηκε με ταχείς ρυθμούς η πιστοποίηση των προϊόντων αυτών από το NAMFI, ενώ ο Όμιλός μας κατάφερε κατόπιν διαγωνισμού να εξασφαλίσει την πρώτη εξαγωγική επιτυχία της AETHER σε χώρα της Νοτίου Αμερικής. Άμεσα τα συστήματα της AETHER AERONAUTICS πρόκειται να διατεθούν περαιτέρω στην ελληνική και διεθνή αγορά αξιοποιώντας την εμπειρία και τεχνογνωσία του Ομίλου EFA GROUP, τόνισε ο Δρ. Αθανάσιος Πότσης, Διευθυντής του Διεθνούς Τμήματος της EFA VENTURES.

«Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα UAV συστήματα και τώρα οι εναέριοι στόχοι, όχι μόνο προτίθενται να αντικαταστήσουν γοργά όλα τα μέχρι σήμερα εισαγόμενα αντίστοιχα προϊόντα, αλλά και ευελπιστούμε να γίνουν μέρος της διαχρονικής εξαγωγικής αλυσίδας της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας. Το Greek Engineering σε αυτά τα προϊόντα, αλλά και γενικότερα, είναι άξιο και καλύτερο από πολλά υπερτιμημένα εισαγόμενα προϊόντα», τόνισε ο Managing Director της EFA VENTURES, κ. Νίκος Καλογιάννης.

Επιπλέον σημείωσε ότι «σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις του Ομίλου για τα UAV, έναν τομέα για τον οποίο πολλές συζητήσεις και πολυδιαφημιζόμενα ερευνητικά προγράμματα έχουν ανακοινωθεί, αλλά επί της ουσίας υστερούμε και μάλιστα σε ένα κρίσιμο τομέα με πολλαπλούς κινδύνους για τη χώρα μας».

Τέλος να σημειωθεί ότι η AETHER AERONAUTICS είναι μια αμιγώς ελληνική εταιρία με έδρα τα Χανιά που ιδρύθηκε το 2018 και δραστηριοποιείται στο χώρο της σχεδίασης και κατασκευής μη επανδρωμένων εναέριων στόχων, οι οποίοι χρησιμοποιούνται σε πεδία βολής για αξιολόγηση σύγχρονων οπλικών συστημάτων. Η εταιρία έχει σχεδιάσει περισσότερα από 15 διαφορετικά μοντέλα Target Drones και οικογένειες αεροσκαφών, καλύπτοντας όλο το φάσμα των επιδόσεων από χαμηλές μέχρι και διηχητικές ταχύτητες. Επιπροσθέτως, η εταιρία δραστηριοποιείται στη σχεδίαση, ανάπτυξη και κατασκευή πρωτοτύπων ελαφρών αεροσκαφών, παρέχει υπηρεσίες τεχνικών συμβούλων, αξιολόγηση και πλήρη χρονοδιαγράμματα πτητικών δοκιμών.

Ευχόμαστε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να στηρίξει προσπάθειες όπως αυτή που αναλύσαμε παραπάνω ώστε σύντομα να δούμε στους ελληνικούς ουρανούς, τα ελληνικά UAV!

Comments

  1. Η AETHER είναι «απόγονος» της GSK Defence, το κατέχουν το άθλημα. Συμμετέχουν και στην Stuttgart Engineering , της οποίας ο turboprop κινητήρας μάλλον δεν πήγε καλά – και το timing με την πανδημία δεν βοήθησε…

    «σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις του Ομίλου για τα UAV, έναν τομέα για τον οποίο πολλές συζητήσεις και πολυδιαφημιζόμενα ερευνητικά προγράμματα έχουν ανακοινωθεί, αλλά επί της ουσίας υστερούμε και μάλιστα σε ένα κρίσιμο τομέα με πολλαπλούς κινδύνους για τη χώρα μας». Καρφί για την IDE και τον Υάκυνθο που σχεδιάζει UAV επί 200 χρόνια…

    Τι ωραία θα ήταν όμως αν συνεργάζονταν όλοι αυτοί αντί να ανταγωνίζονται μεταξύ τους…

  2. Αυτος ο ιπταμενος στοχος ειναι οτι πρεπει για να διαμορφωθει ως πυραυλος κρουζ η ως περιφερομενο πυρομαχικο Εχει και στροβιλοκινητηρα για υψηλη ταχυτητα.

    1. Ακριβως μια συνεργασια με ΙΝΤΡΑΚΟΜ που κατεχει βληματικη τεχνολογια σε επιμερους συστηματα θα βοηθουσε αλλα ποιος θατα κανει αυτα ειναι το ερωτημα οταν το κρατος και οι ΕΔ αδιαφορουν για εγχωριες σχεδιασεις;

  3. Μακαρι φενονται καλα ολα τα drone που κατασκευαζουν (μπηκα στο site τους) αλλα βλεπω να τους τρωει οταν με το καλο γινει το »Lotus» που θα κατασκευαζει η Intracom Defence.

  4. https://www.youtube.com/watch?v=X9vfMXugEIk

    Πόσο δύσκολο είναι να φτιάξουμε κάτι σαν αυτό;
    https://www.youtube.com/watch?v=f2wKFmMzEys
    https://www.youtube.com/watch?v=0fCzQqaMZTA

    Έχει δεκάδες βίντεο το ίδιο πράγμα 22 βίντεο.

    https://www.youtube.com/watch?v=pfSYQYpgz3s

    Το παρακάτω έχει το ρεκόρ ταχύτητας με Jet κινητήρα.

    https://www.youtube.com/watch?v=619d53SXqQU

    1. Έχουμε φτιάξει. Η ΕΑΒ έχει φτιάξει και μάλιστα πρωτοποριακά το 1992 το Πήγασος Ι και το 2005 το Πήγασος ΙΙ. Και πολύ καλύτερα (απαιτητικά) οχήματα από τα αναφερόμενα (αναλογικά για την εποχή εκείνη). Και διάφορες εταιρείες μας, φτιάχνουν διάφορα εμπορικά μοντέλα (πρόσφατα αγοράσαμε μάλιστα κάτι μικρά drone).
      Το θέμα για εμάς, δεν είναι ότι δεν μπορούμε να φτιάξουμε, αλλά το ότι δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα γι’ αυτά στις Ε.Δ. που τρεχόντων των παραγγελιών, παράλληλα να εξελίσσονται και τα οχήματα συγκεκριμένων προδιαγραφών. Εμείς, βάλαμε κόφτη το 2005. Το ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ από τότε με συνεχή ανάπτυξη, θα ήταν τώρα ΠΗΓΑΣΟΣ V ξέρω γω και οπωσδήποτε εφάμιλλο των δίπλα ή και καλύτερο. Αλλά όταν από πίσω σου δεν έχεις χρηματοδότηση (έστω μέσω παραγγελιών), δεν μπορείς να προχωρήσεις.
      Οι δουλειές δεν γίνονται έτσι.
      Πρώτα έρχεται το κράτος και λέει, σε βάθος ξέρω 8ετίας, θέλω τόσα MALE, τότε HALE, τόσα UCAV, τόσα μικρά drone, τόσα για τα Ναυτικά Παρατηρητήρια, τόσα για το Λιμενικό (αυτά μπορεί να είναι και κοινοτικά), τόσα για τα Σώματα Ασφαλείας και την Πυροσβεστική κ.λπ. Βγαίνεις στην αγορά (ή βάζεις και την ΕΑΒ στο παιχνίδι) και θέτεις προδιαγραφές και χρονικό όριο 2 ετών ξέρω γω να παρουσιαστούν βιώσιμες προτάσεις. Μετά επιλέγεις τις 2-3 καλύτερες προτάσεις βάσει επίδειξης, τους δίνεις και μια σχετική χρηματοδότηση (όχι στο 100%) και τους λες, τότε (Α’ χρόνος), θα είναι έτοιμα και θα γίνει η τελική επιλογή. Επιλέγεις αυτό που θέλεις και αρχίζει η παραγωγή και η σταδιακή παράδοση.
      Εμείς εδώ τώρα, δεν έχουμε καν πρόγραμμα στο πόσα και τι χρειαζόμαστε και σε ποιό χρόνο, τι συζητάμε τώρα?

      1. Η ΕΑΒ δεν έχει σχέση με το ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ.
        Συμμετείχε στο ΠΗΓΑΣΟΣ Ι το οποίο ήταν αποτυχία. Τεχνογνωσία στα UAV = 0

  5. Δυστυχώς όταν διαβάζω για ελληνικές αμυντικές εταιρείες κρατάω μικρό καλάθι. Το μόνο θετικό είναι ότι είναι συγγενής με την Θέον που δίνει μια κάποια εγγύηση.

    Όπως λέει και ο φίλος αναγνώστης η εταιρεία αυτή μάλλον είναι διάδοχος της GSK η οποία ήταν καλή στο είδος και στόχοι της είχαν χρησιμοποιηθεί σε πολλές περιπτώσεις εκτός Ελλάδος, ωστόσο:
    -μάλλον παρά το καλό προιόν, δεν περπάτησε εμπορικά η εταιρεία και εδώ βλέπουμε μια προσπάθεια αναγέννησης (μακάρι να πάει καλά)
    -θυμάμαι ακόμη τα διθυραμβικά άρθρα για τον ελληνικό turboprop κινητήρα ο οποίος θα ειχε εξαιρετικά μικρή κατανάλωση, υψηλή αξιοπιστία και απόδοση, και τελικά πάπαλα (και δεν ήταν και αρκετά ελληνικός).

    Μακάρι αυτή η προσπάθεια να είναι πιο οργανωμένη και πιο καλή, έτσι και αλλιώς ήδη επί GSK λέγαμε ότι αξίζει τον κόπο να σκεφτούν και άλλες ιδέες, πχ να τους χρησιμοποιήσουν σαν κρουζ, σαν δολλώματα για τα ραντάρ του αντίπαλου για επιθέσεις κορεσμού κτλ, και παράλληλα αφού έφτασαν ως εκεί, ας το πήγαιναν μισό βήμα παραπερα και να ετοίμαζαν ένα καλό drone, οι διαφορές τους είναι μικρές (καλυπτόμενη απόσταση, διάρκεια πτήσης, αισθητήρες κτλ)

  6. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ !

    οτι ειναι ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ κι κατανοητο για τα ΣΟΒΑΡΑ Εθνη, εδω στο ελληνοφωνο κρατηδιο της μεταπιολιτευσης, επρεπε να φτασει ο κομπος στο χτενι, με τον τουρκο εξω απο το Σουνιο για να παρει μπρος η φαια ουσια μερικων ελληνοφωνων, κι να δρασουν σαν ελληνες…..

    Βεβαια με μια κυβερνηση που εχει ως συνθημα κι ιδεολογια τον διεθνησμο κι τον φιλελευθερισμο για μια πολυ-φυλετικη κοινωνια, ΔΕΝ περιμενω τιποτα σωστο να γινει, με αυτην την αποφαση !

  7. Που είναι το Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας που θα λάμβανε τις απαιτήσεις των φορέων και θα συντόνιζε την εθνική προσπάθεια;;;;;;;;;. Και κάτι άλλο. Φίλε gdmast το ΠΗΓΑΣΟΣ είναι πρόγραμμα της ΠΑ και όχι της ΕΑΒ και για αυτό και εξελίχθηκε έστω και στο ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ. Η ΕΑΒ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΑ ΑΠΟΥΣΑ. Μία εταιρεία 45 χρόνων και δεν μπορεί να κατασκευάσει ΧΑΡΤΑΕΤΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. https://www.youtube.com/watch?v=LuBM0zms7-Y
    https://www.youtube.com/watch?v=PrMULsX0mMQ

    Οι μηχανές που είχαν αναφερθεί πριν από χρόνια. Η πρώτη έχει εξαφανισθεί και η δεύτερη πρόσφατα έχει εμφανισθεί. Μάλλον η ίδια προσπάθεια και αν κρίνω από τα σχόλια στο YOUTUBE που στο πρώτο video δεν έχουν απαντήσει για χρόνια και στο δεύτερο ο ιστότοπος της εταιρείας δεν λειτουργεί……

    1. @ Νίκος

      και που να πιασουμε τις τοσες αλλες εκατονταδες, μπορει κι χιλιαδες περιπτωσεις οπου καποια Ελληνικη πρωτοβουλια κατασκευης/εφευρεσης εχει παει στραφη, εχει μπει σε συταρια που μενουν κλειδωμενα…

      Σκετο ψυχοπλακωμα……

      Το ελληνοφωνο κρατος ΜΙΣΕΙ το Ελληνικο Εθνος αγαπητε. Αυτην ειναι η δικη μου καταληξη στο, αναπαντητο ΓΙΑΤΙ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *