Επενδύοντας πέραν των συζητήσεων επί των νέων πλοίων των ημερών, η Eλληνική εταιρεία SAS φαίνεται να είναι η πρώτη εγχώρια επιχείρηση κατασκευής ενός ολοκληρωμένου δικτύου »Kill Chain» βασιζόμενη στην ανάπτυξη ενός τρομακτικά ικανού λογισμικού για τα παγκόσμια δεδομένα.

Για να γίνει αντιληπτή η βαρύτητα του λογισμικού, ο Σταθμός Διοίκησης τύπου HOTAS είναι ικανός να επεξεργαστεί τεράστιο όγκο πάσης φύσεως πληροφοριών επί του πεδίου της μάχης εκτελώντας πολυσύνθετες διεργασίες αρκετών εκ των κατασκευαζόμενων drone σε ζωντανό χρόνο. Γνωρίζοντας βασικές γνώσεις ανάπτυξης λογισμικού, γίνεται άμεσα αντιληπτό πως ο αριθμός γραμμών προγραμματισμού που χρειάζεται για την επιτυχημένη λειτουργία του συστήματος είναι 7ψήφιος.

Η ικανότητα επαλήθευσης ενός τέτοιου αλγορίθμου, αλλά και η χρήση του συνεργατικά με τα drone επί του πεδίου της μάχης είναι μία διαδικασία που ελάχιστες εταιρείες παγκοσμίως την διαθέτουν. Ας ελπίσουμε κάποτε να γίνει αντιληπτή από το ελληνικό κράτος η βαρύτητα που δίνεται σε παγκόσμιο επίπεδο σε δημιουργία επιχειρήσεων εντάσεως γνώσης που αναπτύσσουν αλγορίθμους AI, Machine Learning και DeepLearning έχοντας ως σκοπό την δημιουργία αποκεντρωτικών δικτύων μάχης.

Comments

  1. Πάντως να πούμε μεγάλα συγχαρητήρια και ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στους διοργανωτές της έκθεσης DEFEA 2021!
    Είναι μεγάλη χαρά και έκπληξη (για μένα τουλάχιστον) να βλέπεις ελληνικές εταιρίες να φτιάχνουν τέτοια και άλλα προϊόντα που μπορούν να συμβάλουν στην θωράκηση και άμυνα της χώρας.
    Οφείλουμε όλοι μας να στηρήξουμε αυτές τις προσπάθειες και να βοηθήσουμε τις ελληνικές εταιρίες να βγάλουν και άλλα προϊόντα, δοκιμασμένα, αξιόπιστα, εξελιγμένα και κορυφαία στον κόσμο.
    Να μπούνε σε μαζική παραγωγή και ένταξη σε όλους τους κλάδους των ΕΔ και να μην μείνουν μόνο στο στάδιο επίδειξης τεχνολογίας (αυτό το nEuron θα μας φάει…)
    Τα λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου δε πρέπει να φτιάχνουν μόνο τις τσέπες των ξένων. Εδώ πολιτική και στρατιωγική ηγεσία να κάτσουν μ’αυτά τα μυαλά και να πέσει χρήμα.
    Να εμπιστευτούμε τις δυνατότητες των Ελλήνων και του τόπου.
    Και ας συνηθίζουμε να βρίζουμε τους κυβερνώντες, εγώ βλέπω ότι γίνοντε για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια και δεκαετίες σωστά βήματα.

  2. Μπραβο στην εταιρια.

    Περα απο στατικα εκθεματα καλο θα ηταν να δειξουν ενα βιντεο απο την επιχειρησιακη χρηση και να κανουν επιδειξη των δυνατοτητων των αερο-οχηματων στις Ενοπλες Δυναμεις.

    Ο καθενας μπορει να ισχυριστει οτι χρησιμοποιει τεχνολογιες τεχνητης νοημοσυνης. Οι περισσοτεροι λενε παραμυθια.

    Ας δειξει η εταιρια τις ικανοτητες της σε παρουσιασεις.

      1. Σαν εταιρεία έχει πολύ γερές βάσεις. Πίσω της έχει έναν όμιλο εταιρειών με προεξέχουσα την spirit maritime. Mεγάλη και εύρωστη ναυτιλιακή.
        Ο ιδιοκτήτης της εφοπλιστής έχει πάθος με την τεχνολογία και έχει προικίσει την εταιρεία με κορυφαίο ανθρώπινο δυναμικό και υλικοτεχνικό εξοπλισμό.

  3. Ελπίζω η DEFEA να φτάσει στο επίπεδο των παλιών defendory και να βλέπουμε και δοκιμές συστημάτων.
    Από εκεί και πέρα, συγχαρητήρια σε όλες τις ελληνικές εταιρείες τις οποίες πρέπει να στηρίξει με νύχια και δόντια το κράτος.

  4. Καλησπέρα σας, χωρίς να έχω καμία διάθεση αποδήμησης το άρθρου να αναφέρω ότι το λογισμικό είναι ενα σημαντικό κομμάτι προφανώς προϊόντος αλλά πλέον με την υπολογιστική δύναμη που μας παρέχουν τα ολοκληρωμένα κυκλώματα το γράψει κανείς κώδικα τεχνικτής νοημοσύνης είναι πολύ εύκολο. Επιπλέον τα πολλά ελεύθερα εργαλεία που υπάρχουν στην αγορά κάνουν την διαδικασία πολύ πιο γρήγορη και εύκολη. Το κομμάτι που παρουσιάζει πολύ ενδιαφέρον και είναι πρόκληση είναι αυτό της συνεργασίας μεταξύ οπλικών συστημάτων.
    ΗΜΜΥ που εργάζεται ως Μηχανικός Λογισμικού.

      1. @ Shadow

        Aκριβως. Επειδη καποιος μπορει να κατεβασει το TF, ΜΧnet κτλ και να στησει ενα νευρωνικο δικτυο με CNN κτλ για το MNIST και αλλα datasets, δεν σημαινει οτι η τεχνητη νοημοσυνη ειναι ευκολη υποθεση, ουτε οτι εχει επιλυθει.

        Εαν ηταν, τωρα θα ειχαμε τα ρομποτ να μας σερβιρουν τον καφε και τα bot της ΛΜ να γραφουν χιλιαδες σχολια για το ποσο καλη ειναι η αλουμινοτρατα.

      2. Δεν είναι αστείο, είναι η πραγματικότητα. Η τεχνητή νοημοσύνη δεν αποφασίζει μόνη της, την τροφοδοτείς με παραμέτρους και με βάσει αυτές θα αξιολογήσει και θα ενεργήσει. Οπότε η δουλειά σου είναι πλέον να εκπαιδεύσεις το λογισμικό και για κάθε επιχείρηση να ορίσεις τι παραμέτρους. Εδώ αυτοκίνητα κινούνται αυτόνομα μέσα στο κυκλοφοριακό κομφούζιο λαμβάνοντας αποφάσεις που μπορεί να κοστίσουν την ζωή αθώων, θεωρείς δύσκολο το αντίθετο;

        1. @Alex
          Εχω και εγώ την ίδια γνώμη. Η τεχνητή νοημοσύνη ΔΕΝ ειναι εύκολη υπόθεση αλλά ούτε κάτι ιδιαίτερα δύσκολο, όταν μιλάμε για συγκεκριμένες εφαρμογές. (περισσότερο machine learning χρειάζεται αυτό το σύστημα και, primitive ΑΙ)
          Αλλά με εξέπληξε αυτό που γράφει το άρθρο
          » Γνωρίζοντας βασικές γνώσεις ανάπτυξης λογισμικού, γίνεται άμεσα αντιληπτό πως ο αριθμός γραμμών προγραμματισμού που χρειάζεται για την επιτυχημένη λειτουργία του συστήματος είναι 7ψήφιος.»
          Λοιπόν, ο κώδικας που κινεί όλο το Internet , το TCP, είναι γύρω στις 25 χιλιάδες γραμμές.
          Ενα Word όμως με όλα τα σκουπίδια που κουβαλάει , έχει κάποια εκατομμύρια. Οι γραμμές δεν λένε τίποτα.
          Για να παράξει πρωτότυπο 7ψήφιο κώδικα ελεγμένο, υψηλών προδιαγραφών, fault tolerant,
          η επιχείρηση έπρεπε να απασχολεί πάνω από 1000 προγραμματιστές. Τους διαθέτει;

          Σχετικός με το επάγγελμα, όχι τα στρατιωτικά.

        2. «Ενδιαφέρον βήμα για μια μελλοντικά πλήρως αυτόματη πτήση και με τηλεχειρισμό μακράς απόστασης, έκανε η Αμερικανική Αεροπορία δοκιμάζοντας πριν μια εβδομάδα στην βάση Holloman στο Νέο Μεξικό ένα MQ-9 Reaper. …»

          Σήμερα στην Πτώση.

          Δεν έχουν ολοκληρώσει το AI για προσγείωση και απογείωση στο Reaper και κάθεσαι και λες πως είναι εύκολο το AI λήψης αποφάσεων και ανάπτυξη στρατηγικών αποφάσεων/ τακτικής σε μέτωπο.

          Αστεία πράγματα δηλαδή…

          1. Έβαλα καταλάθος την πρώτη παράγραφο ενώ το έγραφε στη δεύτερη:

            «Μέχρι τώρα η απογείωση και η προσγείωση του drone έπρεπε να γίνεται από ομάδα τηλεχειρισμού η οποία όμως ήταν στο ίδιο αεροδρόμιο, ώστε να έχουν οπτική επαφή μαζί του. «

          2. @Shadow
            Ποιός σε διαβεβαιώνει πως κάνει τα πράγματα που υπόσχεται το σύστημα σε αυτό το άρθρο; Εγώ λέω όχι.
            Αλλα, κάποια πράγματα μπορεί να τα κάνει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, αν και ούτε αυτά κάνει η βαλίτσα

          3. Aκριβώς αυτό που λέτε…Σε τακτικό και στρατηγικό επίπεδο είναι πολυ πιο δύσκολο απότι φανταζόμαστε. Πολλοί νομίζουν ότι χρησιμοποιούνται ίδιοι αλγόριθμοι που εφαρμόζονται και σε κινητά, αμάξια, ψυγεία ή δεν ξέρω και γω τι άλλο.

  5. Θα έπρεπε να είχε δοθεί δωρεάν εισιτήριο σε όλους αυτούς που μυρικάζουν επί χρόνια, ότι «στην Ελλάδα δεν κατασκευάζουμε ούτε βίδα».

    * Ερώτηση: Ποιά χώρα των Βαλκανιών εξάγει προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό στην Ιαπωνία;
    Μα αυτή που «δεν παράγει ούτε βίδα»!

  6. Today I’m gonna speak about ships the top issue
    Allot of us made a mistake just say about quantity vs efficiency
    My point is less is more
    For Greek needs the perfect ships goes something like that
    A127 mm dp/mg
    480 er.round
    2 phalanx ciws
    2x35mm ciws
    2×21 ram c.i.w.s.
    48 cell
    8×4 essm bl2(32)
    8 vl asroc(8)
    32 sm2/3b(32)
    16 nsm/ssm
    2×3 21″or13″ torpedo tubes
    2-4rhib-l
    1mh60r asw hello
    And
    A vtuav like mq8c ora900

    Forget the mekos its for today’s standards just an opv

    You need 4 vessels
    A ship like that its gonna cost around 1.3 bil.USD
    (5.2 bil with a bagged roof around 6.6 bil for HN program is more than enough)
    Such a ship will be equal to 2 tf 2000
    Or 4 mekos 200 hn
    That means 4 hn-x frigate is equal to 8 tf 2000 or16 mekos 200 or 12 a200 German ffg

    Anyway the time is running out
    By 2022
    imf and EU financial gallons by surplus its returning to Greece
    Make your choice now
    For me as a former us marine and a Greek special force’s member 38mk
    The most honest solution comes by such proposal
    Beware of German a200 its to quiet out there…
    I smell a trap
    You have been warned…

    1. @ maximus lok

      Hi Maximus,

      How is it going?

      You mentioned that you were a former US marine. What’s your take on the amphibious AAV7 compared to the new ACV vehicle?

      Also, what do you think about the new US Marines Doctrine, getting rid of M1 Abrams battle tanks, and focusing on lighter teams and on longer range engagement via HIMARS rockets/missiles etc?

      Regarding frigates, I firmly believe that the only 2 viable options are the Dutch Sigma design and the UK / Danish design for the Arrowhead-140. Especially the AH-140 is a ship which has already been build as the Danish Iver Huitfeldt frigate, therefore there is no design and build risk, which is a common theme in newly built warships (e.g. LCS Freedom, Zumwalt etc).

      Are you still based in the US, or do you live in Greece now?

      1. Aav is THE assault asset for amphibious ops especially for rivers small lakes and nearby islands or sores’
        In your case eastern aegian sea
        However I prefer lcacs combined with aav’s
        Or flight Calvary movement

        Now for the m1 it’s a mistake if you don’t have proper air support lighter assets means less survivability you need in my opinion three factors
        A real deal training war style (it’s easy too fight a non response target from a live one how respond against you)
        B iron discipline
        C cutting edge technology

        As for artillery concern you follow steps
        A barrage to opens your way through
        B assault
        C clear the battle field
        D occupied the terrain
        E c4i
        F support line open
        G super heavy troops
        H secured the area
        I I.f.f. recon
        Always send Calvary supported by infantry not the other way around…

        8 months per year in US
        4 months p.y. In Greece

        Zum cg to expensive
        Freedom a failure
        Independent are great for it’s role as opv
        But for Greece
        A ddg is needed

        I propose
        Invert huitfield modifications in ah140
        Or
        Sigma
        In my view the Dutch is THE proposal for HN so far
        Remember
        Islands can’t escape retribution fire with 28 kn.
        Remember Japan in WWII
        And our pivots in the pacific

        Basically in few years Greece gonna need a LHA
        And now already needs a LPD asap

        Frigates by today standards are just a heavy armed coast guard OPV
        For Real navy you need Destroyer

        Conclusion
        If you have frigate you have a coast guard
        If you have destroyer toy have navy

        Something Greece just now realize and face’s in eastern med.

        Real maritime knowledge is too fight in open sea not behind rocks and islands
        This is the naked truth plain and simple
        Ps
        Is better to stop the enemy far away before he reaches your sores’ then it’s too late but not all is lost

        It’s better to prevent….

      2. Acv is just the same mistake like himmars m142 vs m270 mlrs
        (and still in planning and research face just a idea in prototype production stages
        How needs a long way to the final result we need)
        Lower weight high mobility in expense of
        armor
        Durability
        Fire power
        The idea was air lifting
        (by what? A c5? A c17? )
        Few plane number..
        And what about c130?
        Not possible
        A modified striker?

        Conclusion

        I ordered a amphibious tank and you gave me a hamvy…

        Ps
        Zumi’s is the same story like sea Wolfe’s
        Or
        F35’s

        They became the very problem they come too resulted…

        You just can’t expect by something or someone to do everything or anything…
        It’s not gonna work
        Simple as that

        Period
        Ps
        The usmc will always need a mbt for it’s needs
        So
        The m1 gonna replaced by a m1 Sep

  7. Όλα αυτά είναι χρήσιμα. Καθώς τα drones θα αυξάνονται σε αριθμό, πρέπει να γίνεται αποδοτική επεξεργασία των δεδομένων που στέλνουν έτσι ώστε ο άνθρωπος να χρειάζεται να βλέπει ένα μικρό μόνο κλάσμα της πληροφορίας αυτής για να έχει την τακτική εικόνα. Ιδανικά τα drones παρατήρησης θα πρέπει να είναι όσο πιο φτηνά και όσο πιο πολλά γίνεται. Τότε οι απώλειες δεν «πονάνε», ενώ και τα δεδομένα που φτάνουν είναι αντίστοιχα πολλά, αρκεί να υπάρχει το απαιτούμενο λογισμικό για να τα επεξεργαστεί. Ταπεινές πλατφόρμες, καλοί αισθητήρες, καλά και ασφαλή links, τεχνητή νοημοσύνη, είναι μία προσέγγιση που έχουμε την τεχνογνωσία να ακολουθήσουμε και πιστεύω πως έτσι πρέπει να κινηθούμε.

  8. Έχω την υποψία ότι είναι το Ελληνικό τμήμα πολυεθνικής εταιρείας. Δεν υποβιβάζει το έργο τους, απλά κατά πάσα πιθανότητα, ο κώδικας έχει γραφεί στο εξωτερικό.

    1. @ GeorgeD

      SAS ειναι μια γνωστη Σκανδιναβικη αεροπορικη εταιρια, αντιστοιχη της Aegean.

      Δεν κατασκευαζει drones ομως, μονο μεταφερει κοσμο.

  9. Το software γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό στα σύγχρονα οπλικά συστήματα. Αυτό παρουσιάζει ευκαιρίες για τις ελληνικές εταιρίες καθώς διαθέτουμε αρκετά καλό επιπέδο προγραμματιστών και τεχνογνωσίας με μια αγορά που έχει ένα συγκριτικό δυναμισμό.
    Στα πλαίσια συνεργασιών σε ευρωπαίκα προγράμματα θα μποροϋσαμε να αναλάβουμε σχετικό κατασκευαστικό έργο ευκολοτερα σε σχέση με οτιδήποτε αφορά σε hardware.

  10. Να προσθεσω.

    Το φορητο κετρο ελεγχου του συγκεκριμενου πολεμικου συστηματος με ικανοτητες – Hand On Throtle And Stick (HOTAS) – φαινετα απο την φωτογραφια κι απο οτι δηλωνεται για αυτο, ειναι μια πολυ ΔΥΝΑΤΗ εφαρμογη τεχνολογιας/λογισμικου, συζευξης μεταξυ ανθρωπου κι μηχανικης/τεχνολογιας.

    Τετοιες πατεντες βλεπει κανεις ΜΟΝΟ απο λιγοστα κρατη να κατεχουν και μαλιστα σε φορητη εκδοση.

    υ.γ.
    Αυτα τα λιγα κρατη, συνηθως θα βρεις του αντιπροσωπους τους, ΕΝΤΟΣ του Συμβουλιου Ασφαλειας του ΟΗΕ !!!

    υ.γ.2
    Ευγε για τη περιγραφη του οπλικου αυτου συστηματος, εστω κι εαν γινετε αναφορα σε ΛΙΓΕΣ, απο τις ικανοτητες του !

  11. Σμήνη, ομάδες με 20 30 τέτοια UCAV’S να σηκονονται από την Ρόδο, το Καστελόριζο και να ριχνουν τις gatr ρουκέτες τους με φοτισμο από άλλο uav kαι να κτυπουν πυροβόλα, vls, ραντάρ, αντιμετρα κειαι φυσικά την γέφυρα μιας, meko, Ada, instabul. Ένα and 209/110 στοχευει το/τα πλοία με SUTτορπιλες και πάνε για πιλάφι μετον Μοχάμεντ. Όπου πλοία hisar o εκτοξευτεί πυραύλων και ρουκετων, πυροβολικό ότι βάλει ο νου σου!!! Η ρουκέτες G2000 που πήραμε είναι τις εκδόσεις 40χλμ ή 52χλμ,;;;

    1. @ Αργύρης Πάγγουρέλιας

      » kαι να κτυπουν πυροβόλα, vls, ραντάρ, «

      να προσθεσω….
      σε ΚΑΘΕ ευκαιρια να βαλλονται και μοναδες πεζικου κι οτι αλλου προσωπικου – ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να στοχευουμε ΚΑΙ προσωπικο των Τ ΕΔ.

      Εαν θελεις να ΑΦΑΝΙΣΕΙΣ το ηθικο κι την οποοια βεβαιοτητα την οποια μπορει να κατεχουν οι τουρκοι οπλιτες κι αξιωματικοι τους για τις δυναμεις/ικανοτητες τους, επβαλλεται να τους χτυπας μεθοδικα κι τακτικα, εστω και εαν δεν εχει αμεσω οφελος τετοια κινηση ως προς την εκβαση καποιας μαχης.

      υ.γ.
      52+ χιλιομετρα ειναι το βεληνεκες των Σερβικων πυραυλων που αγορασαμε.

  12. Φωτισμό * γράφω βιαστικα γιατι πάω για δουλεια, γκασμαδουτιαρο…… Πρώην πζν αυτής, μακάρι να πάρουν αν γίνει το μπαμ τις σειρές 2000 στ’ μέχρι 97 Α’ να φυλάμε τα 20χρονα που έχουν όλη την ζωή μπροστά τους, μια διαλογή τους 40ριδες και πρωτο κύμα όχι σε κάνα νησί δεν θα προλάβουν να φτάσουν τα μεμετια, πάνω στον Έβρο πίσω από την πρωτη γραμμή στην Ανδριανουπολη και ακόμη πιο πέρα….. Και εποικισμού σε νησάκια και νησίδες κτηνοτροφία, εχει αφαλαντιρες υπάρχουν, στο καλώδιο με το ρεύμα από το Ισραηλ ας ενοσουν όλες τις νησίδες και φυσικά επανεκπαιδευση και όπλα και όπλα βαρια, Νέοι ακρίτες….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *