Σύμφωνα με δημοσιεύματα του καναδικού τύπου, τα οποία επικαλούνται έκθεση της κυβέρνηση (του Γραφείου Κρατικού Προϋπολογισμού), οι νέες φρεγάτες Type-26 αυξάνουν σε βάρος και κόστος, σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό-υπολογισμό. Η Type-26 επιλέχθηκε, το 2019, στο πλαίσιο του προγράμματος CSC (Canadian Surface Combatant) αντικατάστασης τεσσάρων φρεγατών «Iroquois» και 12 φρεγατών «Halifax». Το σχετικό συμβόλαιο υπογράφηκε το 2019. Πρόκειται για ένα κολοσσιαίο συμβόλαιο για τη ναυπήγηση 15 νέων πλοίων με προϋπολογισμό $ 55,75 δισεκατομμυρίων. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του καναδικού τύπου, ήδη το συνολικό κόστος έχει αυξηθεί 11% περίπου, στα $ 61,74 δισεκατομμύρια.
Ομοίως, η έκθεση καταγράφει αύξηση του βάρους (εκτοπίσματος) κατά 13% περίπου, από τους 6.900 στους 7.800 τόνους (κενό) και στους 9.400 τόνους (με πλήρη φόρτο), σχεδόν διπλάσιο εκτόπισμα σε σχέση με τις «Halifax». Να σημειωθεί ότι ο προϋπολογισμός των $ 61,74 δισεκατομμυρίων περιλαμβάνει την προετοιμασία της γραμμής παραγωγής, την εκπαίδευση των εργαζομένων, τη ναυπήγηση των πλοίων, τη σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης διάρκειας 25 ετών, τα όπλα, την εκπαίδευση των πληρωμάτων, τις δαπάνες για τη δημιουργία υποδομών συν το κόστος μεταφοράς τεχνολογίας και τεχνογνωσίας προς την αμυντική βιομηχανία της χώρας.
Ο λόγος της αύξησης του κόστους και του εκτοπίσματος εντοπίζεται στο ότι η χώρα προσθέτει στα πλοία νέες δυνατότητες σε σχέση με την βασική διαμόρφωση των Type-26. Για παράδειγμα η επιλογή του ραντάρ ΑΝ/SPY-7(V)1, αντί του Type-997 Artisan των βρετανικών Type-26, προσέθεσε βάρος. Ένα άλλο παράδειγμα είναι η πρόθεση του Καναδά να συμπεριλάβει και βλήματα προσβολής τύπου BGM-109 Tomahawk βάρους 1,6 τόνων έκαστος, εκτός των βλημάτων κατά πλοίων και των βλημάτων αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής και σημείου.