Στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης οπλικών συστημάτων και αμυντικής τεχνολογίας η αμερικανική Boeing επιδεικνύει το νέας γενιάς επιθετικό ελικόπτερο Apache AH-64E της πλέον πρόσφατης διαμόρφωσης V6 (Version 6).

Η διαμόρφωση V6 αφορά στην συνολική αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας και της μαχητικής ικανότητας του ελικοπτέρου, κυρίως μέσω της αύξησης του μέγιστου βεληνεκούς του ραντάρ χιλιομετρικού κύματος Longbow από τα 8 στα 16 χιλιόμετρα και της προσθήκης της ικανότητας εντοπισμού και στόχευσης θαλάσσιων στόχων. Μια άλλη βελτίωση αφορά στην επέκταση της ικανότητας MUMT-X (Manned-Unmanned Teaming-Extended), η οποία επιτρέπει στα Apache να συνεργάζονται με UAV αλλά και να έχουν βελτιωμένες ικανότητες πλοήγησης και επικοινωνιών.

Επίσης, μέσω της αξιοποίησης του δεύτερου καναλιού του συστήματος ζεύξης δεδομένων Link-16 (υπάρχουσα υποδομή) το Apache της διαμόρφωσης Version.6 έχουν αυξημένη δυνατότητα ανταλλαγής δεδομένων εικόνας και ήχου με στρατιώτες στο έδαφος. Ένας νέος ισχυρότερος και με περισσότερους πυρήνες επεξεργαστής προσφέρει στον κεντρικό ηλεκτρονικό υπολογιστή του ελικοπτέρου περισσότερη μνήμη και ταχύτερη επεξεργασία δεδομένων.

Οι δύο χειριστές έχουν στη διάθεση τους και ένα σύστημα υποβοήθησης λήψης αποφάσεων, κάτι που σημαίνει μείωση του χρόνου λήψης των αποφάσεων, άρα στη μείωσης του χρόνου απόκρισης του ελικοπτέρου στην εμφάνιση της απειλής.

Από το γράφημα που δημοσίευσε η αμερικανική Boeing προκύπτει εμφανής αύξηση του φόρτου μάχης (αποστολής) κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό για την μαχητική ισχύ και ισχύ πυρός του ελικοπτέρου.

Πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη που αφορά και τη χώρα μας σε συνδυασμό με την είδηση που αναρτήσαμε το πρωί σύμφωνα με την οποία το Κέντρο Δοκιμών της Εθνικής Φρουράς της Αμερικανικής Αεροπορίας (AATC) ανακοίνωσε ότι στη διάρκεια της άσκησης «Valiant Shield 2022» δοκίμασε μια νέα έκδοση του αντιαρματικού βλήματος AGM-114 Hellfire II.

Πρόκειται για μια έκδοση μεγάλου βεληνεκούς του AGM-114R. Σύμφωνα με την ανακοίνωση η νέα έκδοση έχει τριπλάσιο μέγιστο βεληνεκές, σε σχέση με την έκδοση AGM-114R, δηλαδή περί τα 33 χιλιόμετρα (11 χιλιόμετρα είναι το μέγιστο βεληνεκές του AGM-114R). Η δοκιμή έγινε από UAV τύπου MQ-9. Η ανακοίνωση δεν αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες για τη νέα έκδοση του Hellfire, ούτε κάποιο σχετικό χρονοδιάγραμμα ένταξης του σε υπηρεσία. Τα βλήματα AGM-114R Hellfire II εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 2012. Ενσωματώνει σύστημα καθοδήγησης ημί-ενεργού λέιζερ, ζυγίζει 49 κιλά και επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα Mach 1.3.