Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εξοπλιστικές διεργασίες σε επιτελικό επίπεδο προκειμένου το Πολεμικό Ναυτικό να εισηγηθεί στη πολιτική ηγεσία τη πρόσκτηση νέων πυραυλακάτων για τη αντικατάσταση των παρωχημένων Combattante. Συνολικά το ΠΝ καλείται να αποκτήσει περί τις 10 νέες πυραυλακάτους τη προσεχή δεκαετία. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, του DefenceReview.gr το ΠΝ βρίσκεται σε ανοικτή επικοινωνία με τη γαλλική CMN προκειμένου να εξετάσει κάθε δυνατή επιλογή νέας γενιάς Combattante ενώ η μακρά παράδοση και θετική εμπειρία του ΠΝ με τις γαλλικές Combattante τις κατατάσσουν ψηλά στις επιθυμίες του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού. Σήμερα ο στόλος της Δύναμης των Ταχέων Σκαφών, μετά και την απόσυρση της ΤΠΚ Καβαλούδης τύπου Combattante IIIB τον περασμένο Ιούλιο, αποτελείται από ένα σύνολο δεκαοκτώ ΤΠΚ από τις οποίες οι δεκαέξι νεότερες απαρτίζουν δύο μοίρες, τις Νο1 και Νο2 ΜΤΠΚ (Μοίρα Ταχέων Περιπολικών Κατευθυνόμενων Βλημάτων). Από τις δεκαοκτώ ΤΠΚ, επτά ανήκουν στην κλάση SUPER VITA οι οποίες είναι οι νεότερες και πιο ισχυρές ΤΠΚ του στόλου, τέσσερις εκσυγχρονισμένες γαλλικές Combattante IIIA με έτος ναυπήγησης 1977-1978, τέσσερις μη εκσυγχρονισμένες γαλλικές Combattante IIIΒ με έτος ναυπήγησης 1980-1982 και τρεις από τις έξι πρώην γερμανικές Type 148, παραληφθέντες ως πλεονάζον υλικό, με έτος ναυπήγησης 1973-1974. Οι δύο από τις τρεις Type 148 ανήκουν στη Δύναμη Πλοίων Επιτηρήσεως. Ως εκ τούτου άνω του 60 τοις εκατό της δύναμης των ΤΠΚ είναι μεγάλης ηλικίας και σύντομα θα χρειαστεί να γίνουν κάποιες κινήσεις αντικατάστασης υλικού. Γιατί το πρόγραμμα αναβάθμισης μέσης ζωής των νεότερων SUPER VITA χωρίς κάποια προσθήκη, απλώς θα απομειώσει τη συνολική δύναμη της Διοίκησης Ταχέων Σκαφών του Π.Ν.

Σήμερα οι 4 ΤΠΚ της κλάσης «Καβαλούδης» εντάχθηκαν σε υπηρεσία την περίοδο 1980-1981, συνεπώς ήδη μετράνε πάνω από 40 χρόνια σε υπηρεσία και μάλιστα χωρίς να αναβαθμιστούν στο μεταξύ. Δηλαδή, διατηρούν ηλεκτρονικά συστήματα και αισθητήρες παλαιάς τεχνολογίας, της δεκαετίας του 1970. Να σημειωθεί ότι στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν αποφασίστηκε η αναβάθμιση των σκαφών της κλάσης «Λάσκος», ο προγραμματισμός του ΠΝ προέβλεπε την αναβάθμιση και των σκάφων της κλάσης «Καβαλούδης», αλλά τελικά ο σχεδιασμός αυτός δεν προχώρησε. Συνεπώς, δεδομένου της ηλικίας των πλοίων, ένα πρόγραμμα αναβάθμισης τους δεν θα άξιζε τον κόπο και η μόνη ρεαλιστική λύση που απομένει είναι αυτή της αντικατάστασης τους με νέα σκάφη.
Οι πυραυλάκατοι Combattante FS56 (Fast Attack Craft Missile) είναι πλοία Γαλλικού σχεδιασμού τα οποία κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία French Constructions Mécaniques de Normandie (CMN) ως εξελικτική σχεδίαση της κλάσης la Combattante ΙΙΙ. Έχουν μήκος 56 μέτρα, πλάτος 8.20 μέτρα, μέγιστο βύθισμα 2.70 μέτρα, κινούνται με μέγιστη ταχύτητα 38 κόμβων μέσω τεσσάρων κινητήρων diesel φέροντας προσωπικό 32 ατόμων. Ενσωματώνουν ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Μάχης με data-link, ραντάρ Ελέγχου-Πυρός, ραντάρ εντοπισμού και ιχνηλάτησης απειλών, ηλεκτροπτικό σύστημα ελέγχου πυρός και ολοκληρωμένο σύστημα πλοήγησης.
Ο οπλισμός τους περιλαμβάνει ένα αυτόματο Bofors των 40 χιλιοστών, ένα πυροβόλο των 56 ή 76 χιλιοστών Oto Melara πιθανώς STRALES, δύο τετραπλούς (2×4) εκτοξευτές πυραύλων επιφανείας-επιφανείας MM-40 Exocet ή αντίστοιχα και δύο σταθμούς οπλισμού με πυροβόλα των 30 χιλιοστών, ενώ σύμφωνα με την κατασκευάστρια στην θέση των Bofors σχεδιάζετε να τοποθετηθούν δύο αντιαεροπορικοί πύραυλοι μικρού βεληνεκούς SIMBAD (ναυτική έκδοση των πυραύλων Mistral). Μπορούν να δεχθούν και RAM στη πρύμνη εναλλακτικά του πυροβόλου. Επίσης στη σχεδίαση είναι δυνατόν να ενσωματωθούν οπίσθιοι Τ/Σ για τορπίλες των 21’’ όπως η DM-2A4 Seahake.

Η γαλλική CMN έχει μακρά ιστορία στη ναυπήγηση σκαφών σε αυτό το εκτόπισμα και ουσιαστικά πριν την έλευση των βρετανικής σχεδίασης S-VITA είχε την πρωτοκαθεδρία στο Π.Ν. με παράδοση συνολικά 14 σκαφών των κλάσεων Combattante II, Combatante IIIA και Combattante IIIB μεταξύ των ετών 1971-1982, όπως επίσης των έξι μεταχειρισμένων Type-148. Οι οποίες Type-148 ήταν η κωδικοποίηση των Combattante II σε γερμανική υπηρεσία. Οπότε μιλάμε για ένα σύνολο είκοσι σκαφών των οποίων η πλειοψηφία είναι ακόμη εν ενεργεία. Ο γαλλικός ναυπηγικός όμιλος Constructions Mécaniques de Normandie – CMN είναι σίγουρο ότι θα διεκδικήσει στενά την όποια μελλοντική εξαγγελία του Π.Ν. όπως έκανε και το 2000 με την εξαιρετική Combattante V που έχασε τότε από τη σχεδίαση της Vosper Thornycroft. Τα τελευταία χρόνια η CMN έχει παρουσιάσει μια σειρά από ταχέα πυραυλοφόρα περιπολικά σκάφη με την κωδική ονομασία FS46, FS56 και FS65 βασισμένα στην εμπειρία από τις παλαιότερες πολύ επιτυχημένες σειρές Combattante II & Combattante III. Τα κύρια χαρακτηριστικά και των τριών είναι ο βαρύς οπλισμός για το μέγεθός τους, η ορατότητα 360 μοιρών της γέφυρας, η στελθ σχεδίαση και το ότι το σκάφος και η υπερκατασκευή είναι από χάλυβα και κράματα αλουμινίου. Η FS46 έχει ολικό μήκος 46 μέτρα, πλάτος 7,6 μέτρα επιτυγχάνει 35 κόμβους και έχει πλήρωμα 24 ατόμων. Αντίστοιχα η μεγαλύτερη και πιο ικανή FS56 έχει ολικό μήκος 56 μέτρα, πλάτος 8.2 μέτρα επιτυγχάνει 36 κόμβους και έχει πλήρωμα 32 ατόμων. Εκεί όμως που αξίζει να σταθούμε είναι η FS65. Μια σχεδίαση μεγέθους κοντά στις ελληνικές S-VITA που έθεσαν το νέο πήχη εξοπλισμού στο μέγεθος αυτό. Η νέα FS65 είναι πραγματικά μια ΤΠΚ με οπλισμό κορβέτας. Η FS65 έχει ολικό μήκος 65,1 μέτρα, πλάτος 9.22 μέτρα και βύθισμα 3,1 μέτρα. Η πρόωση του σκάφους γίνεται με τέσσερις κινητήρες ντίζελ που κινούν ισάριθμες προπέλες σταθερού βήματος. Το μεταφερόμενο καύσιμο ανέρχεται στους 90 τόνους περίπου. Με τη διάταξη αυτή FS65 η  επιτυγχάνει 34 κόμβους μέγιστη ταχύτητα ενώ με οικονομική ταχύτητα των 15 κόμβων επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξης των 2500 ναυτικών μιλίων. Το πλήρωμα απαρτίζεται από 43 αξιωματικούς, υπαξιωματικούς και ναύτες.

Oι Γαλλικές πυραυλάκατοι FS65 Combattante αποτελούν προϊόντα των Γαλλικών ναυπηγείων French Constructions Mécaniques de Normandie (CMN), διαφέροντας σε σχέση με της FS56 Comattante κυρίως στον τομέα των διαστάσεων. Το συνολικό μήκος του σκάφους ανέρχεται στα 65.10 μέτρα, το πλάτος του στα 9.22 μέτρα, το μέγιστο βύθισμα στα 3.10 μέτρα, κινείται με ταχύτητα 34 κόμβων φέρει 43 άτομα προσωπικό, ενώ μέγιστη ακτίνα δράσης 2.500 ναυτικά μίλια μέσω τεσσάρων diesel κινητήρων με ταχύτητα 15 κόμβων. Στο πίσω μέρος του σκάφους υπάρχει χώρος έδρασης μη επανδρωμένου εναέριου σκάφους UAV (περιορισμένων χωρικών διαστάσεων NATO class I και II).
Παλαιότερη καλλιτεχνική απεικόνιση της FS65 με διαφορετική διάταξη οπλισμού και υπερκατασκευής. Διαθέτει Σύστημα Διαχείρισης Μάχης με ενσωματωμένο data-link, ραντάρ Ελέγχου-Πυρός, ένα 3D ραντάρ εντοπισμού και ιχνηλάτησης απειλών με σύστημα IFF (Identification Friend or Foe), ηλεκτροπτικό σύστημα Ελέγχου-Πυρός, δύο ραντάρ των 25 kW μπάντας X καθώς και ραντάρ υποστήριξης ηλεκτρονικού πολέμου ESM. Ο οπλισμός του χωρίζεται σε ένα ναυτικό πυροβόλο STRALES των 76 χιλιοστών, ένα σύστημα 8 αντιπλοϊκών πυραύλων MM-40 Exocet (4×2) με εμβέλεια περίπου 170 χιλιόμετρα, ένα κάθετο σύστημα 6 εκτοξευτών πυραύλων επιφανείας-αέρος (πιθανότατα MICA VL), συνδυασμό πυροβόλου των 30 χιλιοστών στην θέση του οποίου μπορεί να ενσωματωθεί σύστημα εκτόξευσης πυραύλων μικρού βεληνεκούς, ενώ τέλος φέρει δύο βαριά πυροβόλα 50cal.

Οι κύριες αποστολές που μπορεί να εκτελέσει είναι:

  • Επιχειρήσεις επιφανείας και αέρος
  • Παράκτια και υπεράκτια περιπολία
  • Αναχαίτιση εχθρικών δυνάμεων
  • Ενσωμάτωση σε ομάδες κρούσης για επιχειρίσεις επιφανείας, αέρος και αντιπυραυλικές
  • Αστυνόμευση ΕΕΖ
  • Πληροφορίες, επιτήρηση και αναγνώριση
  • Υποστήριξη επιχειρήσεων χερσαίας δύναμης

Διαθέτει Σύστημα Διαχείρισης Μάχης με ενσωματωμένο data-link, ραντάρ Ελέγχου-Πυρός, ένα 3D ραντάρ εντοπισμού και ιχνηλάτησης απειλών με σύστημα IFF (Identification Friend or Foe), ηλεκτροπτικό σύστημα Ελέγχου-Πυρός, δύο ραντάρ των 25 kW μπάντας X καθώς και ραντάρ υποστήριξης ηλεκτρονικού πολέμου ESM. Όλα τα ηλεκτρονικά είναι ενσωματωμένα στον κύριο ιστό τύπου C-MAST.

Η θέση απογείωσης των UAV στην πρύμνη του σκάφους και οι χώροι αποθήκευσης

Ο κύριος οπλισμός της FS65 είναι ένα κύριο ναυτικό πυροβόλο Oto Melara SR 76/62 με δυνατότητα ενσωμάτωσης συστήματος Strales, οκτώ αντιπλοϊκοί πύραυλοι MM-40 Block 3c Exocet με εμβέλεια 200 χιλιόμετρα και δυνατότητα προσβολής παράκτιων στόχων, κάθετο σύστημα έξι θέσεων για αντιαεροπορικούς πυραύλους MICA VL και ένα πυροβόλο 30 χιλιοστών στην πρύμνη. Επίσης διαθέτει χώρο στην πρύμνη για την απογείωση/προσγείωση UAV. Στη θέση του πυροβόλου των 30 χιλιοστών μπορεί να τοποθετηθεί εναλλακτικά και συστημα CIWS πυραύλων Mk49 Mod3 RAM. Ως εκ τούτου, το FS65 είναι μια ολοκληρωμένη σχεδίαση που δικαιωματικά θα μπορούσε να την κατατάξει κανείς ως ελαφριά κορβέτα διατηρώντας το κύριο ατού των ΤΠΚ που είναι η μεγάλη ταχύτητα και το μικρό εκτόπισμα ιδανικά για το είδος πολέμου που έχουν εκπαιδευθεί τα ελληνικά πληρώματα στο θέατρο επιχειρήσεων Αιγαίου.