Συνολικά 10 πυροσβεστικά αεροσκάφη πήραν μέρος στις χθεσινές επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης εκ των οποίων 4 Canadair CL-415 εκ δυνάμεως 7 και 6 Canadair CL-215 εκ δυνάμεως 11. Τα υπόλοιπα αεροσκάφη που δεν πήραν μέρος στις επιχειρήσεις βρίσκονταν είτε στην ΕΑΒ είτε σε περιοδικές συντηρήσεις. Επίσης, από τα 19 PZL Μ-18Β/ΒS τα 18 είναι σε πτητική κατάσταση και βρίσκονται σε διασπορά με την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου. Η Π.Α κατέγραψε ικανοποιητικά ποσοστά διαθεσιμοτήτων σε σχέση με άλλες χρονιές.

Από πλευράς Π.Σ διατέθηκαν δύο Super Puma με κάδο των 3400 λίτρων καθώς και δύο BK-117 της Υπηρεσίας Εναερίων Μέσων του Π.Σ για αποστολές εναέριου συντονισμού των πύρινων μετώπων. Αξίζει να τονιστεί πως το Π.Σ κατέγραψε πολύ καλά ποσοστά διαθεσιμοτήτων. Eπιπλέον, συμμετείχαν και τα 4 νοικιασμένα S-64 τα οποία είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά στην δασοπυρόσβεση.

 

 

Comments

  1. Τα pzl θα έπρεπε να είχαν αντικατασταθεί απο τα air tractor 802 fire boss τα οποία κοστίζουν περίπου 2,5 εκ/μον. και είναι σαν ένα μικρό Canadair
    Τα CL-215 θα έπρεπε να είχαν αποσυρθεί με ταυτόχρονη ενίσχυση του στόλου των CL-415 τα οποία κοστίζουν περίπου 20-25 εκ/μον.
    Θα έπρεπε επίσης να είχαν αποκτηθεί και κάποια αεροσκάφη βαρύτερου τύπου και με τουρμπίνες όπως τα beriev-be 200 με κόστος 30-35 εκ/μον. ωστε να έχουμε μεγαλύτερο φορτίο νερού και με περισσότερα μποφόρ.
    Επίσης απο την στιγμή που το καλύτερο μέσο αεροπυρόσβεσης έχει αποδειχτεί το sκycrane s-64, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν έχουμε δικό μας στόλο και σε επαρκή αριθμό και νοικιάζουμε. Το κόστος του είναι κοντά στα 30-35 εκ/μον.
    Πρόσφατα παρουσιάστηκε και το ιαπωνικό shinmaywa us-2.
    Πάντως πριν φτάσουμε στο σημείο να χρησιμοποιήσουμε τα εναέρια μέσα υπάρχουν χίλια πράγματα που πρέπει να προηγηθούν στην ξηρά και αφορούν κυρίως την πρόληψη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *