Ο Αμερικανικός Στρατός ανακοίνωσε ότι αναμένεται διετή καθυστέρηση στο πρόγραμμα ITEP (Improved Turbine Engine Program), ανάπτυξης του νέου κινητήρα των ελικοπτέρων UH-60 Black Hawk και AH-64 Apache. Το πρόγραμμα αφορά στην ανάπτυξη και υιοθέτηση του κινητήρα T901 της GE Aerospace, προς αντικατάσταση του T700. Ο λόγος της καθυστέρησης είναι η διαταραχή της αλυσίδας εφοδιασμού, λόγω της πανδημίας, και οι τεχνικές δυσκολίες στην παραγωγή προηγμένων δομικών μερών. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα ανέφερε έναρξη της παραγωγής χαμηλού ρυθμού των T901 στις αρχές του 2025, αλλά πλέον η έναρξη μετατίθεται για τα τέλη του 2026 ή τις αρχές του 2027.
Ο νέος κινητήρας θα πρέπει να έχει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, να παράγει μεγαλύτερη ώση, να είναι οικονομικότερος, στην αγορά, χρήση και υποστήριξη, σε σχέση με τον T700, και να έχει μεγαλύτερο βαθμό αξιοπιστίας. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα ITEP έχει θέσει ως στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 25% (στις 0,347 λίβρες ανά ίππο ανά ώρα πτήσης), την αύξηση του λόγου βάρους-ισχύος κατά 65% (πάνω από τους 6,5 ίππους ανά λίβρα), την αύξηση του ορίου επιχειρησιακής ζωής κατά 20% (στις 15.000 ώρες πτήσης περίπου), τη μείωση του κόστους αγορά κατά 35% ($ 650.000 ανά κινητήρα), ανάλογη μείωση του κόστους συντήρησης και μειωμένο κόστος ανάπτυξης κατά 15%. Η επιθυμητή μέγιστη ιπποδύναμη για τους νέους κινητήρες είναι οι 3.000 ίπποι. Σήμερα, το UH-60 Black Hawk χρησιμοποιεί κινητήρες T700-GE-701 μέγιστης ισχύος 1.890 ίππων έκαστος, ενώ το AH-64 Apache χρησιμοποιεί κινητήρες ίδιου τύπου μέγιστης ισχύος 1.690 ίππων έκαστος.
Ο νέος κινητήρας θα συνοδεύεται και από νέο σύστημα μετάδοσης της κίνησης, ένα νέο κύριο και ουραίο στροφείο, καθώς και νέους έλικες. Επίσης, οι νέες κινητήρες θα πρέπει να μπορούν να ενεργοποιηθούν χωρίς τη χρήση του Εφεδρικού Συστήματος Ενέργειας του ελικοπτέρου. Με τη χρήση των νέων κινητήρων τόσο τα UH-60 και τα AH-64 θα πρέπει να σημειώσουν αύξηση εμβέλειας κατά 500 χιλιόμετρα (ανώτατη επιθυμητή επίδοση) και αύξηση του μέγιστου ύψους επιχειρήσεων κατά 1.219-1.829 μέτρα, σε θερμοκρασία 35 °C (5.800 μέτρα είναι το μέγιστο ύψος εμπλοκής του UH-60 Black Hawk σήμερα και 6.100 μέτρα του AH-64 Apache). Όλα τα παραπάνω αιτήματα είναι αποτέλεσμα της εμπειρίας των Αμερικανών σε Ιράκ και Αφγανιστάν.