Νέα έκθεση του Ελεγκτικού Γραφείου της Αμερικανικής Κυβέρνησης (GAO : Government Accountability Office), με τίτλο: «Navy Shipbuilding: Enduring Challenges Call for Systemic Change» (25 Μαρτίου του 2025), καταγράφει το πρόβλημα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας των ΗΠΑ, το οποίο οδηγεί σε υπερβάσεις κόστους και σε χρονικές καθυστερήσεις (δείτε ΕΔΩ). Όπως αναφέρει η έκθεση το Αμερικανικό Ναυτικό έχει σήμερα 296 πολεμικά πλοία (αεροπλανοφόρα, καταδρομικά, αντιτορπιλικά, υποβρύχια και υποστήριξης μάχης) και θέλει να αυξήσει το στόλο στα 381 πολεμικά πλοία σε 30 χρόνια. Ωστόσο, με την παρούσα κατάσταση είναι αμφίβολο να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος. Η έκθεση αναφέρει και παραδείγματα κακών επιλογών και διαχείρισης προγραμμάτων, όπως το πρόγραμμα των LCS, το οποίο αποδείχθηκε απολύτως ακατάλληλο ως πλοίο, των «Zumwalt», το κόστος των οποίων εκτινάχθηκε στα $ 10,6 δισεκατομμύρια ανά πλοίο, επτά φορές πάνω από το αρχικό, των φρεγατών «Constellation» και των αποβατικών σκαφών LSM. Ειδικά για τις «Constellation» η έκθεση αναφέρει τρείς σοβαρές αστοχίες:
«Δεσμεύσεις χρηματοδότησης βασισμένες σε ασταθή σχεδιασμό: Τον Απρίλιο του 2020, το Ναυτικό ανέθεσε σύμβαση σταθερής τιμής για λεπτομερή σχεδιασμό και κατασκευή της πρώτης φρεγάτας, με επιλογή για την κατασκευή έως και εννέα επιπλέον πλοίων. Τον Αύγουστο του 2022, αφού το Ναυτικό πιστοποίησε στο Κογκρέσο ότι τα βασικά και λειτουργικά σχέδια είχαν ολοκληρωθεί κατά 88%, ενέκρινε τη έναρξη ναυπήγησης της αρχικής φρεγάτας. Στο σημείο αυτό, το Ναυτικό είχε ασκήσει επιλογή για τη ναυπήγηση των δύο πρώτων πλοίων (FFG-63 και 64). Μέχρι τον Μάιο του 2024, το Ναυτικό είχε ασκήσει επιλογή για την κατασκευή τριών πρόσθετων φρεγατών (FFG-65/66 και 67)-καθιστώντας τη συνολική οικονομική δέσμευση του Ναυτικού σε πάνω από $ 3,4 δισεκατομμύρια. Αυτός ο ρυθμός υπογραφής συμβάσεων τόσο σύντομα, μετά την έναρξη της κατασκευής των πρώτων πλοίων, οδήγησε σε προβλήματα. Όπως αναφέραμε τον Μάιο του 2024, το Ναυτικό χρησιμοποίησε τρόπους μέτρησης της προόδου του σχεδιασμού, οι οποίοι δεν ήταν σωστοί και απέκρυπταν την πραγματική πρόοδο του σχεδιασμού. Ως αποτέλεσμα, το Ναυτικό υπερεκτίμησε σημαντικά την πρόοδο του σχεδιασμού, όταν ενέκρινε την έναρξη της κατασκευής. Συστήσαμε στο Ναυτικό να αναδιαρθρώσει τις πρακτικές αναθεώρησης σχεδιασμού για να αντικατοπτρίζουν καλύτερα την πραγματική πρόοδο στον σχεδιασμό. Ωστόσο, το πρώτο πλοίο έχει πλέον καθυστερήσει 3 χρόνια και η κατασκευή έχει ουσιαστικά σταματήσει καθώς το Ναυτικό και ο ναυπηγός συνεχίζουν να διαπραγματεύονται κρίσιμες τεχνικές απαιτήσεις, που σχετίζονται με το σχεδιασμό του πλοίου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το Ναυτικό να αναφέρει ότι ο βασικός και λειτουργικός σχεδιασμός ήταν μόλις 70% ολοκληρωμένος, τον Δεκέμβριο του 2024, 2 χρόνια αφότου το Ναυτικό πιστοποίησε ότι ο σχεδιασμός είχε ολοκληρωθεί κατά 88% και υπέγραψε τη σύμβαση ναυπήγησης.
Τα μη δοκιμασμένα συστήματα ενέχουν τεχνικό κίνδυνο: Το πρόγραμμα αξιοποιεί πολλά ήδη αποδεδειγμένα συστήματα για τη μείωση του τεχνικού κινδύνου. Ωστόσο, η έκθεσή μας, του Μαΐου του 2024, διαπίστωσε ότι δύο βασικά συστήματα-τα συστήματα πρόωσης και ελέγχου μηχανημάτων-έχουν υψηλό κίνδυνο, για τις δυνατότητες και το χρονοδιάγραμμα των φρεγατών. Αυτά τα συστήματα περιλαμβάνουν νέα εξαρτήματα και κώδικα λογισμικού που δεν έχουν ενσωματωθεί ποτέ σε πλοίο του Ναυτικού. Ωστόσο, το Ναυτικό δεν δοκίμασε πλήρως αυτά τα συστήματα πριν από την εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης της πρώτης φρεγάτας (Δεκέμβριος του 2026). Συστήσαμε στο Ναυτικό να διασφαλίσει ότι το Γενικό Σχέδιο Δοκιμών και Αξιολόγησης ενσωματώνει πρόσθετες δραστηριότητες επίγειων δοκιμών για αυτά τα δύο συστήματα. Το Ναυτικό συμφώνησε εν μέρει με αυτήν τη σύσταση δηλώνοντας ότι τα δοκιμάσει στη ξηρά, αλλά δεν σκοπεύει να ενημερώσει το Γενικό Σχέδιο Δοκιμών και Αξιολόγησης ώστε να περιλαμβάνει πρόσθετους στόχους δοκιμών που σχετίζονται με τα συστήματα αυτά. Δεδομένου ότι το Ναυτικό είχε προηγουμένως αντιμετωπίσει προκλήσεις με την ενσωμάτωση συστημάτων πρόωσης και ελέγχου μηχανημάτων σε άλλα πλοία, αυτή η προσέγγιση αυξάνει την πιθανότητα να μην αποκαλυφθούν προβλήματα μέχρι τη στιγμή που το πλοίο θα βρεθεί στη θάλασσα, περιορίζοντας τη διαθεσιμότητα του στόλου και οδηγώντας σε δαπανηρές επισκευές.
Οι αλλαγές σχεδιασμού και ο συνακόλουθος κίνδυνος αύξησης βάρους υπονομεύουν τις προγραμματισμένες δυνατότητες: Ο συνεχής υπολογισμός των επιδόσεων και των τεχνικών απαιτήσεων από το Ναυτικό και το ναυπηγείο έχει προκαλέσει μια σειρά σχεδιαστικών αλλαγών. Αυτές οι αλλαγές έχουν μειώσει την ομοιότητα μεταξύ της μητρικής σχεδιαστικής προσέγγισης που ακολούθησαν το Ναυτικό και το ναυπηγείο, κατά τη διάρκεια της 16μηνης φάσης σχεδιασμού. Ως αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών, εν μέρει, η φρεγάτα έχει πλέον ελάχιστη ομοιότητα με τη μητρική σχεδίαση που το Ναυτικό επέλεξε το 2020. αύξηση βάρους σε επίπεδα που υπερβαίνουν τις διαθέσιμες ανοχές. Ήδη το Πολεμικό Ναυτικό εξετάζει τη μείωση της απαίτησης ταχύτητας της φρεγάτας ως έναν πιθανό τρόπο, μεταξύ άλλων, για την επίλυση αυτής της αύξησης βάρους. Τώρα, το 2025, ο συνεχιζόμενος επανασχεδιασμός έχει οδηγήσει σε αύξηση βάρους, σε επίπεδα που υπερβαίνουν τις διαθέσιμες ανοχές. Ήδη το Ναυτικό εξετάζει τη μείωση της απαίτησης ταχύτητας της φρεγάτας ως έναν πιθανό τρόπο, μεταξύ άλλων, για την επίλυση αυτής της αύξησης βάρους».