Η ιστοσελίδα «USNI» δημοσίευσε μια παρουσίαση του Πλοιάρχου David Hart, Διευθυντή του Προγράμματος DDG(X), με ημερομηνία 12 Ιανουαρίου 2022 και τίτλο «DDG(X) Program» (δείτε ΕΔΩ). Η παρουσίαση, η οποία έγινε στη διάρκεια της SNA 2022 (Surface Navy Association 2022), αναφέρονται λεπτομέρειες για τα αντιτορπιλικά νέας γενιάς του Αμερικανικού Ναυτικού. Ουσιαστικά τα DDG(X) θα είναι συνέχεια των αντιτορπιλικών κλάσης «Arleigh Burke» της έκδοσης Flight III, τα οποία θα παραμείνουν σε υπηρεσία μέχρι το 2060 περίπου. Τα DDG(X) θα έχουμε αυξημένο αριθμό βλημάτων μεγαλύτερου βεληνεκούς (αντιαεροπορικά, κατά πλοίων και κατά στόχων εδάφους, υπερηχητικά βλήματα), περισσότερους και ικανότερους αισθητήρες, όπλα λέιζερ, αυξημένο ποσοστό επιβίωσης, αυξημένη αποτελεσματικότητα και μειωμένο κόστος χρήσης. Τα πλοία θα ενσωματώνουν το ολοκληρωμένο σύστημα ενέργειας (IPS : Integrated Power System) η χρήση του οποίου σημαίνει αποτελεσματικότερη διαχείριση της ενέργειας και μειωμένο αποτύπωμα στο κόστος υποστήριξης του πλοίου.
Όπως αναφέρει το έγγραφο, το DDG(X) θα ενσωματώνει όλα τα συμπεράσματα από τις προηγούμενες σχεδιάσεις πλοίων του Αμερικανικού Ναυτικού (φρεγατών και αντιτορπιλικών), τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και σε επίπεδο εξέλιξης του προγράμματος και ναυπήγησης, έτσι ώστε να αποφευχθούν οι τεχνικές αστοχίες και οι υπερβάσεις κόστους του παρελθόντος. Στην ουσία το DDG(X) θα συνδυάζει τα δοκιμασμένα συστήματα μάχης των «Arleigh Burke», συν τα όποια νέα συστήματα προκύψουν κατά την εξέλιξη της τεχνολογίας, σε ένα νέο σκαρί. Με αυτό τον τρόπο το Αμερικανικό Ναυτικό εκτιμά ότι θα μηδενίσει τη συνάρτηση SWAP-C (Size, Weight And Power-Cost), άρα θα μειώσει και το συνολικό κόστος ναυπήγησης και χρήσης/υποστήριξης των νέων πλοίων. Επίσης, η νέα σχεδίαση θα ενσωματώσει εξαρχής τις νέες τεχνολογίες με πιο αποτελεσματικό και εργονομικό τρόπο, πάντα με στόχο τις βελτιωμένες επιδόσεις και χαρακτηριστικά.
Σε επίπεδο ευελιξίας τα νέα πλοία θα πρέπει να σχεδιαστούν με 5% επιπλέον ελεύθερο χώρο, για μελλοντικές αναβαθμίσεις. Επίσης, το σύστημα πρόωσης και διαχείρισης ενέργειας θα πρέπει να αντέχει 10% αύξηση του βάρους του πλοίου, στην περίπτωση μελλοντικής αναβάθμισης. Ομοίως, το σύστημα ενέργειας του πλοίου θα πρέπει να αντέχει 20% της αύξησης της κατανάλωσης ενέργειας. Ως προς το επίπεδο επιβίωσης ο στόχος του Αμερικανικού Ναυτικού είναι ιδιαίτερα φιλόδοξος και καλεί για μείωση του ακουστικού, υπέρυθρου και μαγνητικού ίχνους του DDG(X) κατά 50% σε σχέση με το «Arleigh Burke» Flight III. Ως προς τις ικανότητες του πλοίου θα έχει της ίδιας κατηγορίας οπλικά συστήματα με το «Arleigh Burke» Flight III, δηλαδή αντιαεροπορικά βλήματα, βλήματα κατά πλοίων και κατά χερσαίων στόχων, αλλά με μεγαλύτερο βεληνεκές και σε μεγαλύτερη ποσότητα. Επίσης, θα ενσωματώνουν δύο πυραυλικά συστήματα εγγύς προστασίας RAM των 21 κελιών έκαστο, όπλα λέιζερ και εκτοξευτές υπερηχητικών πυραύλων. Περισσότερες λεπτομέρειες για τον οπλισμό και τα συστήματα DDG(X) μπορείτε να δείτε στη φωτογραφία εξωφύλλου.
Το πρόγραμμα DDG(X) βρίσκεται σε φάση διαμόρφωσης της αντίληψης με στόχο να εισέλθει σε φάση προκαταρκτικής σχεδίασης εντός του 2022. Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα το πρώτο νέο DDG(X) θα ναυπηγηθεί το 2028 (επιθυμητό έτος έναρξης ναυπήγησης). Το εκτόπισμα του θα είναι άνω των 9.700 τόνων αλλά μικρότερο των 15.700 των «Zumwalt». Δεν είναι γνωστό πόσα νέα DDG(X) θα ναυπηγήσει το Αμερικανικό Ναυτικό, αλλά ο αριθμός προσδιορίζεται μεταξύ των 11 και των 22 πλοίων. Τα 11 πλοία θεωρούνται το ελάχιστο για τη συνοδεία των 11 εν υπηρεσία αεροπλανοφόρων, δηλαδή ένα πλοίο ανά Ομάδα Αεροπλανοφόρου, ενώ τα 22 πλοία είναι ο ελάχιστος αριθμός που θα επιτρέψει την αντικατάσταση του συνόλου των «Ticonderoga». Αν τώρα το Αμερικανικό Ναυτικό θελήσει να αντικαταστήσει και τα «Arleigh Burke» των αρχικών εκδόσεων θα πρέπει να ναυπηγήσει περισσότερα, δεδομένου ότι τα 21 «Arleigh Burke» Flight I εντάχθηκαν σε υπηρεσία την περίοδο 1991-1997 και θα πρέπει να αντικατασταθούν την περίοδο 2026-2032.