Η Αμερικανική Αεροπορία ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ξεκινήσει τη διαδικασία αξιολόγησης πιθανών λύσεων για ένα (1) νέο αεροσκάφος, το οποίο θα αντικαταστήσει το F-16. Η διαδικασία θα ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί εντός της τρέχουσας δεκαετίας και η επιλογή θα αφορά ένα (1) αεροσκάφος, με προσιτό κόστος απόκτησης, υποστήριξης και μικρό κόστος ανά ώρα πτήσης. Ο λόγος είναι η ανάγκη απόκτησης πολλών τέτοιων αεροσκαφών, προς αντικατάσταση των F-16. Το πρόγραμμα εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα της Αμερικανικής Αεροπορίας για περιορισμό των τύπων των κύριων μαχητικών αεροσκαφών από τους επτά (7) στους τέσσερις (4) τύπους: Το F-35 Lightning II ως το κύριο μαχητικό αεροσκάφος, το F-15X Eagle II ως αεροσκάφος με μεγάλη μεταφορική ικανότητα όπλων και μεγάλη εμβέλεια, το F-16 Viper και τον διάδοχο του ως μαχητικού αεροσκάφους γενικής χρήσης και ένα (1) μη-επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος.
Σήμερα η Αμερικανική Αεροπορία διαθέτει περί τα 750 F-16C και 139 F-16D, εκ των οποίων 608 F-16C/D Block.40/42/50/52 στο πλαίσιο του προγράμματος PoBIT (Post Block Integration Team).Το πρόγραμμα αφορά σε αλλαγές σε 22 σημεία του αεροσκάφους, με έμφαση στη φονικότητα και την επίγνωση της κατάστασης, έτσι ώστε να παραμείνουν ικανά και αξιόμαχα μέχρι το 2035-2040. Η κύρια αναβάθμιση αφορά στην ενσωμάτωση ραντάρ τεχνολογίας AESA (Active Electronically Scanned Array), συστήματος ζεύξης δεδομένων Link-16, βελτιωμένο πιλοτήριο, νέο ηλεκτρονικό υπολογιστή αποστολής, νέας γενιάς συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου, νέα συστήματα επικοινωνιών και νέα κεντρική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Το κόστος ανέρχεται στα $ 6,3 δισεκατομμύρια, δηλαδή $ 10,36 εκατομμύρια ανά αεροσκάφος. Συνεπώς, το όποιο νέα αεροσκάφος που θα αντικαταστήσει το F-16 αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία, στην Αμερικανική Αεροπορία, περί το 2040 και μετά.