Με μια αιφνιδιαστική κίνηση η Αμερικανική Αεροπορία ανακοίνωσε ότι ακυρώνει το πρόγραμμα προμήθειας αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου E-7 Wedgetail, υπέρ της απόκτησης αεροσκαφών ίδιου ρόλου, τύπου E-2D Advanced Hawkeye, τα οποία ήδη χρησιμοποιεί το Αμερικανικό Ναυτικό. Το E-7 είχε επιλεγεί ως αντικαταστάτης των E-3 Sentry. Ωστόσο, τελικά το πρόγραμμα απόκτησης του ακυρώθηκε για οικονομικούς λόγους (κρίθηκε πολύ ακριβό) και επιχειρησιακούς (κρίθηκε ότι δεν μπορεί να επιβιώσει στο σύγχρονο πεδίο μάχης). Συγκριτικά με το E-2D, το E-7 είναι μεγαλύτερο, ενσωματώνει ισχυρότερους κινητήρες, έχει μεγαλύτερη ακτίνα δράσης και ισχυρότερο ραντάρ (MESA της Northrop Grumman). Παράλληλα όμως, κοστίζει περισσότερο (αγορά και υποστήριξη) και απαιτεί μεγαλύτερους διαδρόμους απογείωσης/προσγείωσης.

Το E-2D ενσωματώνει το ραντάρ AN/APY-9, τεχνολογίας AESA, το οποίο έχει αποδείξει στην πράξη την ικανότητα του στον τομέα της συνεργατικής εμπλοκής με πυραύλους SM-6. Το E-2D απαιτεί διαδρόμους απογείωσης/προσγείωσης περιορισμένου μήκους, δηλαδή έχει μεγαλύτερη επιχειρησιακή ευελιξία, συγκριτικά με το E-7. Το E-2D άρχισε να αναπτύσσεται στα μέσα της δεκαετίας του 2000. Η πρώτη πτήση του πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2007, ενώ οι παράδοση του πρώτου E-2D έγινε το 2010, με το αεροσκάφος να λαμβάνει πιστοποίηση Αρχικής Επιχειρησιακής Ικανότητας το 2015. Στην έκδοση E-2D το αεροσκάφος διαθέτει, μεταξύ άλλων, πλήρως ψηφιακό πιλοτήριο, νέους κινητήρες και το ραντάρ AN/APY-9. Η δυνατότητα εναέριου ανεφοδιασμού του E-2D δεν προβλεπόταν στο αρχικό συμβόλαιο ανάπτυξης, αλλά προστέθηκε το 2013.