Τους τελευταίους μήνες η κατάσταση με τα τουρκικά αλιευτικά στο Αιγαίο έχει ξεφύγει. Το τελευταίο περιστατικό είδε χθες το φως της δημοσιότητας με Τούρκο ψαρά στην Ικαρία να κλέβει δίχτυα Έλληνα και να τον απειλεί πως θα τον σκοτώσει. Δεκάδες τουρκικά σκάφη, αλιεύουν σε όλο το Αιγαίο ενώ σε αρκετές περιπτώσεις βρίσκονται εντός των εθνικών χωρικών υδάτων. Οι Τούρκοι αλιείς προκαλούν με κάθε τρόπο και μέσο, εκτελούν επικίνδυνους για την ναυσιπλοΐα ελιγμούς ενώ σε πολλές περιπτώσεις παρεμβάλουν τη συχνότητα κινδύνου (Ολυμπία Ράδιο).
Με εξαίρεση ορισμένες περιπτώσεις που το Λιμενικό Σώμα αντέδρασε, η όλη κινητοποίηση για να ανασταλεί η δραστηριότητα των τούρκων αλιέων είναι ανεπαρκέστατη. Το ζήτημα έχει σοβαρές προεκτάσεις στην εθνική ασφάλεια γιατί ουδείς πραγματικά γνωρίζει τι άλλες αποστολές εκτελούν τα τουρκικά αλιευτικά εις βάρος της εθνικής ασφάλειας της χώρας.
Παρά το γεγονός πως οι τούρκοι αλιείς σε πολλές περιπτώσεις (όπως μαρτυρεί φωτογραφικό υλικό) έχουν πλησιάσει εξαιρετικά κοντά τις ελληνικές ακτές, το ΛΣ δεν πραγματοποιεί εν πλω ελέγχους και νηοψίες επιβάλλοντας κυρώσεις ώστε να «σπάσει» ο τουρκικός τσαμπουκάς.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και το ΛΣ προφανώς για να μην οξυνθεί το κλίμα στα ελληνοτουρκικά δεν έχουν αντιδράσει ως όφειλαν προστατεύοντας τους Έλληνες αλιείς και πρωτίστως την εθνική ασφάλεια. Διότι συντελούνται σοβαρές παραβάσεις του Ποινικού Δικαίου, περιβαλλοντικές και ασφαλούς ναυσιπλοΐας . Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η αλιεία με μηχανότρατες απαγορεύεται από 1η Ιουνίου ως τα τέλη Σεπτεμβρίου. Κάτι το οποίο κάνουν κατά βάση οι Τούρκοι ψαράδες. Πρόκειται αδιαμφισβήτητα και ξεκάθαρα για παράνομη αλιεία, κάτι για το οποίο υπεύθυνο είναι το ΛΣ και το αρμόδιο Υπουργείο.
Το Αρχηγείο ΛΣ σε συνεργασία με τη πολιτική ηγεσία θα έπρεπε να είχε εκπονήσει ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο με επίκεντρο εν πλω ελέγχους και νηοψίες στα τουρκικά αλιευτικά, τουλάχιστον όταν αυτά βρίσκονται εντός Εθνικών Χωρικών Υδάτων, περιοχή απόλυτης ελληνικής κυριαρχίας ώστε να σταλεί ένα μήνυμα στην Άγκυρα και φυσικά στους Τούρκους ψαράδες.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας οφείλει να δώσει ουσιαστικές απαντήσεις.