Η αμερικανική Boeing με το AH-64E Guardian Apache, η επίσης αμερικανική Bell με το AH-1Z Viper και η ευρωπαϊκή Airbus με το Tiger διεκδικούν το πρόγραμμα προμήθειας 29 νέων επιθετικών ελικοπτέρων της Αυστραλίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Project Land 4503.

Τα 29 νέα επιθετικά ελικόπτερα θα αντικαταστήσουν 22 EC-665 Tiger. Από τα 29 ελικόπτερα τα 24 θα είναι επιχειρησιακά, ενώ πέντε (5) θα χρησιμοποιηθούν στην εκπαίδευση. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος τα πρώτα 12 ελικόπτερα θα πρέπει να αποκτήσουν Αρχική Επιχειρησιακή Ικανότητα (IOC) μέχρι το 2026, ενώ Πλήρης Επιχειρησιακή Ικανότητα (FOC) θα πρέπει να αποκτήσουν μέχρι το 2028. Σύμφωνα με τις απαιτήσεις IOC σημαίνει ανάπτυξη, ανά πάσα στιγμή, τεσσάρων (4) ελικοπτέρων, ενώ τα άλλα οκτώ (8) θα λειτουργούν, ανά τετράδες, ως ενισχυτές ισχύος και ως εκπαιδευτικά.

Υπενθυμίζουμε ότι τα 22 Tiger, αγοράστηκαν τον Δεκέμβριο του 2001, ενώ τα πρώτα δύο (2) ελικόπτερα παραδόθηκαν τον Δεκέμβριο του 2004. Οι παραδόσεις ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο του 2010. Η απόφαση αντικατάσταση τους πάρθηκε το 2016 λόγω του υψηλού κόστους συντήρησης των κινητήρων και του μεγάλου χρόνου που απαιτείται για την επισκευή των συστημάτων που στέλνονται στην Ευρώπη.

Comments

  1. «λόγω του υψηλού κόστους συντήρησης των κινητήρων και του μεγάλου χρόνου που απαιτείται για την επισκευή των συστημάτων που στέλνονται στην Ευρώπη»
    Λέω μήπως ειναι ευκαιρία για την Κύπρο, αν ενσωματωθούν και eurospike, νεα οπτικά και ρουκέτες λέιζερ, δεν νομίζω να βρει καλύτερη ευκαιρία η μεγαλόνησος από τις παλιόγριες ρωσίδες!

  2. Εαν το προβλημα με τα υπαρχοντα Tiger,ειναι η μεγαλη αποσταση απο την Ευρωπη(για αποστολη και επιστροφη των συστηματων),με ποια λογικη ξαναβαζουν τα Tiger,στα υποψηφια προς αγορα;
    Εαν επελεγουν Απατσι ή Κομπρα,η συντηρηση που θα γινεται;
    Μηπως θα υπαρχει το ιδιο προβλημα,λογω αποστασεως απο τις ΗΠΑ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *