O Υπουργός Άμυνας της Γερμανίας, Boris Pistorius, δήλωσε ότι το αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου GlobalEye της Saab βρίσκεται ψηλά στην λίστα επιλογών της Γερμανίας, η οποία αναζητά ένα σύγχρονο αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου. Διευκρίνισε ωστόσο ότι το Βερολίνο δεν έχει λάβει ακόμα οριστική απόφαση για το πρόγραμμα. Καθώς τα παλαιά νατοϊκά E-3A Sentry, τα οποία σταθμεύουν στο Gelsenkirchen, πρόκειται να αντικατασταθούν από τα νέα E-7A Wedgetail, από το 2031 και μετά, η Γερμανία θέλει ένα αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης, για να καλύψει, σε εθνικό επίπεδο, το επιχειρησιακό κενό. To GlobalEye είναι μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα με ικανότητα επιτήρησης αέρος, θαλάσσης και εδάφους.
Καρδιά του GlobalEye είναι το ραντάρ EriEye-ER (Extended Range), εξέλιξη του EriEye. Το GlobalEye μπορεί να εντοπίσει στόχους στον αέρα, τη θάλασσα και το έδαφος. Είναι η απάντηση της Saab στην ανάγκη για ένα αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου με έμφαση στην έγκαιρη προειδοποίηση και τον εντοπισμό στόχων παντού και πάντα. Ενσωματώνει ραντάρ τεχνολογίας AESA, το οποίο λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων S και είναι τεχνολογίας στοιχείων νιτριδίου του γαλλίου (GaN). Η εμβέλεια αποκάλυψης στόχων επιπέδου F-16 είναι πάνω από τα 450 χιλιόμετρα. Παράλληλα, διατηρεί την ικανότητα να έχει εικόνα επιφανείας εντοπίζοντας ακόμα και μικρές λέμβους στην επιφάνεια της θάλασσας. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το GlobalEye λειτουργεί με κάλυψη 360ο.
Επιπλέον, το GlobalEye λειτουργεί και ως σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ενώ μπορεί να φέρει και όπλα προσβολής στόχων επιφανείας όπως είναι οι πύραυλοι RBS-15, για παράδειγμα. Εκτός από εναέριο σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης, το GlobalEye λειτουργεί και ως αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας. Το αεροσκάφος μπορεί να επιχειρεί για 11 ώρες συνεχώς, πετώντας στα 35.000 πόδια και δύναται να εντοπίζει στόχους που πετούν χαμηλά στα 200 πόδια σε απόσταση 458 χιλιομέτρων ή 247 ναυτικών μιλίων (η επίδοση προέρχεται από δοκιμή της Saab και μαχητικό αεροσκάφος JAS-39 Gripen). Αξίζει να τονιστεί πως έχει την ικανότητα να απογειώνεται και προσγειώνεται σε αεροδρόμιο με διαδρόμους μικρότερους των 2.000 μέτρων. Επίσης, το GlobalEye λειτουργεί και ως σύστημα επιτήρησης εδάφους.