Την προμήθεια συνολικά 10 αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης και επιτήρησης ανακοίνωσε η Γαλλία. Πιο συγκεκριμένα, ανακοινώθηκε η προμήθειας τριών (3) αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης E-2D Advanced Hawkeye, τα οποία θα αντικαταστήσουν ισάριθμα E-2C Hawkeye του Γαλλικού Ναυτικού και επτά (7) αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας Falcon-2000LXS Albatross, έναντι συνολικής απαίτησης για 12 αεροσκάφη του τύπου, επίσης για το Γαλλικό Ναυτικό. Το κόστος της προμήθειας των E-2D ανέρχεται στα $ 2 δισεκατομμύρια, μαζί με το πακέτο υποστήριξης των αεροσκαφών. Τα E-2D ενσωματώνουν ραντάρ AESA, σύστημα ζεύξης δεδομένων και ικανότητα εναέριου ανεφοδιασμού.

Τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας Albatross βασίζονται στο εμπορικό αεροσκάφος Falcon 2000LXS της Dassault. Οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν το 2025 με το πρώτο αεροσκάφος να κατασκευάζεται στη Γαλλία, ενώ τα υπόλοιπα στην Ινδία, στο πλαίσιο υλοποίησης των αντισταθμιστικών οφελών προς την Ινδία για την αγορά των μαχητικών αεροσκαφών Rafale. Ωστόσο, οι εργασίες μετατροπής τους σε αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας θα γίνουν στη Γαλλία. Τα αεροσκάφη θα ενσωματώνουν ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών και συλλογή έρευνας και διάσωσης.

Comments

  1. Εμείς είμαστε μια χαρά με το Erieye, αρκεί να το αναβαθμίσουμε σε ER.
    Είναι επιτακτική ανάγκη αυτή (και ποια δεν είναι βέβαια πλέον).
    ΟΜΩΣ, σε μια παράλληλη κατεύθυνση, θα πρέπει να ακολουθήσουμε και το European MALE RPAS (UAV).
    ΠΡΕΠΕΙ να λάβουμε μέρος σε αυτό το πρόγραμμα: https://www.airrecognition.com/index.php/news/defense-aviation-news/2020/november/6702-european-male-rpas-programme-completes-negotiations-between-airbus-and-occar.html

    1. Μακάρι. Τα 7 Ρομέο θα μας είναι απαραίτητα έτσι κι αλλιώς στο μέλλον, και στην παρούσα συγκυρία έχουν και καλή τιμή.
      Θα ήθελα όμως να ους βάλουμε και Link-16. Οι νοτιοκορεάες κι οι Ινδοί το ζήτησαν.

  2. Μία ενδιαφέρουσα επένδυση, καθώς το ραντάρ ΑΡΥ-9 του E-2D Advanced Hawkeye εκπέμπει σε πολύ χαμηλή περιοχή συχνοτήτων (UHF, μεταξύ 0,3 και 1 GHz), προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις εναντίον δυσδιάκριτων στόχων (στελθ), καθώς και μέγιστη απόσταση αποκάλυψης 300 ν.μ.: https://news.usni.org/2014/06/09/u-s-navys-secret-counter-stealth-weapon-hiding-plain-sight
    Το Γαλλικό ΠΝ ακολουθεί τα ορθά βήματα του USN, το οποίο χρησιμοποιεί το εξελιγμένο E-2D Advanced Hawkeye για έγκαιρη προειδοποίηση και συνεργατική προσέγγιση (Cooperative Engagement Capability) για στοχοποίηση.

    1. Konstantinos Zikidis

      Όσον αφορά το αεροσκάφος E-2 Hawkeye πάντως.
      Επιβεβλημένη επιλογή και εξέλιξη θα έλεγα ότι είναι για τους Γάλλους η απόφαση να περάσουν στο E-2D , αφού έχουν ήδη αυτό το αεροσκάφος ως πλατφόρμα -που είναι και η μοναδική άμεσα διαθέσιμη στην αγορά- για σύστημα AEW σε υπηρεσία για και απο τα αεροπλανοφόρα του ΜΝ.

      Η εναλλακτική λύση θα ήταν μάλλον η ανάπτυξη ενός νέου αεροσκάφους με τον απαραίτητο εξοπλισμό αποστολής που θα ήταν πολύ πιο ακριβή υπόθεση.

      1. Όντως για τους Γάλλους ήταν μονόδρομος το E-2D Advanced Hawkeye.
        Από την άλλη, δεν μπορώ να κρύψω τον θαυμασμό μου για το USN, τις λελογισμένες επιλογές του και την αποφυγή υπερβολών.
        Προσφάτως διάβασα το ακόλουθο: https://www.airspacemag.com/military-aviation/more-super-super-hornet-180976338/
        Εν ολίγοις, ένας Ιπτάμενος του USN, απόστρατος πλέον, σημειώνει ότι, αν και παλαιότερα θεωρούσε κακή κίνηση την μη επιλογή κάποιου αεροπλάνου στελθ (π.χ. του YF-23), τώρα θεωρεί ότι αυτές οι επιλογές έσωσαν το ΠΝ τους, κυρίως για οικονομικούς λόγους. Εκ των υστέρων, συγχαίρει τους Ναυάρχους των αρχών της δεκαετίας του ‘90, που έλαβαν την απόφαση να μην μπλέξουν με αεροπλάνα στελθ και να παραμείνουν στο ταπεινό Hornet. Το οποίο βέβαια στο μεταξύ έγινε Super Hornet, τώρα έχει φτάσει στο Block III και διαρκώς εξελίσσεται.
        Τέλος, είναι εντυπωσιακή η σύγκριση του κόστους ώρας πτήσεως μεταξύ του F-35 και του Super Hornet: “$35,000 for the F-35C fleet. The Super Hornet comes in at around $10,500.” Αυτό σημαίνει ότι σε βάθος ζωής 10.000 ωρών πτήσεως (αν και αμφιβάλλω πολύ εάν το F-35C θα φτάσει τέτοια σκορ…), το F-35C θα έχει κοστίσει 350 εκατ. $, ενώ το Super Hornet 105 εκατ. $!!! Πολλαπλασιάστε επί 10 αεροπλάνα, για να αντιληφθείτε για τι πράγμα μιλάμε… Αν και εκτιμώ ότι το κόστος των 10500 $ είναι υπερβολικά χαμηλό και αμφιβάλλω εάν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, είναι εμφανές ότι η διαφορά του συνολικού κόστους χρήσης είναι χαοτική. Αυτά προς γνώσιν και μόρφωση για εμάς και τις αναμενόμενες επενδύσεις μας….

        1. Έχω παρατηρήσει τα ίδια στο ιστορικό των επιλογών και αποφάσεων του USN παρόλο που υπήρξαν και εκεί περιπτώσεις όπου επιλέχθηκε υλικό που δεν απέδωσε αυτά που επιθυμούσε η ηγεσία στο αεροπορικό μέρος.

          Στα πλοία ήταν νομίζω περισσότερες άτυχες περιπτώσεις, που δεν προχώρησαν όμως ώστε να αποδώσουν πολλές μονάδες στο νερό, όπως συνέβει αργότερα με τα LCS Freedom-Class που άφησαν αρνητικές εντυπώσεις σε προσωπικό και ηγεσία δημιουργώντας παράλληλα και πληθώρα προβλημάτων πέραν των εξωφρενικών εξόδων για αγορά και λειτουργεία των πλοίων.

          Γενικά όμως μπορώ να συμφωνήσω χωρίς πρόβλημα με τα συμπεράσματα σας και με εκείνα του ιπτάμενου ε.α. του USN.

          Αμφιβάλω επίσης ότι το F-35 θα φτάσει σε αυτούς τους αριθμούς όσον αφορά τις ώρες πτήσης, και εκτιμώ ότι οι ώρες που θα φυλάει τα υπόστεγα θα είναι ίσως περισσότερες όπως και τα έξοδα για συντήρηση και γενικά για την λειτουργεία του αεροσκάφους.
          Όλα αυτά χωρίς να έχει πραγματικό αντικείμενο, αφού μέχρι στιγμής δεν θυμάμαι ούτε μια περίπτωση που να ήταν απαραίτητη η επιβεβλημένη η χρήση αεροσκαφών stealth για να πετύχει η USAF τους στόχους η για να επιβιώσουν τα αμερικάνικα μαχητικά απο την εχθρική αεράμυνα, αφού τα αεροσκάφη ΗΠ του USN η των συμμαχικών αεροποριών συνόδευαν στην πλειοψηφία των περιπτώσεων τους σχηματισμούς που χτυπούσαν επίγειους στόχους στους πολέμους στην Γιουγκοσλαβία η στο Ιράκ και την Λιβύη, αν θυμάμαι σωστά τις αναφορές μερικών στελεχών που συμμετείχαν ενεργά σε αυτές τις αποστολές.

          Η Ελλάδα με την συζήτηση για απόκτηση μερικών F-35 νομίζω ότι προσπαθεί να ακολουθήσει λάθος μονοπάτι, που θα στοίχιζε πολλά χρήματα χωρίς να αποδόσει το επιθυμητό αποτέλεσμα…

        2. Εκ των υστέρων ναι έτσι είναι, να επισημάνω όμως ότι το F-18 ήταν η εξέλιξη του YF-17, δηλαδή του χαμένου του διαγωνισμού LWF, όπου ανέδειξε νικητή το ΥF-16. Αυτό γιατί μπορεί να έπαιξαν ρόλο και άλλες παράμετροι στην επιλογή του, η οποία όμως αποδείχθηκε ορθή.

          1. Για την USAF η επιλογή του μονοκινητήριου μαχητικού ήταν ορθή, αφού έψαχνε ένα ελαφρύ οικονομικότερο αεροσκάφος που θα συμπλήρωνε αριθμούς δίπλα στο ακριβότερο μεγαλύτερο F-15 που έμπαινε επίσης σε υπηρεσία εκείνη την εποχή.

            Για το USN όμως το F-16 ήταν μάλλον ακατάλληλο αεροσκάφος για χρήση απο τα αεροπλανοφόρα.

            Στην προηγούμενη περίπτωση των F-4 πάντως, η USAF ακολούθησε το USN επιλέγοντας επίσης το F-4 μετά απο εισήγηση του υπουργού McNamara να το αξιολογήσει και η αεροπορία, αφού έψαχνε και αυτή νέο μαχητικό αεροσκάφος.
            Όπως αποδείχθηκε στην συνέχεια, η απόφαση της USAF να ιοθετήσει την επιλογή του USN ήταν απόλυτα σωστή.

        3. Πάντως για ένα αεροσκάφος με την πολυπλοκότητα και τις ευαισθησίες του F35, η διοικητική μέριμνα και υποστήριξη σε περιβάλλον αεροπλανοφόρου πρέπει να είναι μία τρέλα.

        4. Το USN εκανε ορθολογικες επιλογες επειδη βρεθηκε με την πλατη στον τοιχο. Στελθ επεδιωξαν με το a-12 avenger οπου οι υπερβολικες επιχειρησιακες απαιτησεις , η υποτιμημενη τιμη και η λανθασμενη υποσχεση της mcdonnel οτι μπορουσε να πετυχει ολα αυτα ενω οι υπολοιπες εταιριες ελεγαν πως ειναι αδυνατο οδηγησε σε προβληματα με το βαρος του αφ, αμετρητα χρηματα και τελικως ακυρωση. Το α-6 εμεινε χωρις αντικαταστατη, το φ14 δεν αναβαθμιστηκε ποτε στην υπερτατη multirole εκδοση και δεν αντικατασταθηκε ποτε. Το USN απωλεσε ικανοτητες που τωρα τρεχει να καλυψει. Το super hornet ηταν ριζικη επανασχεδιαση του απλου χορνετ που μονο κατ’ονομα υμιζει τον προκατοχο του μονο και μονο για να ειναι πιο ελκυστικο στο κογκρεσο που ειχε κουραστει απο τα αποτυχημενα σχεδια του ναυτικου. Το navalised atf δεν ηταν ποτε ρεαλιστικο. το f-111 απο αεροπλανοφορα αποτυχια απο την οποια προεκυψε το φ14 ως λυση αναγκης παλι. Φυσικα δεν φταιει μονο το usn καθως του επιβαλλονται πολλες αποφασεις οοως πχ κοινη αναπτυξη με υπολοιπες εδ οπως το φ35. Ωστοσο οι ανεδαφικες επιθυμιες συγκρουονται με την οικονομικη πραγματικοτητα και προσγειωνουν την ηγεσια σε ετοιμες λυσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *