Δίπλα στα στελέχη της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού βρέθηκε σήμερα ο ΥΦΕΘΑ Αλκιβιάδης Στεφανής. Ο ΥΦΕΘΑ ενημερώθηκε αναλυτικώς και εκτενώς για τις τελευταίες δραστηριότητες της 1ης ΤΑΞΑΣ που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:

Την άμεση επιχειρησιακή ένταξη και αξιοποίηση των ελικοπτέρων OH-58D Kiowa Warrior. Η εκπαίδευση των χειριστών προχωρά με γοργούς ρυθμούς και σύντομα αναμένεται τα ελικόπτερα να πραγματοποιήσουν βολή των όπλων τους. Κινητικότητα επίσης υπάρχει στο θέμα των νέων κατευθυνόμενων ρουκετών.

Ο ΥΦΕΘΑ διατηρεί άριστες σχέσεις με την Αμερικανίδα Ann Cataldo και υπάρχουν πολύ καλές προοπτικές για επιπρόσθετο μεταχειρισμένο υλικό.

Την αναβάθμιση της εκπαίδευση με τη διοργάνωση πλειάδας ασκήσεων με την Αμερικανική Αεροπορία Στρατού. Παράλληλα η Σχολή Αεροπορίας Στρατού με την ύπαρξη ενός μαχητικού ελικοπτέρου όπως το OH-58D Kiowa Warrior αναβαθμίζει την παρεχόμενη εκπαίδευση εμπλουτίζοντας με νέες τεχνικές και τακτικές

Την αναβάθμιση των υποδομών και εγκαταστάσεων της 1ης ΤΑΞΑΣ προσωπικό όραμα του ΥΦΕΘΑ που ξεκίνησε επί ημερών του ως Α/ΓΕΣ. Όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες οι Αμερικανοί θα προχωρήσουν σε μια μεγάλη ανανέωση των υποδομών της ΑΣ.

Την βελτίωση της αεροκίνησης που έγινε με την απόκτηση των 10 Chinook από τις ΗΠΑ και τη προοπτική για τα μεταχειρισμένα Blackhawk που θα επαναφέρει στο τραπέζι η Ελληνική πλευρά με πρωτοβουλίες του ΥΦΕΘΑ.

Την εγκατάσταση της 3ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού του Στρατού των ΗΠΑ με την ανάπτυξη ελικοπτέρων Blackhawk, Chinook και Apache.

Γίνεται συνεχής προσπάθεια η ΑΣ να ενισχυθεί με επιπλέον Ιπτάμενους, μηχανικούς και τεχνικούς ώστε να υπάρξει πλήρης αξιοποίηση του συνόλου των πτητικών μέσων του ΕΣ.

 Όπως σημειώνουν πηγές της Α.Σ στον γράφοντα το ελληνικό ανάγλυφο είναι ιδανικό για επιχειρήσεις ελικοπτέρων συνεπώς θα υπάρξουν δεκάδες ευκαιρίες για συνεκπαίδευση μεταξύ Αμερικανών και Ελλήνων.

Επιπροσθέτως, ο ΥΦΕΘΑ έχει ζητήσει την επίσπευση των εργασιών για τον εκσυγχρονισμό των ελικοπτέρων ΑΗ-64Α της ΑΣ ώστε να μην χαθεί περαιτέρω πολύτιμος χρόνος.

Εδώ να σημειωθεί πως η Α.Σ αποτέλεσε κυριολεκτικά το Όπλο του ΕΣ που έγινε άλμα ισχύος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Επί ημερών του νυν ΥΦΕΘΑ ως Α/ΓΕΣ η ΑΣ εκτοξεύτηκε ποιοτικώς με την κάλυψη ευπαθών επιχειρησιακών κενών αποκτώντας κρίσιμο υλικό. Χαρακτηριστική η περίπτωση των OH-58D Kiowa Warrior όπου με ονομαστική αξία άνω των 500 εκατομμυρίων δολαρίων ο ΕΣ απέκτησε με μόλις 43 εκατομμύρια δολάρια συνολικώς 70 ελικόπτερα OH-58D Kiowa Warrior. Πρόκειται για μια από τις πλέον αποδοτικές λύσεις από πλευράς κόστους/ οφέλους.

Ο ΥΦΕΘΑ αποτελεί τον καλύτερο σύμμαχο και υποστηρικτή της Αεροπορίας Στρατού.

Comments

  1. Δεν ανέμενα κάτι λιγότερο απο τον τ. Αρχηγό, αυτά να τα βλέπουν αυτοί που για ιδιοτελείς λόγους τον κριτικάρουν συνεχώς!

    1. Εγώ τον κριτικάρω και σε βεβαιώνω πως δεν έχω κανένα ιδιοτελή λόγο!

      Ως αρχηγός ΓΕΣ μάλλον έσπασε κάθε record για photo opportunity και δημοσιότητα!!

      Βλέπω πως το συνεχίζει και ως υφυπουργός!

      Η κατάσταση στην αεροπορία στρατού αντικατοπτρίζεται στο παρακάτω άρθρο

      https://doureios.com/teleti-entaxis-kiowa-warrior-kai-chinook-osa-den-theloun-na-vlepoun-oi-episimoi/

      Δεν το κάνω για να διαφημίζω το συγκεκριμένο αλλα ότι γραφει το άρθρο συνοψίζει όλες τις πληροφορίες για τη κατάσταση που επικρατεί!

  2. Σχετικά με την αγορά των Kiowa:

    Διαφωνώ με το ότι ήταν από τις πλέον αποδοτικές λύσεις από πλευράς κόστους οφέλους

    Τα 43mil που δόθηκαν έπρεπε να είχαν πάει στην υπστήριξη των υπαρχόντων APACHE και CHINOOK που ως γνωστό πάσχουν από χαμηλότατες διαθεσιμότητες και ρυθμούς χρήσης

    Όταν δεν μπορείς να συντηρήσεις το αμάξι που έχεις δεν πας να αγοράσεις ένα καινούργιο έστω και αν στο δίνουν σε τιμή ευκαιρίας

    Να δούμε τι από όσα γράφονται στο άρθρο θα υλοποιηθεί!

    1. Καλα eκανε και τα πηρε. Ειναι πολυ καλα, πολυ φθηνα, και πολυ χρησιμα.
      Δε φταει αυτος αν δεν του δινουν λεφτα να λυσει τα προβληματα.

      1. Τα χρήματα αυτά είναι και δεν πρόκειται να αυξηθούν αφού η κυβέρνηση ακολουθεί τη πολιτική των προηγουμενων!

        Το ερώτημα δεν το απαντάς:

        Εάν δεν μπορείς να συντηρήσεις η να κινήσεις το αυτοκίνητο σου πας και παίρνεις άλλο ένα έστω και σε τιμή ευκαιρίας?

        1. Τι σχεση εχει το αμαξι του μεσου πολιτη με επιθετικα ελικοπτερα ΠΑ ολοκληρου κρατους; Το αμαξι το θες να κανεις τη δουλεια σου. Η αγορα οπλικων συστηματων εχει και πολλους αλλους σκοπους.
          Τι να πω ρε…

          1. Ερώτηση να δούμε εάν η κοινή λογική είναι πραγματικά κοινή είναι!

            Και από την απάντηση σου μάλλον δεν είναι!!

            Όταν οι διαθεσιμότητες σου είναι για κλάματα

            όταν δεν έχεις σύχρονα πυρομαχικά

            όταν δεν έχεις ούτε καν αναλώσιμα για το σύστημα αυτοπροστασίας

            όταν ότι πετάει δεν πετάει αρκετά ούτε καν για διατηρηθούν οι ιπτάμενοι

            τότε δεν πας να πάρεις και άλλον τύπο ελικοπτερου!!

            Αυτό λέει η κοινή λογική!!

            Αλλα μάλλον διαφωνείς

      2. Χρήσιμα είναι σίγουρα για εκπαίδευση υψηλού επιπέδου και για εξασφάλιση απαραίτητων ωρών πτήσης για τους πιλότους με χαμηλό κόστος σε σχέση με τα Απάτσι. Επίσης είναι χρήσιμα στην μείωση της καταπόνησης των δευτέρων.

        Από την άλλη όμως σε καθαρά επιχειρησιακό επίπεδο είναι χωρίς συστήματα αυτοπροστασίας άρα μειωμένη αξία. Για να μη μιλήσουμε για την απαξίωση της ζωής του προσωπικού. Η διασφάλιση του μέγιστου βαθμού προστασίας του προσωπικού έχει αξία πολλαπλάσια από το πραγματικό αντικειμενικό αποτέλεσμα που εξασφαλίζει. Νομίζω είναι ξεκάθαρο, δε χρειάζεται διευκρίνηση.

        Επίσης από ότι κατάλαβα ήρθαν χωρίς τα απαραίτητα όπλα. Άρα θα χρησιμοποιηθούν οι ρουκέτες και οι πύραυλοι του αποθέματος για τα Απάτσι. Η διαθεσιμότητα των δευτέρων θα αποκατασταθεί ώστε να μπορούν να συνεργάζονται ως είναι η φύση τους; Ή τα Κίοβα θα αντικαταστήσουν πλήρως τα Απάτσι που σιγά σιγά θα πάρουν την άγουσα για τα αποδυτήρια; Στην τελευταία περίπτωση τι τύχη θα έχουν τα Κίοβα έναντι των θωρακισμένων επιθετικών ελικοπτέρων της Τουρκίας;

        Αν δεν ξεκαθαριστούν αυτά τα ζητήματα είναι πραγματικά δύσκολο να γίνει μια αντικειμενική εκτίμηση της αγοράς.

          1. Εννοώ συγκριτικά ποιό από τους δύο τύπους θα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης.

          2. Yπαρχουν και τα εχθρικα UAV εστω και σε ευκαιριακη καταρριψη αν και σπανια θα συναντηθουν κρινοντας απο τα διαφορετικα προφιλ αποστολων και υψη δρασης ..Περαν αυτων ομως οταν συναντησουν εχθρικα ελικοπτερα μεταφορικα η αλλα πως θα τα καταρριψουν η θα αμυνθουν ?
            Με Hellfire η ρουκετες ?
            Ουτε ατρακτιδια πολυβολων διαθετουμε ουτε ATAS ..
            Aνηκουστες ελλειψεις που δεν δικαιολογουνται ειδικα με τετοια αγορα ..
            Ο φιλος παραπανω κανει το λαθος να νομιζει οτι τα εξοπλισμενα ελικοπτερα θα αναμετρηθουν με τα αντιπαλα Τουρκικα ΑΤΑΚ η Cobra κατι που θα ηταν αυτοκτονικο λογω αλλης κατηγοριας και ικανοτητων μεσων και γενικα δεν θα ειναι αυτη η αποστολη τους σto πεδιο της μαχης και υποψιαζομαι πως η τακτικη τους προβλεπομενη αντιδραση σε περιπτωση συναντησης με τετοια ελικοπτερα θα ειναι η αποχωρηση ..
            Παρολαυτα επιμενω πως θα πρεπει να εχουν ικανοτητες αυτοαμυνας σε περιπτωση τετοιας συναντησης αφου υπο προυποθεσεις θα ειναι δυνατη μια καταρριψη εστω και σε αμυνα .
            Η δε υπαρξη αυτων των οπλων στο οπλοστασιο μας θα κανει τους Τουρκους χειριστες πολυ επιφυλακτικους αφου θα γνωριζουν οτι θα μπορουν να βληθουν με δυνατοτητες επιτυχιας .
            Φυσικα η ελλειψη συστηματων αυτοπροστασιας ενω δινοταν με επιπλεον κοστος αλλα ασημαντο συνολικα ειναι σκανδαλο απο μονη της .
            Εκτος και αν τα πηραμε να τα εχουμε σχεδον αοπλα οπως τα υποβρυχια μας η με περιορισμενες δυνατοτητες οποτε ολα ειναι μια χαρα.

  3. Τα εχουμε ξαναπει πολλες φορες σε ωτα μη ακουωντων ..
    Για τα συγκεκριμενα ελικοπτερα χρειαζονται κυριως ..
    Συστηματα αυτοπροστασιας με νεα αγορα καθως ηρθαν εντελως γυμνα με οτι αυτο συνεπαγεται για την επιβιωσιμοτητα τους στο πεδιο της μαχης ..
    Το κοστος ειναι αστειο συνολικα και αποτελει προκληση η αγορα τους χωρις αυτα.
    Κατευθυνομενες ρουκετες APKWS η DAGR ως ανωτερη επιλογη ..Η διαρροη περι αγορας γυρω στις 1000-1200 ειναι αστεια σαν αριθμος και πρεπει να ειναι πολυ μεγαλυτερη .
    Επιπλον ασυρματοι καθως καποια εχουν μονους με επιχειρησιακους περιορισμους
    Ατρακτιδια πολυβολου
    ΑΤΑS και αγορα επιπλεον Stinger
    Aμεση ενεργοποιηση ολων και αξιοποιηση τους στα νησια
    Στα παραπανω θα προσεθετα και νεους HELLFIRE αλλα επειδη ειναι η ακριβοτερη επιλογη ας γινουν τα προηγουμενα απολυτως αναγκαια και βλεπουμε ..
    Καποτε θα πρεπει να παψει η αγορα συστηματων αποψιλωμενων απο τα στοιχειωδη και χωρις τα οπλα τους .
    Τιποτα δεν μαθαμε απο τις ημιτελεις αγορες των Υ/Β και των αρματων μαχης μας που παραμενουν τα πρωτα χωρις συγχρονες τορπιλες και τα δευτερα με αστειο αποθεμα ενος φορτου σχεδον και παλαιοτερων πυρομαχικων των 120..
    Εννοειται πως οτι αγορα κανουμε δεν θα πρεπει να ειναι εις βαρος αλλων συμβολαιων υποστηριξης οπλων και μεσων ..
    Λεφτα δυστυχως υπαρχουν αλλα οχι σοβαροι ηγετες να τα διοχετευσουν εκει που θα ειναι αποδοτικοτερα .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *