Στα μέσα της δεκαετίας του 2000 και στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του στόλου των φρεγατών έγινε η πρώτη κρούση για την απόκτηση έξι γαλλικών φρεγατών Fremm σε μια ελληνική διαμόρφωση η οποία θα ταίριαζε καλύτερα στις ελληνικές επιχειρησιακές ανάγκες, η οποία ονομάστηκε Fremm HN. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αν και δεν προχώρησε λόγω της κατάρευσης της ελληνικής οικονομίας το 2010 και των μνημονίων που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα ως απόρροια των νέων δανείων που χρειάστηκαν για την στήριξη της, οδήγησε δώδεκα χρόνια αργότερα στην αγορά των γαλλικών FDI HN.

Από την άλλη η Fremm HN υπήρξε η βάση για την δημιουργία της έκδοσης AAW του γαλλικού ναυτικού η οποία αποτελείται από δύο πλοία τα D656 Alsace και D657 Lorraine. Όπως και στη βασική έκδοση της FDI έτσι και η βασική έκδοση της Fremm θεωρήθηκε υποεξοπλισμένη για τις ελληνικές ανάγκες και το ελληνικό θέατρο επιχειρήσεων. Γι αυτό και στις δύο περιπτώσεις ζητήθηκε από το γαλλικό ναυπηγείο η αναβάθμιση του οπλισμού τους. Κάτι απόλυτα λογικό από τη στιγμή που τα γαλλικά πλοία δεν επρόκειτο να επιχειρήσουν σε ένα τόσο απαιτητικό περιβάλλον όπως αυτό του Αιγαίου και πάντα θα είχαν την αεροπορική κάλυψη των πανίσχυρων μοιρών του γαλλικού αεροπλανοφόρου Charle de Gaulle. Όμως μέρος της γνώσης που αποκτήθηκε μέσα από τις ελληνογαλλικές διαπραγματεύσεις γέννησε τις δύο αντιαεροπορικές φρεγάτες της κλάσης. Τι όμως περιλάμβανε η ελληνική εκδοχή της Fremm.

Κατά βάση ο κύριος εξοπλισμός των φρεγατών Fremm και Fremm HN είναι ίδιος, με κύρια όμως διαφορά την απαίτηση για μεγαλύτερη αναχορηγία αντιαεροπορικών βλημάτων. Η απαίτηση αυτή προερχόταν από την ανάγκη κάλυψης του κενού που άφησε η απόσυρση των αντιτορπιλικών αντιαεροπορικού πολέμου κλάσης C.F.Adams αλλά και το γεγονός ότι τα 16 αντιαεροπορικά βλήματα είχαν αρχίσει να θεωρούνται οριακά. Για τον λόγο αυτό, αλλά και για το γεγονός της απουσίας ενός συστήματος CIWS η γαλλική πρόταση περιλάμβανε ένα σύνολο 56 κάθετων κελιών, 3×8 Sylver A50 για αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster 30 και 1×8 Sylver A70 για πυραύλους κρουζ MdCN στην πλώρη πίσω από το κύριο πυροβόλο και 3×4 Sylver A35 για αντιαεροπορικούς πυραύλους MICA VL ενσωματωμένους στην αριστερή πλευρά του υπόστεγου του ελικοπτέρου. Οι MICA VL ως κύριο ρόλο θα είχαν την αντιαεροπορική και αντιβληματική κάλυψη του πλοίου για κοντινές αποστάσεις από έναν φθηνότερο πύραυλο σε σύγκρηση με τον Aster 30. Με τον τρόπο αυτό οι νέες φρεγάτες θα διέθεταν πολυστρωματική αντιαεροπορική/αντιβληματική κάλυψη. Το πλέον όμως εξωτικό όπλο που θα έφεραν οι νέες φρεγάτες ήταν ο νέος τότε ναυτικός πύραυλος κρουζ MdCN, με εμβέλειες άνω των 1000 χιλιομέτρων ο οποίος ήταν διαθέσιμος από τη γαλλική πλευρά και θα έβαζε την Ελλάδα στο κλειστό κλαμπ των ναυτικών δυνάμεων με τέτοια δυνατότητα. Μια δυνατότητα που ακόμη και σήμερα η γείτονα Τουρκία δεν διαθέτει στο δικό της ναυτικό.

απεικόνιση της χωροταξικής τοποθέτησης των 24 κελιών Sylver A43 στην αριστερή πλευρά του υποστέγου του ελικοπτέρου

Από κει και πέρα ο υπόλοιπος οπλισμός και εξοπλισμός του πλοίου θα ήταν ίδιος με των υπόλοιπων γαλλικών φρεγατών αν και στις αρχές υπήρχε η επιλογή για αλλαγή του κύριου πυροβόλου με το LW 127/64 της Leonardo όπως φαίνεται και στην εικόνα από την πρόταση της εποχής εκείνης στην οποία η 3D εικόνα του πλοίου φέρει το συγκεκριμένο πυροβόλο της Leonardo στην πλώρη. Το οποίο όπως φαίνεται τελικά δεν υιοθετήθηκε στην τελική πρόταση της εταιρίας. Όμως το μέγεθος και το εκτόπισμα του πλοίου μπορούσε άνετα να υποστηρίξει το μεγαλύτερο πυροβόλο όπως φάνηκε και με τις ιταλικές Fremm GP, όπως επίσης και το χώρο για να τοποθετηθούν οι 24 επιπλέον κάθετοι εκτοξευτές Sylver Α35. Έτσι στην τελική διαμόρφωση η Fremm HN θα έφερε 24 Aster 30 σε 3×8 Sylver A50, 8 MdCN σε 1×8 Sylver A70, 24 MICA VL σε 3×4 Sylver A35, 8 ΜΜ-40 Block 3 Exocet, 1x 76mm SR, 2 x 20mm RWS. 2×2 τορπιλοσωλήνες και εκτοξευτές αντιμέτρων.

3D Απεικόνιση της Fremm HN με πυροβόλο LW 127/64 της ιταλικής Leonardo

Όλα τα υπόλοιπα μηχανολογικά και ηλεκτρονικά του πλοίου ήταν πανομοιότυπος με εκείνα των γαλλικών φρεγατών. Το κύριο ραντάρ ήταν το παθητικό περιστρεφόμενο Herakles 3D τεχνολογίας PESA με δυνατότητα αποκάλυψης εναέριων στόχων στα 250 χιλιόμετρα και επιφανείας στα 80 χιλιόμετρα. Έχει τη δυνατότητα επεξεργασίας 500 εναέριων ιχνών και εμπλοκής ταυτόχρονα 16 εξ αυτών με πυραύλους Aster 15/30. Έχει τη δυνατότητα κάλυψης του πλήρους φακέλου πτήσης ενός Aster 30. Το ραντάρ πειφανείας και προσέγγισης ελικοπτέρου είναι το Terma Scanter 2001, Το σύστημα IRST είναι το Artemis με πλήρη κάλυψη 360 μοιρών, το σύστημα ανθυποβρυχιακού πολέμου είναι ο συνδυασμός σόναρ γάστρας UMS 4110 (Kingclip Mk2) και συρόμενης διάταξης CAPTAS 4, το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ESM/ECM είναι το Nettuno 4100 και το CMS είναι το σύστημα SETIS.

Από τότε όμως έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι και το πολεμικό ναυτικό πρόκειται να παραλάβει τέσσερις υπερσύγχρονες φρεγάτες FDI HN. Οι οποίες κατά γενική ομολογία ενσωματώνουν όλες εκείνες τις βελτιώσεις που έχουν υπάρξει από τη χρήση τόσο των Fremm όσο και των αντιτορπιλικών Horizon. Οι νέες φρεγάτες FDI του γαλλικού ναυτικού αν και προορίζονται για την αντικατάσταση των παλαιότερων και κατά πολύ ελαφρύτερων σε οπλισμό φρεγατών La Fayette, σύμφωνα και με τα λεγόμενα των γάλλων είναι μονάδες πρώτης γραμμής. Παρ’ όλ’ αυτά, τα στελέχη του πολεμικού ναυτικού έβαλαν και εδώ το χέρι τους και δημιούργησαν την κατά πολύ ανώτερη FDI HN. Μια έκδοση της FDI που πολύ θα ήθελαν οι γάλλοι επιτελείς να έχουν στον στόλο τους.

Συγκριτικός πίνακας χαρακτηριστικών των φρεγατών Fremm HN με τις φρεγάτες που πρόκειτε να παραλάβει το πολεμικό ναυτικό τα επόμενα χρόνια