H τουρκική TÜBİTAK SAGE ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε επιτυχημένη δοκιμή πυραύλου SOM-J κατά στόχου επιφανείας. Η δοκιμή έγινε για να διαπιστωθεί η λειτουργία του συστήματος καθοδήγησης, του συστήματος ζεύξης δεδομένων και του ερευνητή. Ο SOM-J αναπτύχθηκε αρχικά για ενσωμάτωση στα τουρκικά F-35 Lightning II, αλλά ο αποκλεισμός της Τουρκίας από το πρόγραμμα του F-35 ακύρωσε και την ενσωμάτωση του SOM-J στα αεροσκάφη. Ο SOM-J έχει εκτιμώμενο μέγιστο βεληνεκές τα 300 χιλιόμετρα. Αν κι έχει το ίδιο βάρος πολεμικής κεφαλής εν συγκρίσει με τις άλλες εκδόσεις του SOM, εντούτοις παρουσιάζει τις εξής διαφορές: Είναι πιο συμπαγής για να χωράει στις εσωτερικά του F-35. Έχει διαφορετική κεφαλή (διατρητική, υψηλής θραυσματοποίησης), για χρήση κατά ελαφρά θωρακισμένων στόχων. Διαθέτει επιπλέον πτυσσόμενες επιφάνειες ελέγχου, καθώς και προωθητή. Διαθέτει καθοδήγηση με διασύνδεση «Man-in-the-Loop» για ανανέωση των Way Points και της τερματικής καθοδήγησης, ακόμα και μετά την εκτόξευση.
Οι πύραυλοι SOM αναπτύχθηκαν από τις εταιρίες TUBITAK SAGE (σχεδίαση και ανάπτυξη) και Roketsan (παραγωγή και εμπορική προώθηση). Η ανάπτυξη της πρώτης έκδοσης ξεκίνησε το 2006 και ολοκληρώθηκε το 2011. Στην έκδοση SOM-A ο πύραυλος έχει μέγιστο βεληνεκές περί τα 230 χιλιόμετρα και μπορεί να προσβάλει μόνο στατικούς στόχους, με τη χρήση συντεταγμένων κατά την τερματική φάση (ο SOM-A βρίσκεται σε υπηρεσία από την Τουρκική Αεροπορία από το 2012). Η έκδοση SOM-B1 μπορεί να προσβάλει στατικούς και κινούμενους στόχους με τη χρήση υπέρυθρου συστήματος στην τερματική φάση (αμφότερες οι εκδόσεις φέρουν πολεμική κεφαλή υψηλής εκρηκτικότητας). Στην έκδοση SOM-B2 το βλήμα ενσωματώνει διπλή πολεμική κεφαλή για την προσβολή στρατηγικών και καλά προστατευμένων στόχων.