Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Reuters», ο Γερμανός υπουργός Άμυνας αποκάλυψε ότι η Γαλλία είναι αυτή που στην ουσία εμποδίζει την πρόοδο του ευρωπαϊκού προγράμματος νέου μαχητικού αεροσκάφους FCAS (Future Combat Air System), απαιτώντας βιομηχανικό μερίδιο 80%, αφήνοντας σε Γερμανία και Ισπανία να μοιραστούν το άλλο 20%. Είναι προφανές ότι ούτε η Γερμανία, αλλά ούτε και η Ισπανία μπορούν να δεχθούν μια τέτοια εξέλιξη. Πρόκειται για ένα αίτημα, το οποίο που έχει οδηγήσει σε νέες εντάσεις μεταξύ των συμμετεχουσών κρατών. Το έργο, στο οποίο συμμετέχουν οι Dassault (Γαλλία), η Airbus (Γερμανία) και η Indra (Ισπανία), αναμένεται να κοστίσει περί τα € 100 δισεκατομμύρια. Το πρόγραμμα έχει καθυστερήσει αρκετές φορές μέχρι σήμερα, λόγω διαφωνιών σχετικά με την κατανομή του έργου.
Εάν η Γαλλία επιμείνει σε αυτό το αίτημα, αυτό θα μπορούσε να ανατρέψει τις συμφωνίες που έχουν επιτευχθεί και να οδηγήσει σε νέα καθυστέρηση, στο πέρασμα της επόμενης φάσης, η οποία έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Γαλλία και Γερμανία ξεκίνησαν το πρόγραμμα FCAS το 2017. Ωστόσο, έχει γίνει πηγή έντασης μεταξύ των μερών. Αυτή τη στιγμή, στην Ευρώπη βρίσκονται σε εξέλιξη δύο διαφορετικά προγράμματα ανάπτυξης μαχητικών αεροσκαφών 6ης γενιάς. Και τα δύο, το FCAS και το GCAP (Global Combat Air Programme), έχουν ως στόχο να ενταχθούν σε υπηρεσία στα τέλη της δεκαετίας του 2030 ή τις αρχές της δεκαετίας του 2040. Το πρόγραμμα FCAS στοχεύει στην κατασκευή του πρώτου πρωτοτύπου το 2027 και σε ένταξη σε υπηρεσία το 2035-2040. Εκτός από το επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος, το πρόγραμμα προβλέπει και την ανάπτυξη και συνοδού UCAV.