Η κλάση φρεγατών Daegu αντιπροσωπεύει τη δεύτερη φάση (FFX Batch II) του νοτιοκορεατικού προγράμματος Future Frigate eXperimental (FFX), το οποίο σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει τις παλαιές φρεγάτες κλάσης Ulsan και τις κορβέτες κλάσης Pohang. Οι νέες φρεγάτες προορίζονται για μια ποικιλία αποστολών, όπως ανθυποβρυχιακός πόλεμος, αντιαεροπορικός πόλεμος, περιπολία, επιτήρηση, έρευνα και διάσωση και προστασία της ΑΟΖ. Ενώ τα πλοία της κλάσης Incheon αποτέλεσαν την πρώτη φάση (Batch I), τα πλοία Daegu είναι σαφώς πιο προηγμένα: διαθέτουν μεγαλύτερο εκτόπισμα, σύγχρονα σόναρ, εγχώριο κατακόρυφο εκτοξευτή πυραύλων και υβριδικό σύστημα πρόωσης. Το πρόγραμμα των νέων φρεγατών ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ενώ η κατασκευή ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 2010, με την DSME (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering) και την Hyundai Heavy Industries (HHI) να κατασκευάζουν συνολικά οκτώ πλοία που παραδόθηκαν μεταξύ 2018 και 2023. Η σχεδίαση ενσωματώνει αυξημένα χαρακτηριστικά stealth. Όσον αφορά το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος, Ο όγκος της υπερκατσκευής είναι συνεχόμενος και ενώνεται ομαλά με τις γραμμές της γάστρας, χωρίς ανοίγματα και με εξωτερικές επιφάνειες με κλίση για την απομάκρυνση της Η/Μ ενέργειας μακριά από την πηγή. Όσον αφορά το ακουστικό ίχνος το πλοίο διαθέτει υβριδική πρόωσης με ηλεκτροπρόωση για τη μείωση του ακουστικού ίχνους.

Οι διαστάσεις των νοτιοκορεάτικων φρεγατών είναι, 122 μέτρα ολικό μήκος, 14 μέτρα πλάτος, 4,15 μέτρα μέσο βύθισμα και 7,4 μέτρα κοίλο, ενώ τα πλοία εκτοπίζουν 2.800 τόνους άφορτα και 3.600 τόνους με πλήρες φόρτο. Η πρόωση του πλοίου αποτελείται απο συνδυασμό ηλεκτροπρόωσης ή αεροστροβίλου, CODLOG (Combined Diesel Electric Or Gas) με έναν αεροστρόβιλο ΜΤ30 GT και απόδοση 36-40 MW στις 3.300 σ.α.λ για υψηλές ταχύτητες και τέσσερις ηλεκτρομηχανές MTU 12V4000 M53B Tier II κατά IMO, με απόδοση 1650kW και μέση κατανάλωση καυσίμου 211 g/kWh. Οι τέσσερις ηλεκτρομηχανές χρησιμοποιούνται τόσο για την πρόωση του πλοίου, μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων Leonardo DRS Permanent Magnet που είναι κομπλαρισμένοι ένας σε κάθε άξονα, όσο και για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για το σύνολο των αναγκών του πλοίου. Η ισχύς του αεροσσρόβιλου παρέχεται και στους δύο άξονες του πλοίου μέσων μειωτήρα (reduction gearbox). Η μέγιστη ταχύτητα του πλοίου με τον αεροστρόβιλο σε λειτουργία είναι 30 κόμβοι ενώ με τους ηλεκτροκινητήρες η φρεγάτα επιτυγχάνει 15 κόμβους οικονομική ταχύτητα και εμβέλεια 4500 ναυτικά μίλια.

Ναυτικός αεροστρόβιλος MT 30 GT της Rolls Royce
Τετράχρονη μηχανή Diesel MTU Series 4000 χωρίς το Alternator κατασκευής Rolls Royce

Οπλισμός

Η φρεγάτα διαθέτει εγκατεστημένο στην πλώρη ένα διπλού ρόλου ναυτικό πυροβόλο Mk45 Mod της Bae Systems διαμετρήματος 127 χιλ και μέγιστη εμβέλεια 24 χιλιόμετρα. Ακριβώς πίσω από το πυροβόλο είναι εγκατεστημένος ο κάθετος εκτοξευτής πυραύλων K-VLS με 16 κελιά με δυνατότητα εκτόξευσης των νοτιοκορεάτικης ανάπτυξης και εμβέλειας 20 χιλιομέτρων αντιαεροπορικών πυραύλων Haegung K‑SAAM σε τετράδες, των νοτιοκορεάτικων πυραύλων K‑ASROC (Red Shark) φορείς των νοτιοκορεάτικων ελαφρών τορπιλών Blue Shark και με εμβέλεια 19 χιλιόμετρα και των Πυραύλων cruise Haeryong για πλήγματα στην ξηρά και εμβέλεια 200+ χιλιομέτρων. Δύο τετραπλοί εκτοξευτές αντιπλοϊκών πυράυλων βρίσκονται τοποθετημένοι ακριβώς μπροστά από το υπόστεγο του ελικοπτέρου κρυμμένοι έτσι ώστε να μην επιβαρύνουν το Η/Μ ίχνος της φρεγάτας. Είναι και αυτοί νοτιοκορεάτικης ανάπτυξης και φέρουν τους αντιπλοϊκούς πυραύλους SSM‑700K Haeseong με εμβέλεια 150 χιλιόμετρα. Οι SSM‑700K έχουν δυνατότητα sea-skimming, φέρουν εκρηκτική κεφαλή 250 κιλών, έχουν μέγιστη ταχύτητα 0,85 Μαχ και καθοδήγηση INS+GPS με ενεργό ραντάρ κατά την τελική φάση προσέγγισης. Για αντιπυραυλική προστασία τα πλοία φέρουν ένα Mk15 Block 1B Phalanx με εξάκανο πυροβόλο των 20 χιλιοστών τοποθετημένο επάνω στο υπόστεγο ελικοπτέρου. Τέλος φέρει δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες για ελαφρές τορπίλες Blue Shark. Στην πρύμνη υπάρχει ελικοδρόμιο και υπόστεγο ελικοπτέρου για την προσνήωση και εξυπηρέτηση ενός ελικοπτέρου κλάσης 10 τόνων. Ως τελευταία γραμμή άμυνας το πλοίο διαθέτει δύο εκτοξευτές αεροφύλλων/ θερμοβολίδων MASS της Rheinmetall και κατά επερχόμενων τορπιλών δύο εκτοξευτές αντιμέτρων SLQ‑261K.

Μοντέλο του τετραπλού κάνιστρου με ΑΑ πύραυλο Haegung K‑SAAM

Ηλεκτρονικός Εξοπλισμός

Όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του πλοίου είναι και αυτά νοτιοκορεάτικης ανάπτυξης και κατασκευής. Ο κύριος αισθητήρας του πλοίου ειναι το ραντάρ τεχνολογίας AESA 3D SPS-550K το οποίο λειτουργεί στη μπάντα S και έχει μέγιστη ακτίνα 250 χιλιόμετρα. Το ραντάρ ελέγχου πυρός είναι το SPG-540K το οποίο αναλαμβάνει την τελική καθοδήγηση όπλων, συμπεριλαμβανομένων των πυραύλων K‑SAAM Haeseong, και των συστημάτων κοντινής άμυνας (CIWS), καθώς και τη στήριξη του Mk 45 πυροβόλου. Οι πληροφορίες στόχων από το SPS‑550K μεταβιβάζονται ως input στο SPG‑540K για μεγαλύτερη ακρίβεια. Διαθέτει ραντάρ, κάμερα IR και αποστασιόμετρο λέιζερ για υψηλότερη ακρίβεια. Επίσης διαθέτει τα συστήματα IRST SAQ‑600K και EOTS SAQ‑540K. Το πρώτο είναι σύστημα παρακολούθησης στόχων στο υπέρυθρο φάσμα με εμβέλεια 185 χιλιομέτρων με δυνατότητα ανίχνευσης εναέριων και θαλάσσιων στόχων. Αντίστοιχα το EOTS SAQ‑540K είναι και αυτό ένα σύστημα παθητικής αναγνώρισης και καθοδήγησης όπλων στο ορατό φάσμα με εμβέλεια 56 χιλιομέτρων.

Για ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις η φρεγάτα διαθέτει ολοκληρωμένο σύστημα αισθητήρων με σόναρ σκάφους SQS-240K και ρυμουλκούμενη διάταξη SQR-250K. Το πρώτο έχει εμβέλεια 30 χιλιομέτρων και το δεύτερο εμβέλεια 100 χιλιόμετρα. Τέλος διαθέτει ολοκληρωμένη σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου ESM/ECM SLQ-200(V)K Sonata. Το σύστημα πληροφοριών-μάχης είναι το Naval Shield ICMS Baseline 2.0 της Hanwha.

Αντί επιλόγου

Η ναυπηγική και γενικότερα η αμυντική βιομηχανία της νότιας Κορέας έχει κάνει άλματα εξέλιξης εξελίσσοντας προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και αποτελεσματικότητας. Το πρόγραμμα FFX Batch II στο οποίο ανήκουν οι φρεγάτες κλάσης Daegu είναι το ενδιάμεσο σκαλοπάτι αναβάθμισης του στόλου κύριων σκαφών του νοτιοκορεάτικου ναυτικού. Σήμερα σε εξέλιξη βρίσκεται ο πρόγραμμα FFX Batch III (Chungnam-class), ενώ η μελλοντική Batch IV θα περιλαμβάνει αντιπυραυλική άμυνα και επιχειρησιακή εμβέλεια ωκεάνιου τύπου. Παράλληλα, το 2024 υπογράφτηκε συμφωνία για την κατασκευή τεσσάρων φρεγατών του τύπου για το ναυτικό του Περού με τοπική κατασκευή, επιδεικνύοντας εξαγωγική προοπτική για τα πλοία νοτιοκορεάτικης σχεδίασης και τεχνολογίας.