Σύμφωνα με ανακοίνωση και Video της γαλλικής Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών (DGA) η Γαλλία πραγματοποίησε την πρώτη και επιτυχημένη βολή του βελτιωμένου πυραύλου αερομαχίας MICA NG (New Generation). Η βολή πραγματοποιήθηκε από μαχητικό αεροσκάφος Rafale. Βασισμένος σε ένα εντελώς νέο σχέδιο, ο πύραυλος MICA NG επικεντρώνεται σε έναν εκτεταμένο επανασχεδιασμό της τρέχουσας οικογένειας MICA, διατηρώντας παράλληλα την ίδια αεροδυναμική και μηχανικά μέρη ελέγχου, όπως μακριά φτερά χορδής, επιφάνειες ελέγχου ουράς και έλεγχο διανύσματος ώθησης. Το βλήμα έχει την ίδια διάμετρο (160 χιλιοστά), το ίδιο μήκος 3,1 μέτρα και το ίδιο βάρος (112 κιλά) με την προηγούμενη έκδοση. Αυτό επιτρέπει την ελαχιστοποίηση της ποσότητας προσαρμογής που απαιτείται για τη λειτουργία του νέου συστήματος με υπάρχουσες πλατφόρμες και εκτοξευτές και διατηρεί τη μοναδική ιδέα που χαρακτηρίζει την επιτυχία του πυραύλου MICA: την επιλογή δύο διαφορετικών ανιχνευτών, υπέρυθρων και ραδιοσυχνοτήτων καθώς και δύο τρόπους εκτόξευσης.
Ο εκτενής επανασχεδιασμός αφορά την εσωτερική διάταξη με την εισαγωγή τεχνολογιών και συστημάτων τελευταίας γενιάς που, χωρίς να διακυβεύεται η αεροδυναμική, το βάρος, το κέντρο βάρους και η αδράνεια του πυραύλου, προσφέρει σημαντικά βελτιωμένη ικανότητα απέναντι σε τρέχουσες και μελλοντικές απειλές. Στον MICA NG, έχει εγκατασταθεί ένας νέος ανιχνευτής υπέρυθρων IIR που βασίζεται σε έναν νέο αισθητήρα ο οποίος και αντικαθιστά τον παλαιό αισθητήρα. Ο νέος αυτός αισθητήρας παρέχει αυξημένη ευαισθησία και μεγαλύτερη διάκριση σε στόχους με χαμηλό IR. Στην έκδοση ΕΜ, έχει εγκατασταθεί ένας νέος ανιχνευτής ραδιοσυχνοτήτων με κεραία ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) επιτρέποντας έξυπνες στρατηγικές ανίχνευσης. Όσο για τον παθητικό αισθητήρα (ΙR) είναι επίσης νέας τεχνολογίας με ικανότητα εντοπισμού και εγκλωβισμού σε μεγαλύτερες αποστάσεις, σε συνδυασμό με ευκρίνεια και δυνατότητα διάκρισης στόχων. Παρουσιάζει επίσης μεγαλύτερη αντοχή σε αντίμετρα υπέρυθρων. Αναπτύχθηκε από τη Safran σε συνεργασία με την MBDA. Και οι δύο αισθητήρες παρέχουν τη δυνατότητα εγκλωβισμού πριν (LOBL) και μετά (LOAL) την εκτόξευση, όπως και στον παλαιό MICA.
Η Safran επίσης έχει και την ευθύνη της ανάπτυξης της μονάδας αδρανειακής ναυτιλίας (IRS) του MICA NG, ενώ η MBDA σε συνεργασία με την Eurenco σχεδίασαν την εκρηκτική-θραυσματογόνο κατευθυνόμενου ωστικού κύματος, πολεμική κεφαλή. H οποία χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικό αισθητήρα πυροδότησης σε συνδυασμό με αισθητήρα λέιζερ. Ο μικρότερος όγκος ηλεκτρονικών εξαρτημάτων επιτρέπει στον MICA NG να μεταφέρει μεγαλύτερο φορτίο προωθητικού, επεκτείνοντας σημαντικά την εμβέλειά του, κατά 30%. Η κύρια εξέλιξη αφορά έναν νέο κινητήρα πυραυλοκινητήρα διπλού παλμού που αναπτύχθηκε από τη Roxel και εγκαταστάθηκε στο βλήμα ο οποίος, σε συνδυασμό σε συνδυασμό με την αύξηση του μεταφερόμενου καυσίμου, παρέχει πρόσθετη ενέργεια στον πύραυλο στο τέλος της πτήσης του, βελτιώνοντας την ικανότητα ελιγμών και την ικανότητά του να αναχαιτίζει στόχους σε μεγάλη απόσταση, ιδιαίτερα στη ζώνη απαγόρευσης διαφυγής. Σε λειτουργία επιφανείας-αέρος, το MICA NG θα μπορεί να αναχαιτίσει στόχους σε αποστάσεις άνω των 40 χιλιομέτρων. Τέλος, το κόστος συντήρησης θα μειωθεί σημαντικά χάρη σε εσωτερικούς αισθητήρες που έχουν ως ρόλο να παρακολουθούν την κατάσταση του βλήματος σε όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του. Η προστιθέμενη επιτάχυνση που παρέχεται από τον νέο κινητήρα διπλού παλμού παρέχει επιπλέον ικανότητα ελιγμών σε φορτία g που στην περίπτωση του ναυτικού VL MICA NG θα επιτρέψει καλύτερες δυνατότητες έναντι δύσκολων απειλών όπως οι υπερηχητικοί και οι ευέλικτοι πύραυλοι κατά πλοίων.