Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) έδωσε την έγκρισή της στο πρόγραμμα ανάπτυξης νέου μαχητικού αεροσκάφους GCAP (Global Combat Air Programme), στο οποίο συμμετέχουν η Μεγάλη Βρετανία, η Ιαπωνία και η Ιταλία. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δήλωσε ότι το εν λόγω πρόγραμμα εγκρίθηκε με το σκεπτικό ότι δεν παραβιάζει τους ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού και δεν αποτελεί απειλή για την εσωτερική αγορά. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτίμησε ότι αυτή η στρατηγική εταιρική σχέση που καθιερώθηκε από τις τρεις χώρες δεν θα οδηγήσει σε μονοπώλιο στην ευρωπαϊκή αγορά άμυνας, αλλά αντίθετα θα ενθάρρυνε την καινοτομία και τη συνεργασία. Το πρόγραμμα GCAP δημιουργήθηκε με τη συγχώνευση του βρετανικού προγράμματος Tempest και του ιαπωνικού FX. Στόχος του προγράμματος είναι η αντικατάσταση των μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter, της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιταλίας, και των ιαπωνικών F-2. Η πρώτη πτήση του GCAP έχει προγραμματιστεί για το 2027.

Τον περασμένο Δεκέμβριο οι τρείς χώρες ίδρυσαν κοινοπραξία για τη διαχείριση του προγράμματος. Η έδρα της κοινοπραξίας είναι το Λονδίνο, ο Διευθύνων Σύμβουλος θα είναι Ιταλός, ενώ θα ξεκινήσει τις εργασίες της στα μέσα του 2025. Κάθε εταιρία/χώρα θα έχει ποσοστό συμμετοχής 1/3 στη σχεδίαση και κατασκευή του GCAP. Η ιδρυθείσα κοινοπραξία θα βρίσκεται σε στενή συνεργασία και συνεννόηση με τον οργανισμό GIGO (GCAP International Government Organization), η οποία εδρεύει στο Λονδίνο και εκπροσωπεί τις συμμετέχουσες χώρες. Η εταιρική κοινοπραξία θα αναλάβει τη σχεδίαση, την ανάπτυξη, την παραγωγή και τις παραδόσεις του αεροσκάφους. Μέχρι σήμερα υπάρχουν 1.000 εταιρίες/προμηθευτές που συνδέονται με το πρόγραμμα, 600 στη Μεγάλη Βρετανία και 400 στην Ιταλία και την Ιαπωνία. Το GCAP θα ενσωματώνει κορυφαίες τεχνολογίες στον τομέα των όπλων κατευθυνόμενης ενέργειας, της επαυξημένης πραγματικότητας, της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ πιθανότατα θα συνοδεύεται και από UCAV (Loyal Wingman).