Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «Tactical Report» η Αίγυπτος ξεκίνησε διαπραγματεύσεις υψηλού επιπέδου με τη Γαλλία για την προμήθεια μιας νέας παρτίδας μαχητικών αεροσκαφών Rafale. Οι συνομιλίες περιλαμβάνουν επίσης και την επιλογή της συμπαραγωγής και μεταφοράς τεχνολογίας προς την Αίγυπτο. Ενώ οι συνομιλίες με τη Γαλλία δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί από επίσημες πηγές, εάν τελικά η συμφωνία προχωρήσει, θα ανοίξει το δρόμο για την Αίγυπτο να παράγει ορισμένα εξαρτήματα του Rafale εγχώρια. Οι συνομιλίες έρχονται σε μια εποχή όπου υπάρχουν εικασίες ότι η Αίγυπτος εξετάζει και την αγορά κινεζικών μαχητικών αεροσκαφών J-10C. Πρόκειται για πάγια επιδίωξη της Αιγύπτου να έχει ισορροπία οπλοστασίου μεταξύ δυτικών και ανατολικών προμηθευτών. Σήμερα, η Αιγυπτιακή Αεροπορία διαθέτει 54 Rafale, τα οποία απέκτησε σε δύο παρτίδες. Τα πρώτα 24 αεροσκάφη αγοράστηκαν το 2015, ενώ άλλα 30 αγοράστηκαν το 2021. Να σημειωθεί ότι αιγυπτιακά Rafale συμμετείχαν σε επιχειρήσεις εναντίον στόχων του ISIS στη Λιβύη, τον Μάιο του 2017.
Μολονότι το δημοσίευμα της ιστοσελίδας «Tactical Report» δεν αναφέρει τον αριθμό των Rafale που διαπραγματεύεται η Αίγυπτος, τον Μάιο του 2021, η αμερικανική αμυντική ιστοσελίδα «Breaking Defense» είχε δημοσιεύσει την είδηση ότι η Αίγυπτος θέλει να δημιουργήσει στόλο 72-100 Rafale, κάτι που σημαίνει ότι η πιθανή αγορά θα αφορά σε 18-46 αεροσκάφη. Το ενδιαφέρον της Αιγύπτου για περισσότερα Rafale δεν είναι μόνο επιχειρησιακό και βιομηχανικό. Έχει να κάνει και με τους περιορισμούς των ΗΠΑ στην πώληση όπλων προς την Αίγυπτο. Για παράδειγμα, πρόσφατα οι ΗΠΑ αρνήθηκαν να προμηθεύσουν την Αίγυπτο με προηγμένους πυραύλους αέρος-αέρος, όπως τον AIM-120 AMRAAM, προκειμένου να μην χαλάσει η ισορροπία με το Ισραήλ. Ως προς τα κινεζικά J-10C, τον Σεπτέμβριο του 2024, δημοσιεύματα δυτικών μέσων ανέφεραν ότι η Αίγυπτος φέρεται να έχει υπογράψει σύμβαση με την Κίνα, για την αγορά J-10C με στόχο την αντικατάσταση αμερικανικών F-16 παλαιότερων εκδόσεων. Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα η σχετική συμφωνία υπογράφηκε στις 19 Αυγούστου του 2024, ωστόσο δεν έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημα, ούτε από την Κίνα, ούτε από την Αίγυπτο.
Η πολιτική της Αιγύπτου να συνδυάζει μαχητικά αεροσκάφη από διαφορετικές πηγές φέρνει στο προσκήνιο της συζήτησης το ζήτημα της πολυτυπίας και το πως μπορούν να συντονιστούν αεροσκάφη διαφορετικής προέλευσης. Απάντηση στο ερώτημα δίνει δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «C4ISRNET» υπό τον τίτλο «How is the Egyptian Air Force able to operate its fleet of mixed origin?» (Οκτώβριο του 2020). Το άρθρο πραγματεύεται το πώς η Αίγυπτος έχει καταφέρει να διασυνδέσει και να συντονίζει αποτελεσματικά έναν στόλο μαχητικών αεροσκαφών αποτελούμενων από ρωσικά, γαλλικά και αμερικανικά αεροσκάφη. Επιπλέον, διατηρεί σε υπηρεσία ευρωπαϊκά Alpha Jet (σε εκπαιδευτικό και σε ρόλο ελαφρού μαχητικού), αμερικανικά αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης E-2C HawkEye-2000, ενώ και στα ελικόπτερα, επιθετικά και μεταφορικά, υπάρχουν ρωσικές, κινεζικές και αμερικανικές σχεδιάσεις. Αυτός ο μεικτός στόλος μαχητικών και μη αεροσκαφών και ελικοπτέρων μπορεί να μοιράζετε δεδομένα και πληροφορίες, αλλά και να συντονίζει τη δράση του αποτελεσματικά μέσω ενός ολοκληρωμένου επίγειου κέντρου διοίκησης και ελέγχου, το οποίο ανέπτυξε η Αίγυπτος με ίδια μέσα.
Ενώ είναι αδύνατη η άμεση διασύνδεση των αμερικανικών E-2C Hawkeye-2000 με τα ρωσικά μαχητικά, εντούτοις αυτό γίνεται μέσω του κέντρου διοίκησης και ελέγχου, το οποίο είναι εφοδιασμένο με εξειδικευμένα συστήματα διαβίβασης δεδομένων. Τα συστήματα αυτά δέχονται πληροφορίες από τα μαχητικά αεροσκάφη, τα ραντάρ, ιπτάμενα και εδάφους, και από αισθητήρες, τα επεξεργάζονται, παράγουν ολοκληρωμένη εικόνα τακτικής κατάστασης και διαβιβάζουν την εικόνα αυτή στα μαχητικά αεροσκάφη, ανεξαρτήτως προέλευσης. Το κέντρο αυτό ονομάζεται RISC2 (Radar Integration and Surveillance Command Center). Το RISC2 αναπτύχθηκε από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης των αιγυπτιακών Ενόπλων Δυνάμεων, την εταιρία Benha Electronics, η οποία συνδέετε με το Υπουργείο Στρατιωτικής Παραγωγής, το Στρατιωτικό Τεχνικό Κολλέγιο και τις αιγυπτιακές δυνάμεις αντιαεροπορικής άμυνας. Το RISC2 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη διάρκεια της έκθεσης «Egypt Defence Expo 2018».
Το σύστημα διαθέτει επιλογές και εργαλεία σχεδιασμού αποστολής, ελέγχου ραντάρ και αισθητήρων, ανεξαρτήτου προελεύσεως, αυτόματα σύστημα ανίχνευσης αεροπορικών σημάτων, δικτυοκεντρικό σύστημα διαχείρισης και σύστημα ασφαλείας από κυβερνοεπιθέσεις. Εκτός των αεροπορικών μέσων, το RISC2 μπορεί να διαβιβάσει δεδομένα και σε πλατφόρμες στη θάλασσα και την ξηρά, καθώς και στα αντιαεροπορικά συστήματα. Το RISC2 δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα ούτε και με τα διαφορετικά συστήματα αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF), καθώς τα συστήματα αυτά, που εφοδιάζουν τα αιγυπτιακά μαχητικά και μη αεροσκάφη και ελικόπτερα, έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι συμβατά με όλα τα συστήματα που χρησιμοποιούν οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας, συνεπώς να αναγνωρίζουν με ασφάλεια τις συχνότητες και τους κωδικούς ως φίλιους. Επιπλέον, η πρόσφατη εκτόξευση και λειτουργία του δορυφόρου επικοινωνιών TIBA-1, το Νοέμβριο 2019, συμβάλει ακόμα περισσότερο στην ομαλή διαβίβαση δεδομένων από τη μια πλατφόρμα στην άλλη. Ο TIBA-1 δεν χρησιμοποιείτε μόνο για πολιτικούς σκοπούς, αλλά και στις στρατιωτικές επικοινωνίες από το σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων της Αιγύπτου.