Στις 30 Σεπτεμβρίου του 2024 υπογράφτηκε μεταξύ της Naval Group και του Ολλανδικού υπουργείου άμυνας το συμβόλαιο ναυπήγησης τεσσάρων υποβρυχίων συμβατικής πρόωσης βασισμένο στο γαλλικής σχεδίασης πυρηνοκίνητο υποβρύχιο επίθεσης SSN κλάσης Barracuda. Το Blacksword Barracuda όπως ονομάζεται η συμβατική έκδοση, διεκδίκησε και κέρδισε τον ολλανδικό διαγωνισμό απέναντι σε πολύ αξιόλογες ευρωπαϊκές σχεδιάσεις όπως το A26 Blekinge της SAAB και το U-212CD της TKMS, με την ανακοίνωση να γίνεται γνωστή στις 15 μαρτίου του 2024. Το συνολικό κόστος του προγράμματος ανέρχεται σε 5,6 δις ευρώ και αναμένεται να αποδόσει τα πρώτα υποβρύχια δέκα χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης. Τα νέα υποβρύχια του ολλανδικού ναυτικού αναμένεται να πάρουν τα ονόματα από κορυφαίους θαλάσσιους θηρευτές όπως Orka (Όρκα), Zwaardvis (Ξιφίας), Barracuda (Μπαρακούντα) και Tijgerhaai (Καρχαρίας τίγρης).

Το συγκεκριμένο υποβρύχιο το οποίο αναμένουμε να είναι από τους βασικούς διεκδικητές του ελληνικού προγράμματος απόκτησης 2+2 νέων υποβρυχίων με χρόνο εκκίνησης προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, είναι ότι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η γαλλική τεχνολογία στον υποβρυχιακό τομέα. Το Blacksword Barracuda προέρχεται απευθείας από το νέο γαλλικό πυρηνοκίνητο υποβρύχιο επίθεσης και αναμένεται να ενσωματώνει πολλές κοινές τεχνολογίες ηλεκτρονικών και όπλων με βασική διαφορά το μέγεθος και το προωστήριο σκεύος. Η συμβατική έκδοση του υποβρυχίου θα είναι ένα diesel-electric υποβρύχιο με μπαταρίες νέας γενιάς ιόντων λιθίου. Το γεγονός ότι το υποβρύχιο είναι μεγαλύτερου μήκους σε σύγκριση με τα αντίστοιχα συμβατικά των 65-70 μέτρων και 2000 τόνων υποδεικνύει ότι έχει χώρο για περισσότερα στοιχεία μπαταριών πράγμα που οδηγεί και σε μεγαλύτερη διάρκεια σε κατάδυση. Ένα ακόμη μεγάλο πλεονέκτημα των μπαταριών ιόντων λιθίου σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μπαταρίες μολύβδου οξέως είναι η μικρή διάρκεια επαναφόρτισης αλλά και η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής τους. Κίνηση στην προπέλα θα δίνει ένας ηλεκτροκινήτηρας μόνιμου μαγνήτη όπως συνηθίζεται.

Εξωτερικά το υποβρύχιο θα έχει τις ίδιες σχεδιαστικές γραμμές που προσδίδουν πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου, τα πτερύγια κατάδυσης βρίσκονται στον πύργο και το σύστημα διεύθυνσης είναι τύπου X όπως και στην πυρινοκίνητη έκδοση. Η μόνη διαφορά είναι η μη υιοθέτηση του συστήματος πρόωσης αντλιωθητή (Pump-jet) που έχουν τα πυρηνοκίνητα αδελφάκια αλλά έχει επιλεχθεί μια συμβατικού τύπου προπέλα πολύ χαμηλού θορύβου. Το σύστημα πρόωσης του αντλιωθητή στην ουσία πρόκειται για μια προπέλα που βρίσκεται μέσα σε έναν κωνικού τύπου δακτύλιο όπου η ροή του νερού εξομαλύνεται πριν πάει στην προπέλα και σύμφωνα με την Naval Group επιτυγχάνεται περαιτέρω μείωση του θορύβου. Μία ακόμη κύρια διαφορά σε σύγκριση με την πυρηνοκίνητη έκδοση είναι ότι τα πτερύγια κατάδυσης θα είναι τοποθετημένα στον πύργο του υποβρυχίου.

Τα νέα υποβρύχια πρόκειται να έχουν όλικο μήκος 82 μέτρα, 17,5 μέτρα κοντύτερο από το αρχικό υποβρύχιο και διάμετρο ανθεκτικού σκάφους 8,2 μέτρα ενώ το εκτόπισμα στην επιφάνεια θα είναι περίπου 3300 τόνοι. Το πλήρωμα θα αποτελείται από 35 άτομα ενώ θα έχει ενδιαιτήσεις για 43+16 άτομα προσωπικό και ομάδα ειδικών δυνάμεων. Το υποβρύχιο θα έχει δύο καταστρώματα και η διαρρύθμηση θα είναι κλασικού τύπου ακολουθώντας παράλληλα και τη διαρρύθμηση του πυρηνοκίνητου αδελφού. Από πλώρη μέχρι πρύμνη υπάρχουν το διαμέρισμα των τορπιλοσωλήνων με έξι τορπιλοσωλήνες. Το διαμέρισμα όπου στο πάνω κατάστρωμα βρίσκονται οι ενδιατήσεις και στο κάτω ο χώρος των όπλων και στα ύφαλα η μπροστινή συστοιχία μπαταριών. Το διαμέρισμα με το κέντρο πληροφοριών μάχης και διεύθυνσης του υποβρυχίου. Το διαμέρισμα του μηχανοστασίου με τις ηλεκτρομηχανές και την πίσω συστοιχία μπαταριών και τέλος το διαμέρισμα του ηλεκτροκινητήρα.

Το σύστημα μάχης θα είναι μία έκδοση του SYCOB που φέρουν και τα γαλλικά υποβρύχια στο οποίο θα ενσωματωθούν τα όπλα που διαθέτει το ολλανδικό ναυτικό πέραν αυτών όμως το υποβρύχιο έχει την ικανότητα να φέρει μεγάλο αριθμό όπλων τόσο σε απόλυτο αριθμο (30) όσο και σε ποικιλία. Όπως οι γαλλικές τορπίλες F21, οι πύραυλοι κατά πλοίων ΑΜ-39 Β2 Exocet, πύραυλοι κρουζ Scalp Naval, νάρκες και στο μέλλον υποβρυχίως εκτοξευόμενα μή επανδωμένα οχήματα τύπου UAV & UUV.

Στις 19 Μαρτίου του 2025 το Ολλανδικό Ναυτικό υπέγραψε συμβόλαιο με τη Thales για την παροχή μιας ολοκληρωμένης σουίτας συστημάτων σόναρ υψηλής απόδοσης η οποία θα παρέχει στα υποβρύχια μια ολοκληρωμένη εικόνα του υποβρύχιου ακουστικού περιβάλλοντος, εγγυόμενη την επιχειρησιακή υπεροχή. Η σουίτα σόναρ διαθέτει ακουστικούς αισθητήρες υψηλής απόδοσης, συμπεριλαμβανομένων σόναρ πλώρης, πλευρικών διατάξεων και αποφυγής εμποδίων, συστοιχία αναχαίτισης, παθητικό βυθόμετρο ρυμουλκούμενης συστοιχίας, υποβρύχιο σύστημα φωνητικής επικοινωνίας και σύστημα επεξεργασίας σήματος. Αυτή η συνεκτική σουίτα εξοπλισμού θα παρέχει μια άνευ προηγουμένου πανοραμική άποψη του υποβρύχιου περιβάλλοντος, καθιστώντας δυνατή την ανίχνευση, τον εντοπισμό και την ταξινόμηση όλων των τύπων απειλών σε μικρή, μεσαία και μεγάλη εμβέλεια σε ένα ευρύ φάσμα συχνοτήτων. Πέραν τούτων το υποβρύχιο αναμένεται να έχει πλήρη συστήματα επικοινωνιών και ζεύξεων όπως Link 11,16,22 καθώς και άλλα συστήματα που φέρουν και τα γαλλικά υποβρύχια.