Το Ιταλικό Ναυτικό ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε με επιτυχία τις δοκιμές πιστοποίησης του αντιαεροπορικού συστήματος SAAM-ESD PPA (Surface Anti-Air Missile-Extended Self Defense PPA) των πλοίων PPA. Οι τελικές δοκιμές πραγματοποιήθηκαν με την εκτόξευση πυραύλου Aster-30 από το πλοίο  P-434 «Giovanni delle Bande Nere», το οποίο είναι το πρώτο πλοίο PPA της έκδοσης «Full». Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ιταλικού Ναυτικού ο πύραυλος εκτοξεύτηκε ομαλά, χωρίς προβλήματα και η πτητική του συμπεριφορά ήταν άριστη. Να σημειωθεί ότι το σύστημα SAAM-ESD PPA προορίζεται και για την έκδοση Light+, ενώ η έκδοση Light ενσωματώνει τους πυραύλους Aster-15. To πλοίο «Giovanni delle Bande Nere» άρχισε να ναυπηγείται τον Αύγουστο του 2019, καθελκύστηκε το Φεβρουάριο του 2022 και παραδόθηκε τον Οκτώβριο του 2024. Συνολικά, η Ιταλία θα αποκτήσει επτά PPA, δύο της έκδοσης «Light», και αναβαθμίστηκαν στην έκδοση «Full», τρία είναι της έκδοσης «Light+» και δύο της έκδοσης «Full». Στη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης «Euronaval 2024» η ιταλική Fincantieri παρουσίασε μια νέα έκδοση των πλοίων PPA. Πρόκειται για την έκδοση PPA EVO ή PPA 2.0 με ισχυρότερο οπλισμό.

Το PPA EVO είναι μια βελτιωμένη έκδοση των διαμορφώσεων PPA Light/Light+ (τέσσερα πλοία των συγκεκριμένων διαμορφώσεων υπηρετούν στο Ιταλικό Ναυτικό, τα άλλα τρία είναι της διαμόρφωσης Full). Κυριότερο χαρακτηριστικό των PPA EVO είναι ότι ενσωματώνουν 64 κάθετους εκτοξευτές A50 (για MICA VL, Aster-15 ή Aster-30) και A70 (για Aster-15, Aster-30 ή SCALP-Naval), οκτώ πυραύλους κατά πλοίων και δύο πυροβόλα των 76 χιλιοστών (ένα στη πλώρη και ένα πάνω από το υπόστεγο του ελικοπτέρου). Επιπλέον, τα πλοία ενσωματώνουν δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς οπλισμού, με πυροβόλα των 30 ή των 40 χιλιοστών, και τορπίλες MU-90 των 324 χιλιοστών. Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει δύο ελικόπτερα (ένα EH-101 και ένα NH-90 ή δύο NH-90) συν UAV μικρού μεγέθους. Για την προστασία του από εχθρικά UAV, το PPA EVO ενσωματώνει το ραντάρ Omega-360 και όπλο κατευθυνόμενης ενέργειας. Ο χρήστης μπορεί να ενισχύσει τον εξοπλισμό των πλοίων με συρόμενο σόναρ και σύστημα αναλώσιμων αντιμέτρων κατά τορπιλών. Εσωτερικά, το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει μη-επανδρωμένα συστήματα (επιφανείας και υποβρύχια), τα οποία αφήνει και περισυλλέγει από πλευρικές θύρες.