Η ευρωπαϊκή Airbus τονίζει ότι η εξασφάλιση νέων παραγγελιών για το μεταφορικό αεροσκάφος A-400M είναι κρίσιμης σημασίας για τη βιωσιμότητα της γραμμής παραγωγής. Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, η γραμμή παραγωγής του αεροσκάφους θα σταματήσει το 2028. Ωστόσο, τουλάχιστον δύο χώρες, η Γαλλία και η Ισπανία, εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο μείωσης του αριθμού των αεροσκαφών που έχουν ήδη παραγγείλει, κάτι που θα επηρεάσει αρνητικά τη γραμμή παραγωγής των αεροσκαφών. Μιλώντας για το θέμα, σε κοινοβουλευτική συνεδρίαση τον περασμένο Οκτώβριο, ο Γάλλος Υπουργός Άμυνας, Σεμπαστιέν Λεκόρνου, είπε: «Ο στόχος για το A-400M είναι η αγορά 35 αεροσκαφών. Αρχικά, ο αριθμός αυτός είχε προγραμματιστεί να είναι 50. Αλλά και οι εξαγωγές παίζουν κρίσιμο ρόλο. Η τακτική και επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα του A-400M έχει αποδειχθεί. Υπάρχει ακόμη ανάγκη για στρατιωτικά μεταφορικά αεροσκάφη και προσπαθώ να βρω νέους πελάτες για αυτό το αεροσκάφος». Ένα άλλο πρόβλημα για το A-400M είναι ότι αρκετές ευρωπαϊκές χώρες έχουν επιλέξει το βραζιλιάνικο C-390 Millennium, αντί του A-400M (Ολλανδία, Τσεχία, Αυστρία), ενώ και η Πολωνία το εξετάζει ως δυνητική επιλογή.
Σημαντικός είναι και παράγοντας της αυστηρής πολιτική εξαγωγών όπλων της Γερμανίας, παράμετρος που δυσκολεύει την εξαγωγή του A-400M. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus, Michael Schoellhorn, επέκρινε αυτήν την κατάσταση, τον Φεβρουάριο του 2023, λέγοντας: «Πολλές χώρες ενδιαφέρονται για το A-400M, αλλά δυσκολευόμαστε να λάβουμε έγκαιρα τις απαραίτητες άδειες εξαγωγής από τη Γερμανία». Η πρόσφατη αλλαγή στάσης της Γερμανίας, ως προς τις εξαγωγές όπλων, είναι μια θετική εξέλιξη για το A-400M, καθώς τα ΗΑΕ εξετάζουν την αγορά 8-10 A-400M για να αντικαταστήσουν τα C-130H Hercules, ενώ και η Σαουδική Αραβία εξετάζει την αγορά 15-20 A-400M. Μέχρι σήμερα το A-400M έχει επιλεγεί από τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Τουρκία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, την Μαλαισία, το Καζακστάν και την Ινδονησία, με συνολικές παραγγελίες 178 αεροσκάφη. Το Α-400Μ μπορεί να μεταφέρει φορτίο μέγιστου βάρους 37 τόνων ή 116 πλήρως εξοπλισμένου στρατιώτες/αλεξιπτωτιστές ή 66 φορεία και 25 άτομα ιατρικό προσωπικό. Το μέγιστο βάρος απογείωσης είναι 141 τόνοι, ενώ ενσωματώνει τέσσερις κινητήρες Europrop TP400-D6 των 11.000 ίππων έκαστος. Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 882 χιλιομέτρων την ώρα, με τυπική ταχύτητα πτήσης τα 781 χιλιόμετρα την ώρα. Με το μέγιστο φορτίο επιτυγχάνει εμβέλεια 3.300 χιλιόμετρα.