Είναι γνωστό ότι η Αργεντινή έχει μείνει χωρίς επιχειρησιακά υποβρύχια, μετά την τραγική απώλεια του ARA «San Juan» το 2017. Τα δύο άλλα υποβρύχια, το ARA «Santa Cruz» και ARA «Salta» (όλα γερμανικά, τύπου Type-209), παραμένουν στο δυναμολόγιο του Ναυτικού, αλλά δεν είναι επιχειρησιακά και δεν εκτελούν αποστολές. Στις αρχές της δεκαετίας του 2020 η χώρα αποφάσισε να προχωρήσει στην αγορά τριών νέων υποβρυχίων. Από τις διαπραγματεύσεις που έγιναν, προέκυψε, ως επικρατέστερη επιλογή, η γαλλική Naval Group και το Scorpène, έναντι της γερμανικής TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems) και του Type-209. Στα τέλη Νοεμβρίου του 2024, η ιστοσελίδα «La Nacion» δημοσίευσε την είδηση ότι ο Πρόεδρος της Αργεντινής, Χαβιέ Μιλέ, και ο Γάλλος ομόλογος του, Εμμάνουελ Μακρόν, συμφώνησαν στην πώληση τριών Scorpène και τεσσάρων Περιπολικών Ανοιχτής Θαλάσσης, με συνολικό κόστος άνω των $ 2 δισεκατομμυρίων. Λίγο νωρίτερα, τον Αύγουστο του 2024, ο Αρχηγός του Ναυτικού της Αργεντινής, Ναύαρχος Carlos María Allıevi, είχε δηλώσει η γαλλική προσφορά ήταν «ένα βήμα μπροστά» από τη γερμανική προσφορά και ότι «ένα ναυπηγείο που υποστηρίζεται από το κράτος [Naval Group] έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ενώ οι διαπραγματεύσεις με ένα ιδιωτικό ναυπηγείο [TKMS] θα είναι πιο περίπλοκες».
Ένα μήνα αργότερα, τον Σεπτέμβριο, και πριν τη συνάντηση με τον Γάλλο Πρόεδρο, ο Χαβιέ Μιλέ δήλωσε ότι είναι θετικός ως προς τη γαλλική προσφορά. «Έχουμε πολύ καλές σχέσεις με τη Γαλλία. Αγοράζουμε υποβρύχια και πλοία για να προστατεύσουμε τις ακτές μας», δήλωσε ο Μιλέ. Μάλιστα, Γαλλία και Αργεντινή υπέγραψαν και μια μη δεσμευτική Επιστολή Προθέσεων για την αγορά των Scorpène, υλικών και υπηρεσιών υποστήριξης και εκπαίδευσης, με κόστος € 1,8 δισεκατομμύρια. Ωστόσο, παρά τη βελτιωμένη οικονομική κατάσταση της Αργεντινής, η χώρα έχει δυσκολία στο να βρει το κονδύλι ή ένα ευνοϊκό πρόγραμμα αποπληρωμής, γι’ αυτό και δεν υπογραφεί ακόμα η σχετική σύμβαση. Σ’ αυτό το σημείο η Γερμανία παρενέβη και έκανε μια ισχυρή κίνηση. Την περασμένη εβδομάδα, η Επιτροπή Προϋπολογισμού της γερμανικής βουλής ενέκρινε κρατική εγγύηση, υπέρ της Αργεντινής, για την πώληση τριών υποβρυχίων T-209 NG στην Αργεντινή.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Frankfurter Allgemeine Zeitung», η κρατική εγγύηση που θα δώσει η Γερμανία στην Αργεντινή έχει καθοριστεί στα € 4,1 δισεκατομμύρια, ποσό που υπερκαλύπτει την αξία της σύμβασης. Εάν η TKMS κερδίσει τη συμφωνία, η παραγωγή των υποβρυχίων θα ξεκινήσει το 2026 και θα έχουν παραδοθεί στην Αργεντινή μέχρι το 2034. Πλέον, η Αργεντινή περιμένει νέα προσφορά από τη Γαλλία. Είναι προφανές ότι ανταγωνισμός, μεταξύ Γερμανίας και Γαλλίας, για το πρόγραμμα υποβρυχίων της Αργεντινής αναθερμαίνεται, με τη Γερμανία να προσφέρει, μέχρι στιγμής, τους καλύτερους όρους χρηματοδότησης. Το Scorpène έχει εκτόπισμα 1.840 τόνους, μήκος 70 μέτρα, πλάτος 6,2 μέτρα και βύθισμα 5,8 μέτρα. Κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας το υποβρύχιο επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 20 κόμβους (37 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ στην επιφάνεια η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στους 12 κόμβους (22 χιλιόμετρα την ώρα). Απαιτεί πλήρωμα 31 ατόμων και μπορεί να καταδυθεί σε βάθος άνω των 350 μέτρων. Ενσωματώνει έξι τορπιλοσωλήνες των 533 χιλιοστών με αναχορηγία 18 όπλα (τορπίλες και πύραυλοι κατά πλοίων). Το Type-209 NG (Next Generation), είναι εξέλιξη και βελτιωμένη έκδοση της σχεδίασης Type-209, η οποία έχει αποδειχθεί τεράστια εμπορική επιτυχία για την εταιρία.
Το Type-209 NG θα ενσωματώνει νέα συστήματα, αλλά και διάφορες επιλογές, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των πιθανών χρηστών. Στόχος της TKMS είναι το Type-209 NG να αποτελέσει μια οικονομική εναλλακτική λύση για όσες χώρες δεν μπορούν να αποκτήσουν τα ικανότερα και πιο ακριβά Type-212CD (Compact Design) ή Type-214. Μια από τις αναβαθμίσεις που θα ενσωματώνουν τα υποβρύχια θα είναι οι συσσωρευτές ιόντων λιθίου, αντί των μολύβδου-οξέος. Οι συσσωρευτές ιόντων λιθίου επιτρέπουν μεγαλύτερους χρόνους πλεύσης, ενώ ταυτόχρονα απαιτούν λιγότερη συντήρηση. Μια δεύτερη αναβάθμιση θα είναι η επιλογή του χρήστη υπέρ πετρελαιοκινητήρα ή ηλεκτροκινητήρα, για ακόμη μεγαλύτερη μείωση του ακουστικού ίχνους του υποβρυχίου. Επιπλέον, αν επιλεγούν πετρελαιοκινητήρες, το υποβρύχιο δεν θα ενσωματώνει τέσσερις, αλλά δύο, οι οποίοι θα παράγουν την ίδια ισχύ, αλλά θα μειώσουν τη δαπάνη χρήσης και συντήρησης. Το κεντρικό χειριστήριο του υποβρυχίου (τιμόνι) θα είναι ηλεκτρικό και όχι υδραυλικό. Το σύστημα διαχείρισης μάχης θα είναι το ORCCA, των Atlas Elektronik και Kongsberg, και θα συνοδεύεται από επτά οθόνες πολλαπλών ενδείξεων. Μεταξύ των τορπιλοσωλήνων, προβλέπεται η ενσωμάτωση θαλάμου διαμέτρου 1,5 μέτρου για χρήση από ειδικές δυνάμεις, ενσωμάτωση ειδικού εξοπλισμού ή όπλων. Φυσικά, τα Type-209 NG θα ενσωματώνουν νέας γενιάς ηλεκτρονικά συστήματα και αισθητήρες, ενώ έμφαση θα δοθεί στη μείωση του ίχνους του υποβρυχίου.