Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ανακοίνωσε (δείτε ΕΔΩ) ότι στις 22 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή παρουσίαση εκπροσώπων της γερμανικής εταιρείας FFG (Flensburger Fahrzeugbau GmbH), σε επιτελείς του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ), σχετικά με τις δυνατότητές της, για την υποστήριξη των αρμάτων μάχης Leopard-1 και Leopard-2. Η εταιρία εξειδικεύεται στη σχεδίαση, ανάπτυξη και παραγωγή τεθωρακισμένων οχημάτων, καθώς και στην συντήρηση, ανακατασκευή, υποστήριξη και αναβάθμιση οχημάτων και αρμάτων μάχης, μεταξύ άλλων και των Leopard-1 και Leopard-2. Να σημειωθεί ότι στις 17 Ιανουαρίου, η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) ανακοίνωσε την αποδοχή της τεχνικής προσφοράς της FFG για το πρόγραμμα προμήθεια 12 μεταχειρισμένων Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης Μηχανικού (ΤΟΜΜΧ). Επίσης, η εταιρία, τον Ιούλιο του 2022 και τον Μάιο του 2023, είχε παρουσιάσει στο ΓΕΣ λύσεις αναβάθμισης των Μ-113. Η FFG ανέπτυξε την πρώτη συλλογή αναβάθμισης για το M-113 το 1987 και μέχρι σήμερα έχει αναβαθμίσει πάνω από 1.600 οχήματα του τύπου. Για τα Leopard-1, εκτός των υπηρεσιών υποστήριξης, η FFG, σε συνεργασία με την Rolls-Royce, προτείνει, στους χρήστες των Leopard-1, την αντικατάσταση του κινητήρα MTU MB 838 CaM 500 (μέγιστης ισχύος 819 ίππων), η υποστήριξη των οποίων έχει παύσει, με το νεότερο MTU 8V199 (μέγιστης ισχύος 805 ίππων). Ο νέος κινητήρας είναι πιο οικονομικός, ελαφρύτερος και πιο αξιόπιστος με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Τέλος, να σημειωθεί ότι η εταιρία αναπτύσσει το τεθωρακισμένο όχημα Genesis, πλήρους υβριδικής τεχνολογίας. Πρόκειται για τροχοφόρο τεθωρακισμένο όχημα μάχης (8 x 8) με υβριδικό σύστημα κίνησης και με ανεξάρτητη κίνηση και ταχύτητα σε κάθε τροχό. Το όχημα ενσωματώνει πύργο μάχης της Kongsberg με πυροβόλο των 30 χιλιοστών. Το Genesis έχει σπονδυλωτή σχεδίαση και κατασκευή, όπως το Boxer, με τη δυνατότητα προσθαφαίρεσης μονάδων αποστολής (Mission Modules) στο ίδιο όχημα, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Το Genesis ενσωματώνει ηλεκτρικό σύστημα κίνησης ισχύος 1.368 kW. Η γεννήτρια πετρελαίου χρησιμοποιείται για την παραγωγή της ενέργειας, η οποία αποθηκεύετε σε συσσωρευτές και διοχετεύεται στους τροχούς. Η κίνηση του οχήματος επιτυγχάνεται μέσω της ρύθμισης της ροπής στρέψης των τροχών, συνολικά ή ξεχωριστά. Επειδή το όχημα δεν ενσωματώνει συμβατικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης, έχει μειωμένο κόστος υποστήριξης, ενώ, σύμφωνα με την FFG, η κίνηση του Genesis είναι λιγότερο θορυβώδης. Το όχημα έχει μήκος 8,25 μέτρα, πλάτος 2,25 μέτρα και ύψος 2,4 μέτρα. Το βάρος μάχης, στην έκδοση μάχης, είναι 40 τόνοι, ενώ επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα, επί οδού, άνω των 100 χιλιομέτρων την ώρα. Μπορεί να κινηθεί σε ανηφόρα κλίσης 60% και σε δρόμο με πλευρική κλίση 30%. Με αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση και με ταχύτητα 40 χιλιόμετρα την ώρα, η εμβέλεια του είναι 150 χιλιόμετρα, ενώ με τη χρήση της γεννήτριας πετρελαίου και με ταχύτητα 60 χιλιόμετρα την ώρα, η εμβέλεια αυξάνει τα 600 χιλιόμετρα.