Το 2008 το φινλανδικό ναυτικό εκκίνησε τη φάση προσδιορισμού του προγράμματος Squadron 2020 το οποίο είχε ως αποτέλεσμα την εγχώρια σχεδίαση της νέας κλάσης κορβετών του φινλανδικού πολεμικού ναυτικού κλάσης Pohjanmaa. Το πρόγραμμα ουσιαστικά ξεκίνησε και τον Σεπτέμβριο του 2019 υπογράφτηκε το συμβόλαιο για την τελική σχεδίαση της κλάσης με τα ναυπηγεία RMC, Rauma Marine Constructions. Παρ’ ότι οι αρχικές προβλέψεις ήταν η ναυπήγηση να ξεκινήσει το 2021, καθυστερίσεις στην τελική σχεδίαση μετακύλησαν την κοπή του αρχικού μετάλλου δύο χρόνια αργότερα, στις 23 Οκτωβρίου του 2023. Υπολογίζεται ότι το πρόγραμμα θα τερματιστεί το 2029 με την παράδοση του τέταρτου και τελευταίου πλοίου της κλάσης. Το κόστος του προγράμματος θα ανέλθει στα 1,23 δις ευρώ.

Το σκάφος έχει μήκος 117 μέτρα, πλάτος 16 μέτρα, βύθισμα 5 μέτρα και εκτοπίζει 4.300 τόνους με πλήρη φόρτο. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δωθεί στην μείωση του ηλεκτρομαγνητικού ίχνους του πλοίου κατά τη φάση της σχεδίασης έτσι έχουμε συνεχόμενες σχεδιαστικές γραμμές και επιφάνειες με κλίσεις αποφεύγοντας τα ανοίγματα, τους διαφορετικούς όγκους και τις γωνίες. Ο δε κύριος ιστός του πλοίου είνα κατασκευασμένος από τη SAAB με συνθετικά υλικά από ανθρακονήματα. Ίδιο υλικό με αυτό που είναι κατασκευασμένες οι σουηδικές στελθ κορβέτες κλάσης Visby. Η επιλογή αυτή αποφέρει ταυτόχρονα τη μείωση του βάρους, χαμηλότερο κέντρο βάρους του πλοίου και επομένως αυξημένη ευστάθεια και συνεισφορά στην ελαχιστοποίηση του ηλεκτρομαγνητικού ίχνους. Το πλήρωμα αποτελείται από 70 άτομα προσωπικό το οποίο σημαίνει υψηλός αυτοματισμός συστημάτων.

Ο κύριος ιστός των ραντάρ των φινλανδικών κορβετών κατασκευασμένος από σύνθετα υλικά για τον περιορισμό του βάρους και του ηλεκτρομαγνητικού ίχνους του πλοίου

Κύριο μέλημα ήταν η  ικανότητα του πλοίου για πλεύση όλο το χρόνο στα δύσκολα και πααγωμένα νερά της Βαλτικής γι αυτό το λόγο και το πλοίο έχει χαρακτηριστικό ICE Α1 (Ice Class Notation) το οποίο σημαίνει δυνατότητα πλεύσης σε λεπτού πάχους πάγους ενός έτους μέχρι 70 εκατοστά. Εκτός από τις δομικές ενισχύσεις του σκάφους που έχουν γίνει για την απρόσκοπτη πλεύση μέσα στους πάγους. Αντίστοιχα είναι ενιχυμένο το προωστήριο σύστημα με επιλογή ενισχυμένων αξόνων και προπελών κατασκευής της Aker Arctic, σε συνεργασία με την Kongsberg, η οποία ειδικεύεται στη σχεδίαση και κατασκευή παγοθραυστικών.

Το προωστήριο σκεύος του πλοίου είναι τύπου CODLAG (Combined Diesel Electric And Gas) συνολικής ισχύος 28.000 Kw. Αποτελείται από έναν ναυτικό αεροστρόβιλο LM2500 της General Electric και τέσσερις τετράχρονες δωδεκακύλινδρες ηλεκτρογεννήτριες ντίζελ MAN 12V175D-MEL με απόδοση 1920 kw στις 1500 σ.α.λ. έκαστη. Ο αεροστρόβιλος και οι δύο από τις τέσσερις ηλεκτρογεννήτριες βρίσκονται τοποθετημένες σε ειδικούς θαλάμους περιορίσμου του ακουστικού ίχνους και ελαστικών βάσεων για περιορισμό διάδοσης των κραδασμών. Όπως προαναφέραμε το σύστημα πρόωσης καταλήγει σε δύο άξονες που κινούν ισάριθμες προπέλες μεταβλητού βήματος όλα ειδικής σχεδίασης και κατασκεύης για αντοχή στα παγωμένα νερά της Βαλτικής. Με τον παραπάνω συνδύασμό πρόωσης το πλοίο επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 26 κόμβων και μέγιστη εμβέλεια 3500 ν.μ. με οικονομική ταχύτητα.

Τετράχρονη δωδεκακύλινδρη ηλεκτρογεννήτρια ντίζελ MAN 12V175D-MEL

Ο οπλισμός

Οι κορβέτες στην πλώρη θα διαθέτουν από ένα ναυτικό πυροβόλο μέσου διαμετρήματος Bofors 57 χιλ το οποίο θα αφαιρεθεί από τις πυραυλακάτους κλάσης Hamina οι οποίες με τη σειρά τους θα αποκτήσουν νέο πυροβόλο μικρότερου διαμετρήματος κατά το πρόγραμμα αναβάθμισης που βρίσκεται σε εξέλιξη. Πίσω από την πλώρη θα τοποθετηθεί ένας οκταπλός κάθετος εκτοξευτής ΑΑ πυραύλων με δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 32 ESSM Block 2. Στο μεσόστεγο θα τοποθετηθούν οκτώ πύραυλοι Επ-Επ. Gabriel MkV με εμβέλεια που υπερβαίνει κατά πολύ τα 200 χλμ. Τον οπλισμό συμπληρώνουν δύο τηλεχειριζ΄λομενοι σταθμοί πυροβόλων SAAB Trackfire και ελαφρές τορπίλες Torped 47 επίσης της SAAB με εμβέλεια 20 χλμ, ταχύτητα 40 κόμβων και μέγιστο επιχειρησιακό βάθος τα 300 μέτρα. Τελευταία γραμμή άμυνας κατά επερχόμενων πυραύλων είναι τέσσερις εκτοξευτές δολωμάτων MASS. Οι νέες κορβέτες θα μπορούν επίσης να φιλοξενήσουν ελικόπτερο και μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα. Πάνω από το υπόστεγο του ελικοπτέρου υπάρχει πρόβλεψη για την τοποθέτηση ενός συστήματος CIWS στο μέλλον.

Ηλεκτρονικός Εξοπλισμός

Καρδιά του πλοίου είναι το CMS σύστημα διαχείρισης μάχης 9LV της Saab, όπου είναι διασυνδεδεμένα όλα τα όπλα και οι αισθητήρες. Ο κύριος αισθητήρας βρίσκεται τοποθετημένος στον κύριο ιστό και είναι το ραντάρ Giraffe 4A FF AESA S-band της SAAB με τέσσερις επίπεδες στοιχειοκεραίες για κάλυψη τόξου 360 μοιρών. Πάνω από το κύριο ραντάρ είναι τοποθετημένο το Giraffe 1X AESA X-band επίσης της SAAB. Με εμβέλειες 400 και 100 χιλιόμετρα αντίστοιχα. Επίσης το πλοίο διαθέτει δύο Η/Ο συστήματα ελέγχου πυρός SAAB CEROS 200 για κάλυψη 360 μοιρών. Θα διαθέτουν σόναρ τρόπιδας SS-2030 και συρόμενο σόναρ SD-9500 της Kongsberg, καθώς και σόναρ μετααβλητού βάθους SONAC DTS της Patria. Επιπλέον, τα πλοία ενσωματώνουν ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικών μέτρων υποστήριξης και ηλεκτρονικών αντιμέτρων.