Στη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης «ADAS 2024» τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hanwha Ocean παρουσίασαν τη φρεγάτα Ocean-4300, η οποία είναι μια από τις υποψηφιότητες του αυστραλιανού προγράμματος «SEA 3000», το οποίο προβλέπει την προμήθεια 11 νέων φρεγατών γενικών καθηκόντων. Οι φρεγάτες Ocean-4300 αποτελούν έκδοση των φρεγατών FFX Batch.2, οι οποίες υπηρετούν στο Νοτιοκορεατικό Ναυτικό ως κλάση «Daegu». Στη συγκεκριμένη έκδοση του παρουσιάστηκε, οι φρεγάτες ενσωματώνουν το ραντάρ CEAFAR-2L, το ίδιο που ενσωματώνουν οι αναβαθμισμένες φρεγάτες MEKO-200 κλάσης «ANZAC» της Αυστραλίας. Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο ραντάρ επιλέχθηκε για το πρόγραμμα της Αυστραλίας και δεν αποτελεί τη μοναδική επιλογή ραντάρ του πλοίου. Επίσης τα πλοία πιθανότατα ενσωματώνουν το σύστημα διαχείρισης μάχης 9LV της Saab, όπως και οι «ANZAC». Το μήκος των Ocean-4300 είναι 126 μέτρα, το πλάτος τους είναι 15,8 μέτρα, το βύθισμα τους είναι 4,15 μέτρα και το εκτόπισμα τους ανέρχεται στους 4.300 τόνους. Το σύστημα πρόωσης είναι υβριδικό, κατηγορίας CODLOG (Combined Diesel-Electric and Gas). Οι Ocean-4300 επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 30 κόμβους (56 χιλιόμετρα την ώρα) και εμβέλεια 6.000 ναυτικά μίλια (11.112 χιλιόμετρα), με ταχύτητα πλεύσης 15 κόμβους (28 χιλιόμετρα την ώρα). Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 90-100 άτομα. Ο οπλισμός τους αποτελείται από 32 κάθετους εκτοξευτές Mk.41 VLS (Vertical Launching System) για αντιαεροπορικούς πυραύλους της οικογένειας SM ή ESSM (τέσσερις σε κάθε κελί), ανθυποβρυχιακές ρουκέτες ASROC και πυραύλους κατά χερσαίων στόχων BGM-109 Tomahawk, οκτώ πυραύλους κατά πλοίων, ένα πυροβόλο των 127 χιλιοστών, σύστημα εγγύς άμυνας Phalanx και έξι τορπιλοσωλήνες των 324 χιλιοστών. Το ελικοδρόμιο μπορεί να δεχθεί ελικόπτερα ναυτικής συνεργασίας MH-60R SeaHawk. Τα πλοία ενσωματώνουν επίσης σόναρ τρόπιδας και ποντιζόμενο σόναρ, καθώς και ηλεκτροπτικό σύστημα ανίχνευσης. Υπενθυμίζουμε ότι το αυστραλιανό πρόγραμμα «SEA-3000», το οποίο βρίσκεται σε φάση αξιολόγησης σχεδιάσεων, διεκδικούν οι MEKO A-200, οι ιαπωνικές 30FFM, οι FFX και οι ισπανικές Alfa-3000. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό η επιλογή του νικητή θα γίνει εντός του 2025, ενώ το πρώτο πλοίο θα πρέπει να παραδοθεί στο Αυστραλιανό Ναυτικό το 2030.