Σήμερα επρόκειτο να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις αναφορικώς με τη συμμετοχή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στο πρόγραμμα πρόσκτησης του νέου μαχητικού F-35 για τη Πολεμική Αεροπορία. Ένα πρόγραμμα που θα ξεπεράσει σε κόστος τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ για τη συγκρότηση μιας Μοίρας μαχητικών της τάξης των 20 – 25 αεροσκαφών.
Αντί όμως η απόκτηση του αμερικανικού μαχητικού 5ης γενιάς να αποτελέσει γέφυρα εμπλοκής και συμμετοχής της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας διασφαλίζοντας κρίσιμο έργο και βιομηχανικά οφέλη, η σημερινή στρατιωτική ηγεσία διαφώνησε στη σημερινή σύσκεψη με τη προοπτική συμμετοχής των ελληνικών αμυντικών εταιρειών. Οι ευθύνες βαραίνουν τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο καθώς και τον Αρχηγό του ΓΕΑ Αντιπτέραρχο Θεμιστοκλή Μπουρουλία οι οποίοι δεν φαίνεται να αντιλαμβάνονται πως δεν νοείται σε ένα πρόγραμμα της τάξης των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ να μην διασφαλιστεί μέσω των SSI ή των αντισταθμιστικών βιομηχανικό έργο για τις ελληνικές εταιρείες.
Όπως αντίστοιχα στο πρόγραμμα των κορβετών προβλέπεται (και απολύτως δικαίως και σωστά) η ναυπήγηση στην Ελλάδα και η συμμετοχή των ελληνικών αμυντικών εταιρειών σε ποσοστό άνω του 30% έτσι πρέπει να συμβεί και στη περίπτωση των F-35 για να μην επαναληφθούν λάθη όπως στα πλαίσια των προγραμμάτων FDI και Rafale στα οποία το βιομηχανικό έργο υπήρξε ελάχιστο. Στα Rafale μηδενικό.
Τόσο το ζήτημα της συμμετοχής της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας όσο και το μείζον επιχειρησιακό ζήτημα με τι όπλα θα προμηθευτούμε το F-35 παραμένουν κομβικά. Διότι η ΠΑ έχει ανάγκη τόσο από μια σύγχρονη πλατφόρμα όσο και τα από τα κατάλληλα όπλα που μεγιστοποιούν την επιχειρησιακή αξία μιας προμήθειας.
Την ευθύνη πλέον αναλαμβάνει η κυβέρνηση η οποία οφείλει να διασφαλίσει βιομηχανικό έργο για τις ελληνικές εταιρείες καθώς και την απόκτηση των κατάλληλων όπλων για το F-35.