Επανειλημμένα δημοσιεύματα των τελευταίων εβδομάδων αναφέρονται στην υλοποίηση προγραμμάτων εκ μέρους του ελληνικού Στρατού Ξηράς, τα οποία περιλαμβάνουν την ανταλλαγή οχημάτων ΤΟΜΑ ΒΜΡ-1 με MARDER 1A3, από τα γερμανικά αποθέματα, την προμήθεια του ΤΟΜΑ LYNX και την αναβάθμιση των αρμάτων του τύπου LEO 2A4 στην έκδοση LEO2A7HEL.

Στην ουσία πρόκειται για το «κλείσιμο» μιας εκκρεμότητας από την δεκαετία 2000-2010, όταν στα τότε ΕΜΠΑΕ προβλέπονταν η αγορά ΤΟΜΑ που ακολουθούσε τις δύο προμήθειες αρμάτων LEO2xx και συμπλήρωνε την σύνθεση των τεθωρακισμένων και μηχανοκίνητων σχηματισμών του Στρατού Ξηράς. Βασικό κριτήριο στην επιλογή αποτελούσε η ομοιογένεια του στόλου και η ομοιοτυπία των κύριων συστατικών μερών – συστημάτων που θα εξόπλιζαν τους δυο τύπους ερπυστριοφόρων. Τέτοια συστήματα είναι όσα απαρτίζουν το σύστημα ελέγχου πυρός, τις επικοινωνίες, τα περισκόπια, το συγκρότημα ισχύος, την θωράκιση, το σύστημα διαχείρισης μάχης κά. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι αναφερθείσες εισαγωγικά επιλογές καλύπτουν κατά κοινή ομολογία σε άριστο βαθμό τις απαιτήσεις ενός σύγχρονου στρατού ξηράς και εμπνέουν σεβασμό σε πιθανούς αντιπάλους.

Όπως είναι γνωστό, η σύνθεση των μηχανοκίνητων δυνάμεων συμπληρώνεται με ΑΚ πυροβόλα, ρουκετοβόλα, κέντρα διοίκησης, κέντρα επικοινωνιών και ηλεκτρονικού πολέμου, οχήματα μηχανικού, ιπτάμενα μέσα (κατά περίπτωση ΜΕΑ/UAVs ή και Ε/Π) και οχήματα τεχνικής και λογιστικής υποστήριξης. Έτσι σήμερα, όταν αναφερόμαστε σε μηχανοκίνητους και τεθωρακισμένους σχηματισμούς, εννοούμε τις πιο ετοιμοπόλεμες και βαριά εξοπλισμένες δυνάμεις (Δυνάμεις Ελιγμού) των σύγχρονων στρατών.

Οι πολεμικές συγκρούσεις της τελευταίας δεκαετίας απέδειξαν ότι η πλέον ολοκληρωμένη προστασία και αποτελεσματική αντιμετώπιση νέου τύπου απειλών, όπως τα UAVs και τα περιπλανώμενα Πυρομαχικά, επιτυγχάνεται κυρίως με την συνδυασμένη δράση των μέσων των δυνάμεων ελιγμού και για τον λόγο αυτό η στρατιωτική εκπαίδευση στράφηκε στην βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ όλων των μέσων των μονάδων. Νέες τεχνολογίες αισθητήρων, επικοινωνιών, συστημάτων παραγωγής ηλεκτρικής ισχύος και αυτοπροστασίας άρχισαν να εγκαθίστανται, κατ’ αρχήν στα οχήματα μεγάλης επιχειρησιακής αξίας, με σκοπό την αύξηση της διαθεσιμότητας, της επιβιωσιμότητας και αποτελεσματικότητάς τους σε αυτό που ονομάστηκε δικτυοκεντρικός πόλεμος.

Είναι προφανές ότι οι νέες απαιτήσεις των στρατών ξηράς άλλαξαν και τις απαιτήσεις προς την αμυντική βιομηχανία, αναδεικνύοντας τις εταιρείες που παρέχουν καινοτόμες τεχνολογίες, προϊόντα και υπηρεσίες στην αναβάθμιση των συστημάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω. Μία από αυτές, είναι η INTRACOM DEFENSE, η οποία αποτελεί διακεκριμένη εταιρία του αμυντικού τομέα, σε Ελλάδα και Ευρώπη, και έχει επανειλημμένα διακριθεί για τις συνεργασίες της με οργανισμούς του ΝΑΤΟ, της Ε.Ε. και των ΗΠΑ. Από καθαρά επιχειρηματική άποψη, τα πιστοποιημένα προϊόντα, μαζί με τις υψηλής ποιότητας και αξιοπιστίας παρεχόμενες υπηρεσίες της στην υλοποίηση προγραμμάτων, την συντήρηση και υποστήριξη 24 ώρες/ημ., 7 ημ./εβδ., 365 ημ./έτος, καθώς και το ανταγωνιστικό κόστος αυτών, κάνουν την διαφορά στη σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη εταιρεία από το εξωτερικό. Κάποια από αυτά χρησιμοποιούνται ήδη σε συμμαχικές ευρωπαϊκές χώρες και παράλληλα, καλύπτουν απόλυτα τις ανάγκες του ελληνικού στρατού στον χώρο της Θράκης και του Αρχιπελάγους.

Ειδικότερα για την αναβάθμιση των μέσων των μονάδων ελιγμού του στρατού ξηράς στους τομείς των επικοινωνιών και της βοηθητικής παροχής ηλεκτρικής ισχύος, η IDE διαθέτει τα παρακάτω συστήματα στρατιωτικών προδιαγραφών, που αποτελούν ιδανικές λύσεις για ερπυστριοφόρα και τροχοφόρα οχήματα.

Spart@n

Πρόκειται για τη νεότερη έκδοση της σειράς των ευρυζωνικών ραδιοσυστημάτων ελεγχόμενων από λογισμικό (Software Defined Radio), που εγγυώνται ασφαλείς επικοινωνίες φωνής και δεδομένων και έχουν σχεδιαστεί για μετάδοση πληροφορίας μεταξύ σύγχρονων Συστημάτων Διαχείρισης Μάχης. Τέτοια συστήματα λειτουργούν με εξαιρετικά αποτελέσματα όσον αφορά στην ποιότητα και ασφάλεια μετάδοσης σε οχήματα και σκάφη, κάνοντας χρήση εξειδικευμένης κυματομορφής επικοινωνιών για στρατιωτική χρήση, πλήρως ελληνικής σχεδίασης.

Spart@n-H

WiSPRevo – Tactical Mission Node (TMN)

Το νεότερο υποσύστημα της νέας έκδοσης του συστήματος WiSPRevo CIS (Communications and Information System). Τo TMN είναι σχεδιασμένο για όλους τους τύπους στρατιωτικών οχημάτων, κόμβους επικοινωνιών και κέντρα επιχειρήσεων, παρέχοντας σε ελάχιστο όγκο και χώρο σημαντική υποδομή τεχνολογίας αιχμής για συστήματα C4I οχημάτων. Το ΤΜΝ είναι πλήρως διαλειτουργικό με το σύστημα Spart@n-H, παρέχει ενσωματωμένες επικοινωνιακές λύσεις, μπορεί να ενσωματώσει λογισμικό Συστήματος Διαχείρισης Μάχης καθώς και άλλες εφαρμογές, ενώ λειτουργεί σε περιβάλλοντα διαφορετικών επιπέδων ασφαλείας, παρέχοντας προστασία τόσο από φυσικές παραβιάσεις όσο και από παραβιάσεις ακεραιότητας δεδομένων. Αποτελεί μια λύση με βελτιστοποιημένο παράγοντα SWaP-C ((Μεγέθους (Size), Βάρους (Weight), Ισχύος (Power) και Κόστους (Cost)), ενώ η εγκατάστασή του απαιτεί ελάχιστες απαιτήσεις χώρου, με μειωμένο αριθμό κουτιών και καλωδίων.







WiSPRevo Tactical Mission Node (TMN)

WiSPRevo – Commander Control Unit (CCU)

Αποτελεί το IP τερματικό χρήστη του συστήματος WiSPRevo και παρέχει την δυνατότητα ενδοεπικοινωνίας, VoIP κλήσεων και αποστολής / λήψης δεδομένων με δυνατότητα διαχείρισης παντός τύπου Σταθμών Ασυρμάτων.

Εγκατεστημένο ήδη σε κέντρα διοίκησης, κέντρα επικοινωνιών, άρματα μάχης, ΑΚ πυροβόλα, ραντάρ αντιπυροβολικού κ.ά του Ελληνικού Στρατού και πολλών άλλων του ΝΑΤΟ, προσφέρει στο μέγιστο την αποθορυβοποίηση στις επικοινωνίες οχημάτων, επιδεικνύοντας τεράστια διαφορά στην απόδοση (-39dB) από όλα τα συστήματα ενδοεπικοινωνίας παγκοσμίως.

WiSPRevo CCU

GENAIRCON

Ο ελληνικός στρατός απαίτησε την εγκατάσταση συστήματος βοηθητικής παροχής ισχύος (APU) στο άρμα LEO2HEL πριν είκοσι σχεδόν χρόνια, αναγνωρίζοντας την αξία αυτών των συστημάτων.

Ο ίδιος στρατός, στηριζόμενος σε πραγματική εμπειρία χρήσης, έκανε ένα ακόμη βήμα μπροστά με την εγκατάσταση και πιστοποίηση του υβριδικού συστήματος παροχής ηλεκτρικής ενέργειας – κλιματισμού, GENAIRCON. Η τεχνολογία αυτή, χάρη στο εξελιγμένο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, την χαμηλής κατανάλωσης γεννήτρια που διαθέτει και την «έξυπνη» διαχείριση της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, εξασφαλίζει την αδιάλειπτη τροφοδοσία όλων των ζωτικών συστημάτων των οχημάτων όπου εγκαθίσταται. Συστήματα ελέγχου πυρός, παρατήρησης – σκόπευσης, επικοινωνιών και αυτοπροστασίας, λειτουργούν σε περιβάλλον ελεγχόμενου θερμικού και ακουστικού ίχνους (silent mode). Άμεσο αποτέλεσμα, η σημαντική μείωση της πιθανότητας εντοπισμού, ιδιαίτερα την νύχτα και σε θέση αναμονής, και έμμεση συνέπεια οι πολύ μικρότερες απαιτήσεις ανεφοδιασμού του οχήματος με καύσιμα. Σε δευτερεύουσα χρήση εγκαθίσταται ο κλιματισμός για την λειτουργία ευαίσθητων ηλεκτρονικών συσκευών και την εξυπηρέτηση του πληρώματος σε ακραίες καιρικές συνθήκες.

Το σύστημα GENAIRCON έχει επιδειχθεί σε στρατιωτικές αρχές με εξαιρετικές κριτικές και συστάσεις για τοποθέτηση σε σειρά νέων σχεδιάσεων στις ΗΠΑ, την Βρετανία, την Γερμανία και το Ισραήλ στο επόμενο διάστημα, ενώ όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, έχει εγκατασταθεί ήδη και δοκιμάζεται με εξαιρετικά αποτελέσματα σε ΑΚ οβιδοβόλα Μ109 και LEO2A4 του ελληνικού στρατού.

Leopard 2A4 του Ε.Σ. με το σύστημα GENAIRCON της IDE στην DEFEA 2021

Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε ένα από τα παραπάνω εξειδικευμένα συστήματα της INTRACOΜ DEFENSE, εντάχθηκε στα κύρια οπλικά συστήματα που αναφέρθηκαν, σε στενή συνεργασία με τους κύριους κατασκευαστές τους, με στόχο την ενίσχυση των οχημάτων και κατ’ επέκταση την επαύξηση της επιχειρησιακής τους αξίας.

Αξιοποιώντας την κορυφαία τεχνογνωσία της IDE, διεθνείς εταίροι δίνουν έτσι σημαντική ψήφο εμπιστοσύνης στην ποιότητα και αξιοπιστία των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρει η εταιρεία.