Η Νορβηγία ανακοίνωσε ότι υπέγραψε σύμβαση ύψους $ 27 εκατομμυρίων με την Kongsberg για την εγκατάσταση νέου συστήματος διαχείρισης μάχης στα πλοία κλάσης «Skjold». Η σύμβαση είναι μέρος του προγράμματος αναβάθμισης μέσης ζωής των πλοίων. Τα έξι «Skjold» είναι νορβηγικής σχεδίασης και ναυπήγησης. Τα χαρακτηριστικά τους είναι το μικρό βάρος, η μεγάλη ταχύτητα και τα χαρακτηριστικά απόκρυψης ίχνους που ενσωματώνουν. To υλικό κατασκευής τους είναι ένας συνδυασμός ανθρακονημάτων και υαλονημάτων. Η πλευστότητα των πλοίων ενισχύεται από τη σχεδίαση τύπου Catamaran, η οποία μειώνει το βαθμό βιαιότητας με τον οποία τα κύματα έρχονται σε επαφή με το σκάφος, ιδιαίτερα σε υψηλές ταχύτητας.
Η χρήση ανθρακονημάτων και υαλονημάτων δεν είχε μόνο ως αποτέλεσμα τη μείωση του ίχνους των πλοίων, αλλά και τον περιορισμό του βάρους. Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη μείωση των δοκιμών και εξωτερικών προεκτάσεων και στις γωνίες της κατασκευής, οι οποίες δεν είναι κάθετες, αλλά με κλίση. Οι θύρες, οι θυρίδες και τα παράθυρα βρίσκονται σε συμμετρία με την κατασκευή και δεν δημιουργούν προεξοχές ή εσοχές. Η Νορβηγία έχει αποφασίσει να αναβαθμίσει τα πλοία, μέχρι το 2025, έτσι ώστε να παραμείνουν ικανά μέχρι το 2040, οπότε και θα αντικατασταθούν. Οι διαστάσεις των πλοίων είναι (μήκος x πλάτος x βύθισμα) 47,5 μέτρα x 13,5 μέτρα x 1 μέτρο, ενώ το εκτόπισμα 274 τόνοι.
Ενσωματώνουν δύο αεροστρόβιλους ST-18M της Pratt & Whitney, μέγιστης ισχύος 2.682 ίππων, και δύο αεροστρόβιλους ST-40M της Pratt & Whitney, μέγιστης ισχύος 5.364 ίππων έκαστος. Οι ST-18M χρησιμοποιούνται για ταχύτητες πλεύσης, ενώ οι κινητήρες ST-40M για μεγάλες ταχύτητες. Επίσης, ενσωματώνουν και δύο υδροπροωθητές 80S2 Kamewa. Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνουν, σε θαλάσσης χωρίς κυματισμό, είναι 60 κόμβοι (111 χιλιόμετρα την ώρα). Σε κατάσταση θαλάσσης 5 η μέγιστη ταχύτητα είναι 25+ κόμβοι (46 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ σε κατάσταση θαλάσσης 3 είναι 45 κόμβοι (83 χιλιόμετρα την ώρα). Με ταχύτητα πλεύσης 40 κόμβους (74 χιλιόμετρα την ώρα) η εμβέλεια είναι της τάξεως των 800 ναυτικών μιλίων (1.482 χιλιόμετρα). Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι μόλις 16 άτομα.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμών των πλοίων αποτελείται από ραντάρ έρευνας αέρος και επιφανείας MRR-3D-NG της Thales, ραντάρ ελέγχου πυρός Ceros-200, ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου CS-3701 και ηλεκτροπτικό αισθητήρα Vigy-20. Η αυτοπροστασία τους βασίζεται στο σύστημα MASS. Ο οπλισμός τους αποτελείται από έναν οκταπλό εκτοξευτή βλημάτων κατά πλοίων NSM (Naval Strike Missile) μέγιστου βεληνεκούς 185 χιλιομέτρων (με ικανότητα προσβολής και χερσαίων στόχων), ο οποίος είναι ενσωματωμένος σε εσωτερική θέση. Επίσης ενσωματώνει ένα κύριο πυροβόλο OTO Breda Super Rapid των 76 χιλιοστών της Leonardo και δύο πολυβόλα M-2HB Browning των 12,7 χιλιοστών σε τηλεχειριζόμενους πύργους Sea Protector. Η αντιαεροπορική άμυνα των πλοίων βασίζεται σε βλήματα Mistral.