Στη ΓΔΑΕΕ καθώς και στο Πολεμικό Ναυτικό βρέθηκε αντιπροσωπεία της βρετανικής Babcock προκειμένου να παρουσιάζει τη νέα πρόταση για το πρόγραμμα ναυπήγησης κορβετών για το ΠΝ.
Την ίδια στιγμή σήμερα και ώρα 15:30 οργανώθηκε κάλεσμα από τη Babcock στη βρετανική πρεσβεία προκειμένου να ενημερωθεί μια πολύ μικρή μερίδα του Τύπου (μόλις δυο ιστοσελίδες και δυο εφημερίδες) για τις δυνητικές επιλογές της Babcock.
Για πολλοστή φορά το DefenceReview.gr δεν κλήθηκε με τη Babcock να μην φαίνεται διατεθειμένη να απαντήσει στα ερωτήματα μας. Παρά το γεγονός πως επικοινωνήσαμε με τη βρετανική πρεσβεία σαφή απάντηση στα ερωτήματα μας ως τώρα δεν έχουμε πάρει.
Είναι μια ακόμη φορά που συμβαίνει αυτό καθώς ουδέποτε η βρετανική Babcock μας έχει καλέσει σε ενημέρωση του ειδικού Τύπου. Πρόκειται για τακτική αντίστοιχη της Lockheed Martin κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα η οποία δεν μας είχε καλέσει αρνούμενη να απαντήσει στα ερωτήματα μας για τις MMSC. Τότε η αμερικανική εταιρεία είχε πραγματοποιήσει ενημέρωση εν κρυπτώ σε φιλικά μέσα ενημέρωσης αποφεύγοντας τη κριτική και τις απαντήσεις σε συγκεκριμένα ζητήματα. Αντίστοιχη ήταν τόσο η σημερινή τακτική της Babcock όσο και σε προηγούμενες περιστάσεις, που επίσης δεν κληθήκαμε. Όπως επίσης δεν κλήθηκαν πολλοί ακόμη συνάδελφοι συντάκτες από εφημερίδες και ηλεκτρονικό τύπο.
Χθες η βρετανική Babcock επισκέφτηκε τη ΓΔΑΕΕ και σήμερα το ΠΝ παρουσιάζοντας πρόταση για τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής των φρεγατών ΜΕΚΟ καθώς και για το ζήτημα της ναυπήγησης των πλοίων στην Ελλάδα.
Ένα ζήτημα για το οποίο εκφράζεται μια γενική θέση δίχως λεπτομέρειες. Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΠΝ, η Babcock προτείνει τη συναρμολόγηση στην Ελλάδα τμημάτων (blocks) της Type 31 και όχι της ολικής ναυπήγησης. Και αυτό δεν είναι το μοναδικό καθότι η βρετανική πρόταση (όπως αντίστοιχα συνέβη και κατά τη φάση αξιολόγησης των δυνητικών υποψηφιοτήτων φρεγατών) είχε πολλές ασάφειες και γενικότητες.
Για τη πρόταση της Babcock θα επανέλθουμε με λεπτομέρειες και εάν φυσικά μας απαντήσουν στα ερωτήματα που θέτουμε.