Οι ΗΠΑ εντάχθηκαν ως παρατηρητής στο Νατοϊκό πρόγραμμα ανάπτυξης ενός νέου ελικοπτέρου μέσης μεταφορικής ικανότητας (NGRC : Next-Generation Rotorcraft Capability), στο οποίο συμμετέχουν η Ελλάδα, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία και η Μεγάλη Βρετανία (ηγείται του προγράμματος). Εκτός των ΗΠΑ, καθεστώς παρατηρητή έχουν η Ισπανία και η Ολλανδία. Τη σχετική ανακοίνωση έκανε η συμμαχική υπηρεσία NSPA (NATO Support and Procurement Agency) στη διάρκεια του συνεδρίου «Berlin Security Conference 2021». Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα το νέο ελικόπτερο θα πρέπει να είναι διαθέσιμο για τις χώρες του ΝΑΤΟ από το 2035 και μετά. Το πρόγραμμα, το οποίο αποφασίστηκε το Νοέμβριο του 2020, αποσκοπεί στην ανάπτυξης μιας εντελώς νέας γενιάς ελικοπτέρων. Η αρχική μελέτη αντίληψης (Initial Concept Study) αναμένετε να ξεκινήσει το 2022.
Στη διάρκεια της φάσης αυτής η Μεγάλη Βρετανία θα λάβει από τα άλλα μέλη του προγράμματος τις επιχειρησιακές τους απαιτήσεις, θα τις κατηγοριοποιήσει και με βάση αυτές θα συντάξει την αρχική μελέτη αντίληψη. Στη συνέχεια θα αποφασιστούν οι τελικές ικανότητες και δυνατότητες που θα πρέπει να έχει το νέο ελικόπτερο και με βάση αυτές τις αποφάσεις θα προχωρήσει η ανάπτυξη του. Είναι σαφές ότι όσο περισσότερες συμμαχικές απαιτήσεις ικανοποιηθούν τόσο περισσότερο θα αυξηθούν οι εμπορικές προοπτικές του ελικοπτέρου. Επίσης, δεν θα αναπτυχθεί μόνο μεταφορική έκδοση, αλλά η μεταφορική έκδοση θα είναι η βασική, πάνω στην οποία θα αναπτυχθούν κι άλλες εκδόσεις (ειδικών επιχειρήσεων, διακομιδής τραυματιών και ασθενών, έρευνας και διάσωσης μάχης, ανθυποβρυχιακού πολέμου ή άλλων εκδόσεων που θα απαιτηθούν).
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας «Flight Global» (14 Μαΐου 2021, με βάση έγγραφο της υπηρεσίας NSPA, τα βασικά χαρακτηριστικά του NGRC (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι οριστικά) είναι τα εξής: Εμβέλεια άνω των 1.670 χιλιομέτρων ή ικανότητα συνεχούς πτήσης πέντε (5) ωρών (χωρίς εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου) και οκτώ (8) ωρών με (εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου), μέγιστο βάρος απογείωσης 10-17 τόνους και ικανότητα μεταφοράς 16 πλήρως εξοπλισμένων στρατιωτών ή τέσσερις (4) τόνους φορτίου (εσωτερικού και εξωτερικού), εκ των οποίων 2,5 τόνοι θα πρέπει να είναι το εσωτερικό φορτίο. Η επιθυμητή μέγιστη ταχύτητα πλεύσης πρέπει να είναι 407 χιλιόμετρα την ώρα ή μεγαλύτερη, αλλά όχι μικρότερη των 335 χιλιομέτρων την ώρα. Το κόστος (Fly-Away) του NGRC πρέπει να είναι € 35 εκατομμύρια (το μέγιστο), ενώ το επιθυμητό κόστος ανά ώρα πτήσης είναι τα € 5.000 και σε κάθε περίπτωση να μην υπερβαίνει τα € 10.000.