Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμερικανικής αμυντικής ιστοσελίδας «DefenseNews», εκτός της αύξησης του κόστους ανάπτυξης της έκδοσης Block.4 του F-35 Lightening II, κατά $ 1,9 δισεκατομμύρια, είδηση για την οποία σας είχαμε ενημερώσει με σχετική μας ανάρτηση, η έκθεση του GAO, που δημοσιεύτηκε στις 18 Μαρτίου, καταγράφει άλλο ένα ζήτημα που ταλαιπωρεί το πρόγραμμα F-35. Συγκεκριμένα, η έκθεση αναφέρει ότι η διαδικασία αναβάθμισης του λογισμικού του αεροσκάφους είναι εκτός χρονοδιαγράμματος. Η προσέγγιση της Lockheed Martin στο ζήτημα του λογισμικού είναι αυτή της αναβάθμισης κάθε έξι μήνες με τέσσερις βελτιώσεις κώδικα, ένα μοντέλο που ονομάζεται C2D2 (Continuous Capability Development and Delivery).
Ωστόσο, η τελευταία αναβάθμιση περιλαμβάνει περισσότερες από τέσσερις βελτιώσεις διότι έπρεπε να διορθωθούν παλαιότερες αστοχίες του λογισμικού. Όπως αναφέρει η έκθεση του GAO «η αναβάθμιση λογισμικού του Ιουνίου 2020 περιελάμβανε 10 βελτιώσεις, έξι περισσότερες από το προβλεπόμενο … Η Lockheed Martin δήλωσε ότι δύο βελτιώσεις προστέθηκαν για να αυξηθεί η λειτουργικότητα και για να ωριμάσουν ικανότητες έτσι ώστε να μην υπάρξει καθυστέρηση με την επόμενη αναβάθμιση. Ωστόσο, τέσσερις βελτιώσεις αφορούσαν σε διορθώσεις αστοχιών». Μια ακόμα βελτίωση λογισμικού που είχε προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο του 2020 είχε οκτώ βελτιώσεις συνολικά, εκ των οποίων τέσσερις για την διόρθωση αστοχιών. Η αναβάθμιση αυτή τελικά δεν έγινε και μετακύλησε για τον Απρίλιο του 2021.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του «DefenseNews» ένας από τους λόγους των καθυστερήσεων είναι «διότι η Lockheed Martin δεν αναπτύσσει πάντα κώδικα για όλες τις απαιτούμενες ικανότητες κατά την πρώτη αναβάθμιση, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί». Η Lockheed Martin απαντά ότι αυτό συμβαίνει «λόγω καθυστέρησης στην υπογραφή του συμβολαίου κάτι που απέτρεψε την εταιρία από το να εκτελέσουν νέο έργο, λόγω ζητημάτων με την αλυσίδα τροφοδοσίας και λόγω ζητημάτων που προέκυψαν από την πανδημία». Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι αλλαγές στο λογισμικό που θα περιλαμβάνει η έκδοση Block.4 του αεροσκάφους θα είναι πιο σύνθετες, όπως αναφέρει το δημοσίευμα του «DefenseNews».