Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας «FlightGlobal» η Lockheed Martin σχεδιάζει μια νέα πολιτική τιμολόγησης για τα F-16 Fighting Falcon και ότι πλέον τα νέα αεροσκάφη θα πωλούνται σε μια διαμόρφωση, βασισμένη στην έκδοση F-16 Block.70/72 (Viper), και σε μια, προκαθορισμένη τιμή. Στόχος της νέας πολιτικής είναι η μείωση του τελικού κόστους και η επιτάχυνση των παραδόσεων. Αφορμή για την εξέταση υιοθέτησης αυτής της νέας πολιτικής είναι τα συμβόλαια προμήθειας 90 F-16 Viper, εκ των οποίων 66 για την Ταιβάν και 24 για το Μαρόκο.
Το συμβόλαιο, το οποίο ανέθεσε η Αμερικανική Αεροπορία στη Lockheed Martin (προβλεπόμενη διαδικασία για όλα τα προγράμματα FMS), είναι συνολικού ύψους $ 62 δισεκατομμυρίων και διάρκειας 10 ετών, για το σύνολο των 90 F-16 Viper της Ταιβάν και του Μαρόκο, συν τις όποιες νέες παραγγελίες, που στο μεταξύ θα προκύψουν (το συμβόλαιο έχει τον χαρακτηρισμό IDIQ : Indefinite-Delivery/Indefinite-Quantity, δηλαδή Απροσδιόριστης Παράδοσης/Απροσδιόριστης Ποσότητας).
Σύμφωνα με τον JR McDonald, Αντιπρόεδρο της Lockheed Martin για την Ανάπτυξη της Επιχειρηματικότητας, το πρόβλημα είναι ότι δαπανούνται πολλά χρήματα για την ανάπτυξη των αεροσκαφών, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κάθε χώρας, και αυτό έχει αντίκτυπο στην τιμή που αρχικά προσφέρει η εταιρία και στην τιμή που τελικά πληρώνει ο πελάτης συν το χρόνο που καταναλώνεται σε διάφορες γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Η νέα αυτή πολιτική θα αφορά σε προγράμματα FMS και έτσι ο πιθανός πελάτης θα γνωρίζει από πριν το κόστος αφού το αεροσκάφος θα ενσωματώνει προκαθορισμένα συστήματα (Avionics, συστήματα αποστολής, ραντάρ, σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης στο έδαφος και κινητήρα). Πάνω σ’ αυτή τη διαμόρφωση και τιμή ο πελάτης θα «χτίζει» το δικό του F-16 Fighting Falcon με την ανάλογη επιβάρυνση στην τελική τιμή.
Για την ίδια τη Lockheed Martin μια βασική διαμόρφωση του F-16 Fighting Falcon σημαίνει απλοποίηση τόσο της γραμμής παραγωγής όσο και της γραμμής/διαδικασίας υποστήριξης του αεροσκάφος. Η απλοποίηση αυτή σημαίνει οικονομίες κλίμακας και συμπίεση του τελικού κόστους του αεροσκάφους τόσο για την ίδια την κατασκευάστρια εταιρία όσο και για τους πελάτες/χρήστες του αεροσκάφους.