Η αμερικανική Raytheon, σε συνεργασία με το Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας, εργάζονται για την εξέλιξη του βλήματος αερομαχίας AIM-9 Sidewinder. Βάση του προγράμματος εξέλιξης είναι η νεότερη έκδοση AIM-9X, η οποία εντάχθηκε σε υπηρεσία το 2003, αλλά και η έκδοση AIM-9X Block.2 ή AIM-9X2, η οποία εντάχθηκε σε υπηρεσία το 2015 και ενσωματώνει σύστημα ζεύξης δεδομένων (Data Link) και ικανότητα εγκλωβισμού μετά την εκτόξευση (Lock-On-After-Launch).
Αν και σημαντικά βελτιωμένος ο AIM-9X/Χ2 διατηρεί συστήματα της έκδοσης AIM-9M όπως ο κινητήρας, ο πυροκροτητής και η πολεμική κεφαλή. Η έκδοση που βρίσκεται υπό ανάπτυξη, μετά την ακύρωση της ανάπτυξης της έκδοσης AIM-9X Block.3 το 2016, έρχεται να βελτιώσει ακόμα περισσότερο το βλήμα και ουσιαστικά να το καταστήσει ριζικά διαφορετικό, ακόμα και από την έκδοση AIM-9X2. Έμφαση δίνεται στην υιοθέτηση ενός νέου κινητήρα, με στόχο την αύξηση του μέγιστου βεληνεκούς του βλήματος κατά 50-60%, και στην ενσωμάτωσης νέας, ασφαλέστερης, αλλά φονικότερης πολεμικής κεφαλής.
Σήμερα το μέγιστο βεληνεκές του AIM-9X/Χ2 είναι της τάξεως των 32 χιλιομέτρων, άρα μιλάμε για αύξηση του μέγιστου βεληνεκούς στα 50 χιλιόμετρα περίπου, βεληνεκές συγκρίσιμο με τις αρχικές εκδόσεις ου AIM-120 AMRAAM. Φυσικά, το μέγιστο βεληνεκές είναι συνάρτηση των ελιγμών που θα αναγκαστεί να κάνει το βλήμα προκειμένου να προσβάλει το στόχο, αλλά η ζητούμενη αύξηση είναι σημαντική.