Σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «Daily Mail» τα έξι αντιτορπιλικά τύπου Type-45, η ναυπήγηση των οποίων κόστισε στο Λονδίνο £ 6 δισεκατομμύρια περνούν τον περισσότερο χρόνο τους, περίπου το 80% το 2017, ελλιμενισμένα!
Για παράδειγμα, τα πλοία HMS «Dauntless» και HMS «Defender» δεν έπλευσαν καθόλου ολόκληρο το 2017, παρά το γεγονός ότι είχε χαρακτηριστεί ως το «Έτος του Ναυτικού». Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας το πρόβλημα είναι στους κινητήρες των πλοίων, οι οποίοι αστοχούν όταν λειτουργούν σε θερμές θάλασσες.
Μάλιστα τον περασμένο Δεκέμβριο, κανένα από τα έξι Type-45 δεν βρίσκονταν στη θάλασσα. Τα πλοία χρειάζονται ένα πρόγραμμα αναβάθμισης προκειμένου να επιλυθεί το μείζον θέμα με τους κινητήρες, αλλά το όποιο πρόγραμμα δεν μπορεί να ξεκινήσει πριν το 2020. Συγκεκριμένα, για την επίλυση του προβλήματος, τον περασμένο Μάρτιο, υπογράφηκε συμβόλαιο, ύψους £ 280 εκατομμυρίων για την υλοποίηση του προγράμματος Type-45 PIP (Power Improvement Project).
Ένα άλλο πλοίο, το HMS «Dragon» παρέμεινε ελλιμενισμένο στο Πόρτσμουθ 309 ημέρες το 2017, το HMS «Daring» 232 ημέρες και το HMS «Diamond» 203 ημέρες. Το «Duncan» παρέμεινε ελλιμενισμένο 197 ημέρες.
Το πρώτο τρίμηνο του 2018, τρία από τα έξι πλοία, τα HMS «Daring», HMS «Dauntless» και HMS «Defender» δεν έχουν φύγει από το Πόρτσμουθ ούτε για μια ημέρα.
Η κατασκευάστρια εταιρία των κινητήρων Rolls-Royce ισχυρίζεται ότι το Υπουργείο Άμυνας της χώρας δεν ενημέρωσε την εταιρία ότι τα πλοία θα επιχειρούν για μεγάλο διάστημα σε θερμές θάλασσες, έτσι δεν σχεδιάστηκαν για να επιχειρούν στη ζέστη.
Σύμφωνα με την «Daily Mail» η απουσία των 19 φρεγατών και αντιτορπιλικών ου Βασιλικού Ναυτικού στις θερμές θάλασσες αποτελεί «στρατηγική ντροπή της χώρας».