Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τουρκικού τύπου η Aselsan, σε συνεργασία με το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό, εκτέλεσαν δοκιμαστικές βολές του πυροβόλου Korkut-D. Οι δοκιμές έγιναν από το βοηθητικό (εκπαιδευτικό) πλοίο A-577 «Sokullu Mehmet Paşa» (στη θέση του πυροβόλου των 100 χιλιοστών).
Το Korkut-D έχει προέλθει από το αντίστοιχο και ομώνυμο χερσαίο σύστημα εγγύς αντιαεροπορικής άμυνας που αναπτύσσει η Aselsan για λογαριασμό του Τουρκικού Στρατού. Στη ναυτική έκδοση το Korkut-D διαθέτει μια κάνη, αντί για δύο που διαθέτει η χερσαία έκδοση.
Υπενθυμίζουμε ότι το Korkut αναμένεται να παραδοθεί στον Τουρκικό Στρατό εντός του 2018. Το σχετικό συμβόλαιο, ύψους € 500 εκατομμυρίων, για την προμήθεια 13 συστημάτων Korkut (δηλαδή 13 οχημάτων διοίκησης και 39 πυροβόλων) υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2016, ενώ η κατασκευή τους ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2017.
Η υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος αποφασίστηκε και κατακυρώθηκε στην Aselsan το Δεκέμβριο του 2007, ενώ το συμβόλαιο σχεδίασης και ανάπτυξης του Korkut, ύψους $ 120,3 εκατομμυρίων, υπογράφηκε το Μάρτιο του 2010 (το αντίστοιχο συμβόλαιο μεταξύ της Aselsan και της FNSS για την προμήθεια των οχημάτων ACV-30 υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2011).
Κάθε σύστημα Korkut περιλαμβάνει ένα σταθμό πρόσκτησης στόχων και ελέγχου πυρός και τρείς αυτοκινούμενες μονάδες πυρός με δίδυμα πυροβόλα των 35 χιλιοστών επί τεθωρακισμένων οχημάτων ACV-30 της FNSS (έκδοχο του Μ-113).
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές από την Τουρκία οι συνολικές επιχειρησιακές ανάγκες του Τουρκικού Στρατού ανέρχονται σε 25 ολοκληρωμένα συστήματα (δηλαδή 25 οχήματα διοίκησης και 75 πυροβόλα). Το Korkut προορίζεται για την προστασία των μηχανοκίνητων και τεθωρακισμένων δυνάμεων του Τουρκικού Στρατού κατά απειλών από βλήματα αέρος-εδάφους και μη-επανδρωμένων εναέριων οχημάτων.
Το όχημα διοίκησης του συστήματος ενσωματώνει τρισδιάστατο ραντάρ έρευνας, ανίχνευσης και πρόσκτησης στόχων. Επίσης ενσωματώνει σύστημα IFF, καθώς και ηλεκτροπτικό σύστημα. Τα πυροβόλα ενσωματώνουν δύο κάνες των 35 χιλιοστών με ταχυβολία 1.100 φυσίγγια το λεπτό και μέγιστο βεληνεκές 4 χιλιόμετρα.
Η θωράκιση των οχημάτων είναι επιπέδου 4 (STANAG 4569 Level 4) κατά πυρών όπλων μικρού διαμετρήματος και επιπέδου 2 (STANAG 4569 Level 2) κατά εκρήξεων (πρακτικά τα οχήματα επιβιώνουν από έκρηξη έξι κιλών ύλης TNT.
Ο κινητήρας των οχημάτων είναι μέγιστης ισχύος 600 ίππων, ενώ διαθέτουν και δύο υδροπροωθητές (water jet), κάτι που τα καθιστά πλήρως αμφίβια (η μέγιστη ταχύτητα στην ξηρά είναι 65 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ στο νερό είναι 6 χιλιόμετρα την ώρα).