Σύμφωνα με πληροφορίες μας από την Τουρκία, εντός των επόμενων ημερών η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία  (THK) θα υπογράψει σύμβαση για την προμήθεια 415 βλημάτων SOM, τουρκικής σχεδίασης και παραγωγής. Η είδηση, έρχεται ως συνέχεια του συμβολαίου μαζική παραγωγή του SOM, που υπέγραψαν η Προεδρία Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκίας (SSB) και η Roketsan, στα τέλη Οκτωβρίου.

Το συμβόλαιο που υπογράφηκε τον Οκτώβριο αφορά σε συμφωνία μαζικής παραγωγής του SOM, χωρίς όμως να διευκρινίζει αριθμό, ο οποίος, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, θα είναι 415 βλήματα. Το ίδιο συμβόλαιο αφορά και στους όρους χρηματοδότησης αριθμού υπό-προγραμμάτων ανάπτυξης υπό-συστημάτων του SOM, με στόχο την απεξάρτηση της γραμμής παραγωγής από προμηθευτές του εξωτερικού (ένα από τα υπό-προγράμματα είναι και η ανάπτυξης του κινητήρα KTJ-3200).

Ο τύπος των υπό προμήθεια βλημάτων παραμένει άγνωστος, αλλά πιθανότατα θα είναι της έκδοσης SOM-B1, μικρό αριθμό των οποίων η THK παρέλαβε τον περασμένο Φεβρουάριο. Ενδεχομένως, σε βάθος χρόνου να αποκτηθούν και βλήματα της έκδοσης SOM-B2, εάν στο μεταξύ ολοκληρωθούν οι δοκιμές του.

Η ανάπτυξη του SOM ξεκίνησε το 2006 και ολοκληρώθηκε το 2011. Η έκδοση SOM-A, μέγιστου βεληνεκούς 230 χιλιομέτρων, βρίσκεται σε υπηρεσία από το 2012. Στην έκδοση SOM-B1 το βλήμα μπορεί να προσβάλει στατικούς και κινούμενους στόχους με τη χρήση υπέρυθρου συστήματος στην τερματική φάση, ενώ στην έκδοση SOM-B2 το βλήμα ενσωματώνει διπλή πολεμική κεφαλή για την προσβολή στρατηγικών και καλά προστατευμένων στόχων. Υπό ανάπτυξη βρίσκεται και η έκδοση SOM-J, η οποία προορίζεται για πιστοποίηση και χρήση από τα F-35 Lightning II.

Comments

  1. Θα ήταν απείρως προτιμότερο να προμηθευόμασταν έναν SCALP λιγότερο (έτσι κι αλλιώς είναι αδύνατο να τους εκτοξεύσουμε όλους, σε κάθε ρεαλιστικό επιχειρησιακό σενάριο) και τα χρήματα που θα εξοικονομούσαμε από τον έναν πύραυλο να τα διοχετεύαμε στην εγχώρια αμυντική βιομηχανία, με σκοπό την ανάπτυξη ανάλογου συστήματος, στον βαθμό του δυνατού. Οι σύμμαχοι λοιπόν, οι οποίοι αποδεικνύονται πολύ πιο οργανωμένοι και μακροπρόθεσμα σκεπτόμενοι, ανέπτυξαν έναν ανάλογο πύραυλο, με κινητήρα της ιδίας γαλλικής οικογενείας με τον SCALP, τον οποίον πύραυλο συνεχίζουν να εξελίσσουν και να αναπτύσσουν, με σκοπό την κατασκευή του SOM-J, ώστε να είναι μεταξύ των ελαχίστων που διαθέτουν όπλο για το F-35.
    Δυστυχώς, ο πύραυλος SOM μεταξύ άλλων επιδεικνύει χαμηλό ίχνος ραντάρ, όπως έχουμε αποδείξει με πρόσφατη εργασία μας: https://www.researchgate.net/publication/325103195_Trisdiastate_montelopoiese_stochon_me_skopo_ten_ektimese_tes_radiodiatomes_tous_me_base_disdiastates_eikones_kai_anoiktes_peges

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *