Το Υπουργείο Άμυνας της Μεγάλης Βρετανίας ανακοίνωσε ότι το συνολικό κόστος πιστοποίησης των βλημάτων αερομαχίας μικρού βεληνεκούς ASRAAM (Advanced Short Range Air-to-Air Missile), των βλημάτων αέρος-εδάφους SPEAR-3 και των κατευθυνόμενων βομβών Paveway IV, στα μαχητικά αεροσκάφη F-35B Lightning II, ανέρχεται στα £ 320 εκατομμύρια, εκ των οποίων τα £ 47 εκατομμύρια αφορούν στην πιστοποίηση των ASRAAM, £ 103 εκατομμύρια αφορούν στην πιστοποίηση των Paveway IV και £ 170 εκατομμύρια αφορούν στην πιστοποίηση των SPEAR-3.

Comments

  1. Έτσι όπως πάει με τα μεγάλα κόστη η πιστοποίηση του meteor έστω στο block4 το 2028+ μοιάζει πλέον πολύ αμφίβολη.
    Τραγικό για εμάς γιατί πιστεύω θα τον πάρουμε σίγουρα τον τενεκε35.
    Αν είναι να γλυτώσουμε τις τρατες τι να πω.
    Ας έρθει (όσο πιο Αργα γίνεται το 2029+).
    Αν πάντως δεν εχει meteor και τον πετάμε με aim120 c7 απλά τραγικό.

  2. Έτσι πάει περίπατο και το επιχείρημα ότι πρόκειται για ένα «φθηνό» (στην αγορά) αεροσκάφος, αφού τα follow-up costs για πιστοποιήσεις όπλων κλπ είναι αρκετά τσουχτερά με συνέπεια να αυξάνεται η τιμή συστήματος(αφού έχουνε και οι Νορβηγοί, Ολλανδοί κ.α. έναν IRIS-T και σε λίγο ίσως τον Meteor που θέλουν πιστοποίηση στο αεροσκάφος της έκδοσης Α για την USAF(την οποία δεν θα πληρώσουν οι Άγγλοι για όλους τους υπόλοιπους αφού πιστοποιούν τον Meteor για την έκδοση Β του RN).

  3. 26 χρόνια μετά την έναρξη του προγράμματος JSF (1995),
    20 χρόνια μετά την πρώτη πτήση του πρωτότυπου Χ-35 (2001),
    15 χρόνια μετά την πτήση του πρώτου αεροσκάφους προ-παραγωγής,
    5 χρόνια μετά την ανακήρυξη της Αρχικής Επιχειρησιακής Ικανότητας (IOC) από την USAF (που αφορά την ικανότητα ανάληψης ΕΣΤΩ ΜΙΑΣ από το σύνολο των αποστολών των προδιαγραφών),
    και με ακόμα 7 χρόνια να υπολείπονται (για την ώρα) μέχρι την πλήρως επιχειρησιακή έκδοση Block 4 του 2028,

    το 15% των αεροσκαφών βρίσκονται καθηλωμένα λόγω προβλήματος με φθορές στις επιστρώσεις των λεπίδων του κινητήρα. Το πρόβλημα είναι γνωστό μάλλον από το 2020, η λύση ακόμα είναι υπό μελέτη. Οι αρχικές επίσημες προβλέψεις (Φεβρουάριος 2021) ότι μέχρι το τέλος του έτους μέχρι και το 5% του στόλου δεν θα πετάει λόγω του προβλήματος αυτού έχουν ήδη ξεπεραστεί τρείς φορές προς το χειρότερο μόλις στις αρχές Ιουλίου (7ος μήνας).

    Οι υπάρχουσες υποδομές συντήρησης δεν επαρκούν να ανταπεξέλθουν στο βάρος των τακτικών συντηρήσεων και των έκτακτων αυτών επιδιορθώσεων. Οι διαδικασίες βαριάς συντήρησης των κινητήρων F135 της P&W χρειάζονται 200 μέρες (!) τις οποίες θα προσπαθήσουν να μειώσουν στις 122 με διπλοβάρδιες. Φυσικά όποιο πρόβλημα σαν αυτό ανακαλύπτεται πρέπει να διορθωθεί αναδρομικά και στα εκατοντάδες F-35 που έχουν παραχθεί σκανδαλωδώς πριν ολοκληρώσουν την εξέλιξή τους και κριθούν ικανά και ώριμα για μαζική παραγωγή και επιχειρησιακή χρήση.

    Μιλάμε για ένα αεροσκάφος «μαύρη τρύπα». Η USAF είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα κόψει μονάδες από τις παραγγελίες της για χάρη των F-15EX, NGAD και ίσως ενός νέου μαχητικού αντικαταστάτη των F-16 που συζητιέται. Μαζί με το τεράστιο και συνεχώς αυξανόμενο κόστος εξέλιξης και επίλυσης των αμείωτων προβλημάτων (αφού νέα προβλήματα παρουσιάζονται τουλάχιστο με τον ίδιο ρυθμό με τον οποίο παλαιότερα επιλύνονται), ακόμα και αν ποτέ το F-35 «ωριμάσει» και ξεπεράσει τα τόσα θέματα που το μαστίζουν, θα είναι ένα πανάκριβο σε αγορά και κυρίως χρήση αεροσκάφος stealth με τον ρόλο της ελαφράς κρούσης. Μέχρι τότε, τα UCAVs και τα έξυπνα πυρομαχικά νέας γενιάς (με τακτικές σμήνωσης, τεχνητή νοημοσύνη κτλ.) θα μπορούν να κάνουν την ίδια δουλειά πολύ φθηνότερα και αποτελεσματικότερα.

    _https://www.thedrive.com/the-war-zone/41538/fifteen-percent-of-u-s-air-force-f-35s-dont-have-working-engines

  4. USAF wants
    A funding turns to ngad(fa-x)
    F35 Number cutting
    F22 retirement
    F36/f16xl with f22 engine(?!?!?! The engine stops from production probably they mean f35 engine) f35 Ai and radar plus flir
    F18 retirement and replaced by fa-xx(USN)
    More f15ex as tactical bomber
    A10 retirement (that’s first…)
    B21 in service
    Mq9c avenger ucav
    ….
    Go figure….

    Ps
    The guys in Washington don’t know squad…
    Good luck with falling in madness

    But stop spend our money to arm production corporations
    It’s OUR MONEY TAXPAYERS MONEY

  5. And a hard truth
    Lets get back to the source…

    F35 was started as a A7 corsair 2.0…
    Now you know…
    the only f35 how don’t have a problem (so often actually 10% of model A and 12% of model C)
    IS…
    F35B USMC model
    The court I was…
    If you gonna buy f35 luckily for Greece (islands mountains small valleys sort runways and capable of landing in just an hello grounding point and take off by small strip of road)
    Then BUY F35B
    for f35a you need an airport
    For C a carrier
    Plus a f35b it’s perfect for LPD

    Case scenario
    A GREEK MISTRALE 900 mil euros or a dokdo Korean plus f35b
    Or
    In koufonisia hiding…
    Or just hiding somewhere like a village football field out of site ready to strike

    With f35b you result the airport. Airfield problem ones and for all
    The entire Greece can be a gigantic air force base with minimal support

    I’m not kidding I’m Sirius as cancer
    Good night

  6. Μιας και μιλαμε για κοστος πιστοποιήσεων , καταλαβαίνετε πολυ καλα οτι το καλύτερο CMS ειναι αυτο που εχει τα περισσοτερα οπλα πιστοποιημένα .Tacticos ή combatts ,Πρεπει να ξεχασουμε γαλλικα ιταλικα κτλπ .

      1. Εξαρτάτε .μεγάλους ή μικρους πυραύλους και τις δυνατοτητες του ,άλλο να γράφεις 30χλμ κωδικα και αλλο 3 και άλλο να κανεις προσθηκες ,άλλο το κόστος καθε πυραυλου στις απανωτές δοκιμές,αλλο F16 και αλλο F35 .Οπως ειδες ο ASRAAM εχει πολυ φθηνότερη πιστοποίηση ,οπως θα εχει και ο Camm -er .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *