Μετά την προμήθεια 18 NH-90 Sea Lion, το Γερμανικό Ναυτικό ανακοίνωσε, μέσω του «Twitter» ότι η Επιτροπή Προϋπολογισμού της Βουλής ενέκρινε κονδύλι ύψους € 2,7 δισεκατομμυρίων για την προμήθειας 31 ελικοπτέρων NH-90 Sea Tiger (τιμή μονάδας: € 87,1 εκατομμύρια). Τα Sea Tiger θα αναλάβουν αποστολές πολέμου επιφανείας και ανθυποβρυχιακού πολέμου, ενώ τα Sea Lion θα αναλάβουν αποστολές έρευνας και διάσωσης, ανεφοδιασμού και γενικών μεταφορών (οι παραδόσεις των 18 Sea Lion θα ολοκληρωθούν το 2022, ενώ οι παραδόσεις των Sea Tiger αναμένεται να ξεκινήσουν το 2025). Και οι δύο (2) εκδόσεις προέρχονται από τα NH-90 NFH (NATO Frigate Helicopter), αλλά ενσωματώνει υπό-συστήματα γερμανικής προέλευσης όπως ασυρμάτους, ενώ θα αντικαταστήσουν τα ελικόπτερα Mk.88A Sea

Comments

  1. Ωραια ποσά…
    Για να καταλαβει καποιος την εμμονη πολλων για την ομοιοτυπια,υπαρχει κοσμος που θεωρει οτι αφου εχουμε ΝΗ90 στον ΕΣ επρεπε ΝΗ90 να ειναι και η επιλογη του ΠΝ…

    1. Αν δεν είχε το ΠΝ SH-60 από πριν πάρει ο ΕΣ τα NH-90, εννοείται πως η ορθολογική επιλογή θα ήταν ναυτικά NH-90 (τα Super Puma της ΠΑ άστα εκτός συζήτησης…), στα ελικόπτερα έτσι όπως έγιναν οι προμήθειες δε μαζεύεται η κατάσταση και θα πληρώνουμε τριπλά κόστη για λογιστική υποστήριξη/εκπαίδευση… δεν υπάρχει εμμονή για ομοιοτυπία, υπάρχει εξορθολογισμός αμυντικών προμηθειών.

      Και αν σου φαίνεται ακριβό το κόστος των NH-90 Sea Tiger, ψάξε να δεις τι περιλαμβάνει, τι επιστρέφει στην οικονομία της Γερμανίας λόγω βιομηχανικής συμμετοχής, και τι θα γλιτώσουν στα 30+ χρόνια υπηρεσίας από την ομοιοτυπία στα ελικόπτερα όλων των κλάδων τους.

  2. Να σημειωσω επισης οτι παιρνουμε τα 4 Romeo + 3-4 sonar για 295 εκ. Χωρίς link16, χωρις NSM που διαφημιζαν τα παπαγαλακια. Και η τιμη αυτη … ειναι με την εκπτωση.

    Εαν υπηρχε σε αυτη τη χωρα λογική, θα αγοραζαμε μια και καλη τα 36 μεταγωγικα που ζητουσε ο στρατος, 8 ανθυποβρυχιακα προς αντικατασταση των 212, και 12 SAR/CSAR για την ΠΑ. Τα Super Puma της ΠΑ θα πηγαιναν στο Λιμενικο (ωστε να μην αγορασει dauphin) και στην Πυροσβεστικη.

    56 συγχρονα μεσαια ελικοπτερα. Μια παραγγελια που θα δικαιολογουσε τη δημιουργια εργοστασιου απο τη ΝΗ στην Ελλαδα, για παραγωγη απαρτιων και συντηρηση. Μια τέτοια επενδυση θα ανοιγε το δρομο για κατοπινή παραγγελια ελαφρων ελικοπτερων στυλ EC 145 καθως θα εμενε μεγαλο ποσοστο της αξιας στην Ελλαδα. Και τα 3 σωματα των ΕΔ μαζι με Αστυνομια θα ειχαν ενα αεροταξι. Ενω τωρα για να παει ο ΑΣΔΕΝάρχης να ελεγξει εαν εχουν μαζευτει με το προβλεπομενο τροπο οι πευκοβελονες του στρατοπεδου, σηκωνεται ολοκληρο Σινούκ. Τουλαχιστον, ο ελεγχος των πευκοβελονων θα εβγαινε πιο φτηνά στον προυπολογισμο των ΕΔ.

    Τωρα ουτε τα Super Puma πετανε, ουτε τα Dauphin. Η Πυροσβεστικη πεταει τα 2 δικα της λογω δωρεων. Και φυσικα ξερουμε τι γινεται μετα ΝΗ του στρατου.

    Αυτα συμβαινουν οταν δεν επιτυγχανονται οικονομιες κλιμακας και απλα κυνηγαμε τη μιζα.

    1. Ποτέ δεν είναι αργά, υπάρχουν πολλοί που θα ήθελαν τα NH90 του ΕΣ κ θα τα αγόραζαν σε τιμές σχεδόν σαν καινούργια. Με αυτά τα ποσά παίρνεις διπλό αριθμό UH60M k τουλάχιστον μια άμεση παραχώρηση ως ενδιάμεση λύση παλιότερο τύπο, ίσος κ Lima. Με αυτά τα νούμερα ο ΕΣ αντικαθιστά τα uh1 k AB205. Τα NH90 είναι υπέρτερων δυνατοτήτων αλλά καθηλωμένα με αβάσταχτο πτητικό κόστος δεν κάνουν τη δουλειά. Η LM θα είναι πολύ πρόθυμη να βοηθήσει στη διαδικασία, κάτι ανάλογο μπορεί να εφαρμοστεί με μέσα κ άλλων κλάδων όπως τα dolphin k τα puma του Λ.Σ/ΕΛ.ΑΚΤ κ της Π.Α. Με τελικό σκοπό την χρήση ενός τύπου στη συγκεκριμένη κατηγορία μέσου μεταφορικού ελικοπτερου από όλους τους κλάδους με ότι οφέλη συνεπάγεται αυτό.

  3. Άλλη μια εξέλιξη που επιβεβαιώνει ότι το μοντέλο ΝΗ90 έχει ακόμα αρκετό μέλλον, ενώ εξασφαλίζει όπως και το μαχητικό EF χιλιάδες θέσεις εργασίας και χρηματοδότηση για έρευνα και ανάπτυξη για πολλά χρόνια στην Ευρώπη.

    1. Σε αυτες τις χώρες σημερα η ΕΔ τους εξυπηρετουν τη εγχωρις βιομηχανια τους.
      Εμεις οπως ειμαστε θελουμε το αντιθετο.Μπλεξιμο…

      1. Η στήριξη αυτών των εταιριών που έχουν και μακρόχρονη ιστορία στην σχεδίαση και παραγωγή αμυντικών συστημάτων έιναι απαραίτητη για να έχουν συνέχεια, και για να μην είναι πλήρες εξαρτώμενοι απο τους αμερικανούς όπως παλαιότερα στην αρχή της ψυχροπολεμικής εποχής μέχρι να εμφανιστούν τα πρώτα ευρωπαϊκά συστήματα νέας σχεδίαση και παραγωγής.
        Η Ελλάδα όσο θα προτιμάει τα έτοιμα ξένης παραγωγής και με εύκολη έντοκη χρηματοδότηση θα έχει θέμα πλήρης εξάρτησης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *