Στο πλαίσιο ενημέρωσης της TAI (Turkish Aerospace Industries) για την πρόοδο του προγράμματος ανάπτυξης της ένοπλης έκδοσης Hürkuş-C, του ομώνυμου εκπαιδευτικού αεροσκάφους, ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε επιτυχημένη εκπαιδευτική πτήση με μεταφορά οπλισμού.
Ωστόσο η πιο ενδιαφέρουσα πληροφορία αφορά στο ότι η Τουρκία επιθυμεί την προμήθεια 18 αεροσκαφών της συγκεκριμένης έκδοσης (μια Μοίρα) σε ρόλο εγγύς αεροπορικής υποστήριξης. Θα πρέπει ωστόσο να σημειώσουμε ότι δεν έχει υπογραφεί κάποιο συμβόλαιο, ούτε γνωρίζουμε εάν τα αεροσκάφη θα ενταχθούν στην Πολεμική Αεροπορία της χώρας ή στην Αεροπορία Στρατού.
Μέχρι στιγμής, από τον Οκτώβριο του 2018, η Τουρκική Αεροπορία βρίσκεται σε φάση παραλαβής 15 Hürkuş-Β, οι παραδόσεις των οποίων αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2019.
Το Hürkuş άρχισε να αναπτύσσεται τον Μάρτιο του 2006 και σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα η πρώτη πτήση έπρεπε να πραγματοποιηθεί στα μέσα του 2009, ενώ οι παραδόσεις έπρεπε να ξεκινήσουν το 2011. Ωστόσο, το πρωτότυπο αεροσκάφος ολοκλήρωσε την κατασκευή του τον Ιούνιο του 2012, ενώ η πρώτη πτήση έγινε τον Αύγουστο του 2013.
Τον Ιανουάριο του 2014 η ΤΗΚ προχώρησε στην παραγγελία 15 Hürkuş-B (συν 40 ως δικαίωμα προαίρεσης, που δεν έχει ενεργοποιηθεί). Αρχικά οι παραδόσεις είχαν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν στα μέσα του 2017, μετά μετακύλυσαν για το Δεκέμβριο του 2017 και τελικά ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2018.
Το Hürkuş έχει αναπτυχθεί σε τρείς διαφορετικές εκδόσεις. Η έκδοση Hürkuş-A είναι η βασική και αναπτύχθηκε για πολιτική χρήση. Το Hürkuş-B είναι η έκδοση βασικής εκπαίδευσης με προηγμένα ηλεκτρονικά και cockpit παρόμοιο με αυτό των F-16 και των F-35. Στην έκδοση Hürkuş-C το αεροσκάφος ενσωματώνει οπλισμό και μπορεί να εκτελεί αποστολές εγγύς υποστηρίξεως. Είναι εφοδιασμένο με σύστημα FLIR και μπορεί να μεταφέρει όπλα μέγιστου βάρους 1.500 κιλών. Επίσης μπορεί να προσγειωθεί και να απογειωθεί από απροετοίμαστους αεροδιαδρόμους.
Το Hürkuş-C έχει πιστοποιηθεί και μπορεί να φέρει τα κατευθυνόμενα αντιαρματικά βλήματα UMTAS και τις κατευθυνόμενες ρουκέτες Cirit της Roketsan, ενώ σε φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν στον τουρκικό τύπο, τον Φεβρουάριο του 2017, το αεροσκάφος έφερε ατρακτίδιο ηλεκτροπτικού και υπέρυθρου αισθητήρα καθώς και εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιήσει ατρακτίδια πυροβόλων διαμετρήματος 12,7 ή 20 χιλιοστών και βόμβες ελεύθερης πτώσης Mk.81/.82.